اسکلت بیرونی DRDO در هند

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولت هند (DRDO) در حال توسعه اسکلت بیرونی برای سربازان هندی مستقر در ارتفاعات است. اخیرا در چین نوعی از اسکلت بیرونی پوشیدنی برای کمک به سربازان برای حمل مهمات توسعه داده شده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور اطلاعات موجود در مورد این اسکلت بیرونی می‌پردازیم.

اسکلت بیرونی DRDO

این که مرزهای مشترک چین و هند توسط هر دو طرف بیش از پیش محافظت می‌شود، انگیزه‌ای برای هرگونه پشتیبانی به منظور ایمن‌تر و مناسب‌تر ساختن زندگی سربازان است.

توسعه اسکلت‌های بیرونی به عنوان بخشی از تجهیزات اساسی نیروهای نظامی به سرعت در حال توسعه است و انتظار می‌رود سریع‌تر از نمونه‌های آزمایشگاهی دیگر توسط نیروهای نظامی به بهره برداری برسند.

با وجود سال‌ها تحقیق و توسعه بر روی اسکلت‌های بیرونی، DRDO هنوز هیچ گونه فناوری کاربردی در این زمینه ارائه نکرده است.

چین در این زمینه چند گام جلوتر است و طبق گزارشات در اواخر سال ۲۰۲۰ نسخه قبلی این اسکلت بیرونی توسط نیروهای نظامی این کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این فناوری چطور به چینی ها کمک کرد؟

این فناوری به نیروهای دفاعی مرزی PLA در منطقه جنوب غربی چین، برای سهولت در انجام وظایف در محیط‌های جغرافیایی با ارتفاعات زیاد کمک می‌کند. کار برای تهیه انواع بیشتری از این اسکلت بیرونی پوشیدنی که مخصوص انجام عملیات طراحی شده اند، در حال انجام است. یکی از مزایای استفاده از این اسکلت‌های بیرونی، مهار کردن بیش از ۵۰ درصد از وزن تجهیزات است که در بلند مدت از استهلاک سربازان جلوگیری می‌کند.

اما سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولت هند (DRDO) همچنان در مرحله پژوهش قرار دارد.

یک افسر ارشد می‌گوید: «بازخورد کاربران یک جنبه مهم از پروژه‌های تحقیقاتی است و آرزو می‌کند این پروژه فرصتی برای افزایش احتمال حمایت از سربازان هندی باشد. به خصوص قبل از شروع زمستان های سخت در دره گالوان»

اسکلت بیرونی DRDO

پاسخ DRDO

دسامبر گذشته (۲۰۲۰) ، DRDO در پاسخ به سوال Financial Express Online گفته بود، برای افزایش عملکرد سربازان هندی در سناریوهای نظامی، در حال توسعه چندین پروژه اسکلت بیرونی هستیم و چندین آزمایشگاه DRDO در این امر نقش دارند.

در ژوئن ۲۰۲۱ ، DRDO در پاسخ به Financial Express Online در مورد وضعیت موجود اسکلت‌های بیرونی می‌گوید: «از سوی ارتش پروژه‌ای برای افزایش تقویت توانایی سربازان در طول فعالیت‌های تدارکاتی به DRDO سپرده شده است. بنابراین، ویژگی‌های بیومکانیکی سرباز در طول فعالیت‌های مختلف لجستیکی مانند حمل کالا، جیره، مهمات و غیره، از طریق زمین‌های مختلف و برای مسافت‌های طولانی به همراه تجهیزات نظامی کامل، به طور سیستماتیک ضبط و تجزیه و تحلیل شده است.»

وی افزود: «سیستم‌های اسکلت بیرونی برای کاربردهای خاص لجستیکی نظامی شامل خم شدن، بلند کردن محموله، راه رفتن با محموله و تخلیه بار، در حال طراحی و توسعه است. DRDO در حال پیشرفت در رویکردهای مختلف طراحی برای ساخت اسکلت بیرونی تقویت کننده برای ارتش هند است. طراحی اسکلت‌های بیرونی عمدتا در دو دسته تقویت کننده منفعل و فعال انجام می‌شود. برای کمک به انتقال محموله با استفاده از اسکلت‌های بیرونی منفعل از قطعاتی مانند فنر و میراکننده استفاده می‌شود اما در اسکلت‌های بیرونی فعال، علاوه بر انتقال محموله، نیروی ناشی از آن نیز مهار شده که منجر به ذخیره انرژی سرباز می‌شود.»


منبع:
اسکلت های بیرونی رباتیک: محدودیت ها و مزایای بالقوه (بخش نخست)
اسکلت های بیرونی رباتیک: محدودیت ها و مزایای بالقوه (بخش دوم)
Ironhand 2.0 نسخه جدید اسکلت بیرونی دست


منبع: financialexpress

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *