اسکلت بیرونی برای پیاده روی در ژاپن

پیاده‌روی‌های طولانی در جزیره Shikoku در ژاپن در مسیری ۱۲۰۰ کیلومتری توسط زائران انجام می‌گیرد. این پیاده‌روی در مسیرهای صعب‌العبور برای بازدید از ۸۸ معبد است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که به زودی در این مسیر اسکلت بیرونی Walk Mate برای کمک به راهپیمایان به کار گرفته خواهد شد. پیش از این اسکلت بیرونی مذکور به صورت آزمایشی در مسیری کوتاه به کار گرفته شده بود.(این مقاله) در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی در این مورد اطلاعات بیشتری ذکر خواهد شد.

دانشگاه صنعتی توکیو در همکاری با آزمایشگاه Walk Mate و خطوط هواپیمایی All Nippon Airways در آزمایشی مشارکت دارند. در این آزمایش مفهوم سفر زیارتی سنتی در ژاپن با فناوری روز تلفیق خواهد شد.

اسکلت بیرونی Walk-Mate

اسکلت بیرونی Walk Mate به حسگرهایی در ناحیه کمر مجهز است. این اسکلت بیرونی فعال به همراه باتری، روی پاهای کاربر بسته می‌شود. Walk Mate‌ ابتدا برای قربانیان سکته مغزی، بیماران مبتلا به پارکینسون و بیماران خواهان توانبخشی طراحی شده بود. این وسیله حرکت پاها را با آهنگ نوسان دستان کاربر همگام می‌کند.

معمول است که اسکلت‌های بیرونی فعال با ردیابی پالس‌های عصبی از عضلات کاربر کار می‌کنند. این پالس‌ها نوع حرکت را دیکته می‌کنند. سپس آهنگ حرکت کاربر توسط موتورهای دستگاه ایجاد می‌شود. حرکت کاربر با دستگاه به خوبی متعادل می‌شود. پس از مدتی کاربر به آهنگی مشخص و بهینه برای راه رفتن عادت می‌کند.

اسکلت بیرونی چه اثری روی راه رفتن دارد؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از اسکلت بیرونی طول گام و سرعت راه رفتن کاربران را بهبود می‌بخشد. در اثر راه رفتن و تمرین طولانی مدت با اسکلت بیرونی، آهنگ راه رفتن با اسکلت بیرونی در بدن کاربر نهادینه می‌شود.

نتایج استفاده از اسکلت بیرونی فراتر از نتایج فیزیکی است. کاربران شرکت کننده در آزمایش‌های اسکلت بیرونی حسی از یکی شدن با دستگاه و سایر کاربران را گزارش می‌دهند.

آزمایش اسکلت بیرونی در سفری طولانی

اسکلت بیرونی Walk-Mate در ماه اکتبر برای پیاده‌روی در کوه‌های Koya در ناحیه Wakayama در ژاپن محک زده شد. این کوهستان محل مجموعه معابد Danjo Garam و مقبره راهبی با نام Kobo Daishi است. اما آزمایش واقعی کارایی Walk-Mate در سفری برای بازدید از ۸۸ معبد بود. به طور خاص، طراحان روی سرعت راه رفتن اسکلت بیرونی تمرکز داشتند. آنان می‌خواستند که سرعت راه رفتن این وسیله سرعت راه رفتن این راهب در مسیر ذکر شده را شبیه‌سازی کند.

این سفر زیارتی یکی از معدود سفرهای جهانی با کوهنوردی و مسیری دوار است. معروف است که راهب معروف ژاپنی در این مسیر به تعلیم و تمرین می‌پرداخت.

این سفر برای راهپیمایانی که روزانه ۳۰ کیلومتر راه را طی می‌کنند، شش هفته به طول می‌انجامد. برای افرادی که توان کمتری دارند و این فاصله مکان‌ها را با ماشین طی می‌کنند، این سفر ده روز به طول می‌انجامد.

تولید کنندگان Walk-Mate این سفر را به شکلی جدید تصویر می‌کنند و

آن را Pilgrimage x Robot (سفر زیارتی با ربات) می‌نامند. آنان امیدوارند که از این طریق بازدیدکنندگان از کشورشان، از روستاهای قرار گرفته در این سفر بازدید کنند.


این منسوجات ترکیب شده با سلول های خورشیدی گوشی شما را شارژ میکنند
اسکلت بیرونی استنفورد در دنیای واقعی


منبع: bangkokpost

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *