تأثیر اسکلت بیرونی بر فوریت های پزشکی

اسکلت‌های بیرونی از زمانی که جنرال الکتریک نخستین اسکلت بیرونی را در دهه ۱۹۶۰ طراحی کرد، مسیری طولانی طی کرده است. امروزه، این شاهکارهای فناوری با موفقیت در بخش پزشکی، نظامی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که مزایای اسکلت‌های بیرونی گسترده است، توجه به هرگونه مانع احتمالی آنها نیز مهم است. برای نمونه در فوریت‌‌های پزشکی، یک اسکلت بیرونی ممکن است مانع امدادگران شود و ارزیابی بیماران و ارائه مراقبت‌های پزشکی حیاتی را برای آنها دشوارتر کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تأثیر اسکلت بیرونی بر فوریت های پزشکی

دفیبریلاسیون نیاز به دسترسی بدون مانع به قفسه سینه دارد

گاهی اوقات در نتیجه بیماری یا آسیب شدید ممکن است قلب فرد دچار ایست شود. شاید CPR برای نجات زندگی کافی باشد اما گاهی بهیاران برای بازگشت مجدد ریتم قلب نیاز به استفاده از دفیبریلاتور دارند. دفیبریلاتور اعمال یک شوک الکتریکی مختصر اما قوی به قلب است. چه انجام CPR دستی و چه استفاده از دفیبریلاتور خارجی خودکار (AED)، دسترسی صحیح به قفسه سینه بیمار لازم است. اگر فردی هنگام پوشیدن اسکلت بیرونی روی قسمت فوقانی بدن دچار ایست قلبی شود، ممکن است لازم باشد برای انجام اقدامات پزشکی آن را جدا کنید.

اسکلت بیرونی دست می‌تواند در قرار دادن آنژیوکت تداخل ایجاد کند

هنگام رسیدگی فوریت‌های پزشکی، پیراپزشکان وظیفه دارند دارو، دوز آن و همچنین بهترین روش برای تجویز آن را تعیین کنند. در حالی که همه روش‌ها صحیح هستند، اما تزریق وریدی نه تنها سریع است، بلکه دارای ۱۰۰٪ دسترسی زیستی است، به این معنی که دارو به طور کامل جذب می‌شود. دست یا مچ یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کانولاسیون وریدی است. اسکلت بیرونی می‌تواند مانع دسترسی به بازو برای بستن تورنیکت و قرار دادن کانول شود. در موارد اضطراری، ممکن است اسکلت بیرونی برداشته شود تا قرار دادن آنژیوکت برای پزشک امدادگر آسان شود.

در آسیب به سر و گردن تثبیت حیاتی است

آسیب‌های سر و گردن می‌تواند به طرق مختلفی از جمله در هنگام تصادف با وسایل نقلیه موتوری یا در اثر سقوط، حوادث در خانه و حمله فیزیکی رخ دهد. مراقبت‌های پیش از بیمارستان در مورد آسیب دیدگی سر یا گردن شامل ایمن‌سازی راه هوایی بیمار، تثبیت سر و ستون فقرات و رسیدگی به هرگونه آسیب شدید خارجی برای جلوگیری از خونریزی است. اگر بیمار از اسکلت بیرونی استفاده کند، همه این کارها به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. اسکلت بیرونی همچنین می‌تواند انجام معاینه صحیح و گرفتن علائم حیاتی یک بیمار را بسیار دشوار کند.

اسکلت بیرونی انقلابی در صنایع مختلف سراسر جهان ایجاد کرده است. اگرچه نوبت به فوریت‌های پزشکی که می‌رسد، ممکن است لازم باشد دستگاه برداشته شود تا امدادگران بتوانند مراقبت‌های پزشکی حیاتی را به بیماران یا آسیب دیدگان ارائه دهند.


بیشتر بخوانید:

>> شرکت Holotron از یک اسکلت بیرونی برای راه رفتن در واقعیت مجازی رونمایی کرد

>> آشنایی با کاربرد انواع اسکلت های بیرونی در صنعت و پزشکی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *