اسکلت بیرونی نظامی برای پیشگیری از آسیب فیزیکی و افزایش قدرت

مهم‌ترین کارکرد اسکلت بیرونی برای بخش خدماتی ارتش دستکاری قدرت و توان کاربر است. یک اسکلت بیرونی فعال به طور خاص با افزایش نیروی کاربر و استقامت و تحمل وی به او اجازه می‌دهد اجسام سنگین را با کمترین خستگی ممکن از مکانی به مکان دیگر منتقل کند. به این شکل در هنگام انتقال نیرو و سازوبرگ کار که سربازان باید یک بسته بزرگ و مهم را حمل کنند، اسکلت بیرونی به کمک آنان می‌شتابد. پس از پوشیدن یک اسکلت بیرونی یک کاربر به تنهایی باری که باید توسط چند نفر حمل شود را به دوش می‌کشد. این کار به دفعات بازده کاری خدمات را افزایش می‌دهد.

تا مدت‌ها اسکلت‌های بیرونی تنها به فیلم‌های علمی-تخیلی تعلق داشت. اما دستاورد تلاش مهندسان در طی سال‌ها ساخت دستگاهی شبیه به تخیل بشر بوده است که اینک در انبارهای نظامی به کار گرفته می‌شود. این دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند فعال یا بدون باتری باشند و توان، نیرو، قدرت حرکت و تحمل کاربر خود را دستکاری کرده و بهبود می‌بخشد. به این ترتیب یک اسکلت بیرونی پتانسیل ایجاد انقلابی در شرح وظایف و چگونگی انجام وظایف توسط پرسنل خدماتی را دارد. افزون بر دستکاری و بهینه کردن قدرت کاربر، یک اسکلت بیرونی خطر آسیب فیزیکی را نیز کم می‌کند. به این ترتیب اسکلت‌های بیرونی در بخش‌های مختلف ارتش کاربرد دارند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور ویژگی‌های اسکلت بیرونی در بخش نظامی می‌پردازیم.

اسکلت بیرونی نظامی برای پیشگیری از آسیب فیزیکی و افزایش قدرت

اسکلت بیرونی برای طی کردن مسیرهای طولانی و سخت

افزون بر بهبود قدرت و استقامت، یک اسکلت بیرونی روی کیفیت حرکت کاربر هم تاثیرمی‌گذارد. برخی از اسکلت‌های بیرونی با هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین حرکات کاربر را بهینه ساخته و با نوع حرکت اعضای بدن کاربر همراه می‌شوند. آنان حتی الگوی حرکتی خاص کاربر را نیز می‌آموزند. پس سربازان سریع‌تر و با بازده بیشتر راه می‌روند. اسکلت بیرونی در برخی کارهای تخصصی نیز کمک ویژه ارائه می‌دهد. اموری مانند بالارفتن از بلندی یا حرکت در مسیرهای صعب‌العبور در مسافتی به دفعات بیشتر از مسافت در دسترس بدون اسکلت بیرونی از کاربردهای مثال زدنی این وسیله است.

یکی دیگر از محاسن اسکلت بیرونی پتانسیل بالای کاهش آسیب فیزیکی در کاربران است. کاربرانی که با کارهای بدنی و سنگین به جامعه خدمت می‌کنند باید در طول روز بارهای سنگین را به دفعات جابه جا کنند که بدن آنان را به تدریج فرسوده می‌سازد. به این صورت در طی زمان کار سخت به بدن و ساختار اسکلتی-عضلانی آسیب می‌زند. خستگی، گرفتگی، شکستگی و آسیب فیزیکی در طول خدمت فرد تاثیر دارد و آسیب جدی از حضور موثر فرد سرکار جلوگیری می‌کند. اسکلت بیرونی با فراهم کردن نیروی کافی برای کاربر خود، سلامت فیزیکی او را در بلند مدت حفظ می‌کند.

اسکلت بیرونی و توانبخشی

در بخش توانبخشی نیز اسکلت بیرونی حضور فعال و مهمی دارد. برای کاربرانی که دچار آسیب جدی می‌شوند توانبخشی برای بازیابی توانایی بدنی لازم است.

اسکلت بیرونی وزن کاربر را تحمل می‌کند. پس کاربر می‌تواند به اسکلت بیرونی تکیه کند تا آرام آرام توانایی بدنی سابق را بدست آورد. در مقایسه با توانبخشی بدون اسکلت بیرونی، سرعت توانبخشی با اسکلت بیرونی در بازیابی توانایی بیشتر است. پس بیمار سریع‌تر به سر کار بازمی‌گردد.

چالش های پیرامون اسکلت بیرونی

اسکلت بیرونی با همه فواید خود کاربران و سازندگان را به چالش نیز می‌کشد. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها هزینه تولید این دستگاه است. یکی دیگر از نگرانی‌ها موانعی است که برای تلفیق این وسیله در ابزار کنونی کار وجود دارد. سازگاری اسکلت بیرونی با ابزارهای پیشین برای هر ارگانی مهم است. در نهایت باید به نگرانی‌های اخلاقی و پرسش‌های پیرامون کاربرد اسکلت بیرونی در نبرد در کنار نگرانی برای سواستفاده از این ابزار نیز اشاره کرد.

سخن آخر

به طور خلاصه باید گفت که اسکلت بیرونی نقش مهمی در بهبود بازده کاری کاربر و کاهش خطر در حین کار دارد. اسکلت بیرونی با دستکاری در نیروی کاربر، تحمل بدنی و تحرک بدنی پتانسیل بالایی در محیط‌های مختلف کاری دارند. در کنار همه این محاسن نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که باید به وسیله پژوهشگران، سیاست‌گذاران و سران هر ارگان مورد توجه قرار گیرد. تنها در این صورت می‌توان از ظرفیت بالای اسکلت بیرونی به طور کامل بهره برد.


اسکلت بیرونی پشتیبان متخصصان پرستاری
این سامانه جدید، کنترل اسکلت بیرونی را متحول میکند
برترین اسکلت های بیرونی غیرفعال ناحیه شانه و گردن (بخش نخست)


منبع: citylife

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *