اسکلت های بیرونی نظامی روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۸

ایالات متحده‌ی آمریکا و روسیه در سال جاری از چند اسکلت بیرونی نظامی پرده برداری کرده‌اند. هرچند این اسکلت‌ها پیش از این نیز در اخبار ظاهر شده بود،‌ پیشرفت چشمگیر این سامانه‌ها بار دیگر سرفصل اخبار شده است. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به معرفی اسکلت‌های بیرونی نظامی این دو کشور می‌پردازیم.

اسکت بیرونی روسی ROstec

آزمایش اسکلت بیرونی نظامی روسی

اسکلت بیرونی Rostec، نسل سوم اسکلت‌های Ratnik، یک سامانه‌ی روسی است که ویژه سربازان پیاده نظام می‌باشد. این اسکلت بیرونی نظامی با داشتن اهرم‌ها و محورهای چرخان ضمن پشتیبانی از مفاصل، کمر و ستون فقرات امکان به دوش کشیدن بارهای سنگین، تا ۵۰ کیلوگرم، را فراهم می‌کند. ساختار فیبر کربن وزن سامانه را تا حد ممکن بهینه کرده است.

مواد شیمیایی به کار رفته در کلاه ایمنی این اسکلت بیرونی با جریان الکتریسته تغییر رنگ می‌دهد. Rostec‌ فاقد باتری یا هر منبع تغذیه‌ی دیگر برای پشتیبانی از مفاصل بوده و کاملا منفعل است. گفته می‌شود که این اسکلت بیرونی توسط وزارت دفاع روسیه در شرایط جنگی آزموده شده است. نوع فعال این اسکلت بیرونی در حال ساخت است و به زودی روانه‌ی بازار می‌شود.

ایالات متحده و اسکلت بیرونی نیروهای ویژه

در این میان ایالات متحده نیز از اسکلت بیرونی تک منظوره‌ی TALON در سال ۲۰۱۸ پرده برداری می‌کند. این اسکلت بیرونی فعال به حسگرهای بیولوژیکی و فیزولوژیک و رایانه‌ی پردازش اطلاعات مجهز است. این اسکلت بیرونی برای نیروهای ویژه طراحی شده است و زمان آماده‌به کار آن کمتر از اسکلت‌های بیرونی نظامی معمول است.

TALON نیز از ساختمان بدنی کاربر حفاظت می‌نماید. اما کلاه آن یک کلاه شفاف و نازک ضدگلوله است و نمایشگری در قسمت فوقانی دارد. این کلاه در برابر انفجارات کوچک مقاوم است اما در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی ضعیف است. با پشتیبانی از مفاصل قسمت پا کاربر پس از بالا رفتن از ۱۰۰ پله حس خستگی نخواهد داشت.

اسکلت‌های بیرونی فعال پایین تنه ایالات متحده‌ی آمریکا ONYX

اسکلت بیرونی ONYX

اسکلت بیرونی Lockheed Martin با نام ONYX یک اسکلت بیرونی پایین تنه است که با افزایش قدرت حرکت از خستگی کاربر می‌کاهد. در حقیقت ONYX انرژی صرف شده توسط کاربر برای حرکت در مسیرهای صعب‌العبور، خم شدن یا زانو زدن را کاهش می‌دهد.

اسکلت بیرونی ONYX نوع حرکت بدنی کاربر را شناسایی کرده و در زمان لازم پشتیبانی مورد نیاز را برای کاربر فراهم می‌کند. در حقیقت این سامانه به حسگرهای خاصی برای تشخیص جهت حرکت، زاویه‌ی حرکت، و سرعت حرکت مجهز است. این حسگرها داده‌های خود را به پردازشگر اسکلت بیرونی منتقل می‌کنند. اسکلت بیرونی ONYX به این صورت در زمان لازم گشتاور مناسب برای تسهیل حرکت را اعمال می‌کند. کارایی این سامانه به خصوص برای بالا رفتن از پله‌ها یا حرکت در سربالایی واضح می‌شود.

اسکلت بیرونی ONYX خود را با حرکات کاربر هماهنگ می‌سازد. توسعه‌ی ONYX به منظور افزایش سرعت آن ادامه دارد. شرکت سازنده قصد دارد مقاومت این سامانه را افزایش دهد. همچنین سامانه‌ی هدایت و هماهنگ‌سازی آن قابل بهبود است. این امر به کاربرد موثر سامانه‌ی ONYX در شرایط نظامی کمک می‌کند.

بازوی رباتیک

یک بازوی سوم در برخی عملیات نظامی کارآمد است. آزمایشگاه پژوهشی نظامی ایالات متحده در حال ساخت چنین سامانه‌ای است. وزن این بازوی رباتیک کمتر از ۱٫۴  کیلوگرم است و برای نگه‌داشتن و کاهش لرزش دست هنگام استفاده از اسلحه استفاده می‌شود. این بازوی رباتیک توانایی نگه داشتن ۲۷ کیلوگرم بار را داراست.


بیشتر بخوانیم:

این اسکلت بیرونی میزان حمایت را حین حرکت به طور خودکار تنظیم میکند

اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار

مروری بر اسکلت های بیرونی توانبخشی پایین تنه +‌ اینفوگرافی


منبع: nextbigfuture.com

انتشار و باز نشر این نوشتار تنها با ذکرلینک منبع و  نام مجله‌ی فناوری‌های پوشیدنی و توان افزا مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *