ماسکی جالب برای تصفیه هوا

شرکت Biotlab از ماسکی عجیب رونمایی کرده است که بر روی گردن قرار می‌گیرد و طیف وسیعی از محافظ‌های مغناطیسی صورت و یک منبع شخصی از هوای تصفیه شده با اشعه ماورای‌بنفش و فیلتر HEPA فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این ماسک با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ماسکی جالب برای تصفیه هوا

Air-Ring دور گردن قرار می‌گیرد، بخشی از دستگاه در پشت سر و باتری‌ها روی قفسه سینه. به راحتی پوشیده و درآورده می‌شود و بازوهای دوتایی قابل تنظیم بالا می‌آیند تا صورت شما را قاب بگیرند.

هوا از طریق یک دمنده مجهز در پشت سر به داخل دستگاه کشیده می‌شود و از یک فیلتر فومی و فیلتر HEPA عبور می‌کند سپس در معرض آرایه‌ای از  LED UV-C و دستگاه‌های ضدعفونی کننده فوتوکاتالیستی قرار می‌گیرد. درنهایت بازوهای قابل تنظیم هوا را با عبور از مجموعه‌ای از فیلترهای کربنی به بیرون هل می‌دهند. هوای تصفیه شده و عاری از ویروس، عوامل بیماری‌زا و ذرات معلق به طور مستقیم به ناحیه دهان و بینی دمیده می‌شود. باتری دستگاه تا هشت ساعت دوام می‌آورد، همچنین می‌توانید آن را به یک پاوربانک در جیب کت خود وصل کنید تا مدت زمان بیشتری کار کند. یک جفت LED در نوک بازوها صورت شما را با طیف وسیعی از رنگ، روشن می‌کند، بدون هیچ دلیل مشخصی.

ماسکی جالب برای تصفیه هوا

دکمه‌های مغناطیسی در نزدیکی نوک بازوها به شما امکان می‌دهد تا انواع محافظ‌های شفاف صورت را به آن وصل کنید. یک مشکل در این طراحی این است که اگر گردن خود را به عقب حرکت دهید یا سر خود را برگردانید، ماسک با حرکت سر نمی‌چرخد و دقیقاً همان جایی که بود باقی می‌ماند.

اگر بخواهید می‌توانید محافظ‌های شفاف را جدا کنید تا از جریان هوای تازه‌ای که به صورت شما می‌وزد لذت ببرید. یا آن را به شکلی درآورید که همه سر و صورت را می‌پوشاند.

ماسکی جالب برای تصفیه هوا
ماسکی جالب برای تصفیه هوا

این ماسک برای کووید۱۹ مناسب نیست، درواقع اصلاً شبیه ماسک پزشکی N95 نیست. اگر افراد مبتلا به کرونا از آن استفاده کنند، ویروس و پاتوژن‌ها را در محیط پخش می‌کنند.

این چیز کاملاً متفاوتی است: تأمین شخصی هوای تازه و فیلتر شده در تمام طول روز. این ماسک می‌تواند کاربردهای مختلف بسیار مفیدی داشته باشد. شما می‌توانید برای بیرون رفتن یا دویدن در یک شهر به شدت آلوده از آن استفاده کنید. مناطق بسیاری وجود دارد که شاخص کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم یا خطرناک است. یا برای افراد مبتلا به آلرژی، در فضاهای غبارآلود یا در مکان‌های با بوی نامطبوع یک گزینه مناسب است.

Biotlab در حال آماده شدن برای یک سرمایه گذاری جمعی در Indiegogo است.


بیشتر بخوانیم:

>> ماسک های هوشمند در CES 2021

>> فناوری برای مبارزه با کرونا


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *