اسکلت بیرونی SuitX برای بلند کردن بارهای سنگین

در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های فعال در زمینه اسکلت بیرونی یا ربات‌های پوشیدنی افزایش یافته است. این دستگاه‌ها از بدن کاربر محافظت می‌کنند، وی را هنگام حرکت پشتیبانی می‌کنند و توانایی وی را افزایش می‌دهند. این دستگاه‌ها توسط بیمارانی استفاده می‌شود که به نوعی از انواع مشکلات حرکتی مبتلا هستند. در سال‌های اخیر استفاده‌های صنعتی و نظامی نیز از اسکلت‌های بیرونی رواج یافته است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به صورت خلاصه به جایگاه فناوری SuitX می‌پردازیم.

اسکلت بیرونی SuitX برای بلند کردن بارهای سنگین

شرکت سازنده اسکلت بیرونی SuitX با شرکت‌های خودروسازی مانند Fiat و General Motors به منظور ادغام این فناوری در صنعت همکاری می‌کند. این شرکت با به کارگیری اسلکت بیرونی کارایی کارگران بخش انبارداری را بهبود بخشیده است. این دستگاه‌ها می‌توانند با باتری کارکنند، از طریق رایانه کنترل شوند یا فقط با عملگرهای منفعل ایجاد حرکت کنند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ تعداد انبارهایی که به گونه‌ای با فروش دیجیتال مرتبط است ۲۸۵۰۰ عدد بیشتر شود. در این میان با وجود تاثیر بالای ربات‌ها در انبارداری، انسان همچنان جایگاه خود را خواهد داشت.

در حال حاضر SuitX سه ربات پوشیدنی ShoulderX, BackX,  و  LegXبرای پشتیبانی از بدن کاربر هنگام جابه‌جایی بار سنگین ارائه داده است. ربات‌هایی پوشیدنی که با قابلیت کمک به تحرک بیماران طراحی شده است. این اسکلت‌های بیرونی برای کاهش خستگی بدنی بهینه شده است.  با کاهش فعالیت عضلات کمر، شانه و زانو به میزان ۵۰ درصد خطر آسیب جسمی نیز کاهش می‌یابد. 

آینده اسکلت های بیرونی   

اسکلت‌های بیرونی مکانیکی هم‌اکنون در شرکت‌هایی مانند General Motors آزمایش می‌شوند. این ربات‌های پوشیدنی کارهایی را سهولت می‌بخشد که در حالت عادی برای انجام آن به ماشین آلات سنگین نیاز است. متخصصین پیش‌بینی می‌کنند با گسترش تجارت اسکلت‌های بیرونی قیمت آن نیز کاهش یابد.

در حقیقت تلفیق فناوری با بدن انسان می‌تواند موقعیت‌های جدیدی را آشکار سازد. استفاده از اسکلت‌های بیرونی توسط کارگران خطوط تولید بسیار معمول شده است. در حال حاضر نمونه‌هایی هم از کارکرد اسکلت‌های بیرونی در کارهای خانه و کمک به افراد در انجام امور روزانه مانند راه رفتن، بالارفتن از پله و کوهنوردی وجود دارد.


بیشتر بخوانیم:

یک مدل زیستی برای ساخت اسلکت های بیرونی رباتیک
Sarcos Robotics در صدد صادر کردن اسکلت بیرونی به خاور میانه و آفریقا
با اسکلت بیرونی شرکت هندی Astrek Innovations آشنا شوید


منبع: inceptivemind

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *