آشنایی با امکانات جالب دستیاران هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

شما می‌توانید با دستگاه‌های هوشمند آمازون‌اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) درباره‌ی آب‌و هوا اطلاع پیدا کنید یا به موسیقی گوش دهید. در این مقاله با امکانات جالب دیگر دستگاه‌های هوشمند آمازون‌اکو و گوگل هوم آشنا می‌شوید برای نمونه می‌توان کارهای روزمره را به طور خودکار برنامه‌ریزی کرد، سرگرم شد یا استرس را از خود دور کرد. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آشنایی با امکانات جالب دستگاه‌ های هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

Amazon Echo Dot

برای دسترسی به دستورات جدید الکسا باید آن‌ها را از Alexa Skills store فعال کرد. همچنین برای دسترسی به دستورات جدید گوگل هوم باید در برنامه‌ی کاربردی مخصوص گوگل هوم در گوشی هوشمند آن‌ها را فعال کنیم.

اجرای خودکار برنامه‌ی روزمره

هر دو دستگاه دستیار گوگل (Google Assistant) و آمازون الکسا (Amazon Alexa) دارای امکانی برای اجرای خودکار برنامه‌ی روزمره هستند. وظایف خاصی با یک دستور اجرا می‌شود. برای نمونه با گفتن دستور “Alexa, start my day” و یا “Hey Google, good morning” تعدادی وظایف به صورت خودکار اجرا می‌شوند. گوگل هوم می‌تواند تعداد نه وظیفه‌ی متفاوت از جمله خواندن اخبار محلی، پخش کردن موسیقی و پادکست مورد علاقه را با یک دستور انجام دهد.

گوگل‌هوم را می‌توان یک ماشین زمان در نظر گرفت. می‌توان از گوگل‌هوم خواست آنچه در چنین روزی در طول تاریخ رخ داده است توضیح دهد. شاید بتوان کودکان را اینگونه با آنچه در طول تاریخ اتفاق افتاده است آشنا کرد یا خودمان اطلاعات عمومی زیادی کسب کنیم.

پخش صدای شما در دستگاه‌های هوشمند خانه

هر دو دستگاه آمازون و گوگل این امکان را فراهم می‌کنند صدای شما از طریق همه دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه پخش شود. برای نمونه هنگامی که می‌خواهید همه اعضای خانواده را اطلاع دهید که شام آماده است. در گوگل هوم با دستور “Hey Google, tell everyone it’s time to go” می‌توان کار مشابهی انجام داد.

آشنایی با امکانات جالب دستگاه‌ های هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

Google Home

به راحتی با مخاطبان گوشی خود تماس بگیرید

برای دستگاه آمازون اکو باید برنامه‌ی کاربردی الکسا را با بخش مخاطبان گوشی همگام‌سازی کنید. برای تماس گرفتن کافی است از الکسا بخواهید با هر یک از افرادی که می‌خواهید تماس بگیرد. برای استفاده از این امکان مخاطب موردنظر نیز باید امکانات Alexa Calling and Messaging را فعال کرده باشد. برای گوگل هوم باید اکانت گوگل خود را برای این دستگاه فعال کنید و سپس مخاطبان را همگام‌سازی کنید. این امکان تنها در آمریکا، کانادا و مکزیک برای آمازون اکو و در آمریکا و کانادا و انگلستان برای گوگل هوم پشتیبانی می‌شود. هیچ‌کدام از دستگاه‌ها، تماس‌های اضطراری را پشتیبانی نمی‌کنند.

آشنایی با امکانات جالب دستگاه‌ های هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

خرید مستقیم از فروشگاه‌ها

با هر دو دستگاه می‌توان فهرست خرید ایجاد کرد تا در هنگام خرید از آن استفاده کنید. یکی از امکانات جدید دو دستگاه، خرید مستقیم از برخی فروشگاه‌ها و رستوران‌های شناخته شده مانند Pizza Hut و Dominos و Target و Walmart است. با دستگاه آمازون اکو تنها می‌توان از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید کرد.

تقویت مهارت‌های زبان دوم

اگر در حال یادگیری زبان جدیدی هستید می‌توانید از هر دو دستگاه بخواهید کلمه‌ی مورد نظر خود را به زبان دیگر ترجمه کند. دستگاه گوگل هوم توانایی برقراری ارتباط با ۲۸ زبان از جمله ایتالیایی، چینی، اسپانیایی و روسی را دارد. با پرسش “Hey Google, what’s the word for word in language” می‌توانید کلمه‌ی مورد نظر را در زبان دیگر ترجمه کنید. حتی می‌توان از دستگاه خواست با همان زبان با شما صحبت کند تا مهارت زبانی خود را تقویت کنید. آمازون اکو نیز می‌تواند کلمه‌ها و عبارت‌ها را به ۳۰ زبان دیگر ترجمه کند.

آرامش و مدیتیشن

از هر دو دستگاه می‌توان راهنمایی‌های مربوط به آرام شدن و مدیتیشن و دور شدن از استرس را درخواست کرد. با گفتن عبارت “Hey Google, talk to Headspace” و “Alexa, open Headspace” دو دستگاه برنامه‌ی معروف راهنمای مدیتیشن Headspace را برای کاربر فراهم می‌کند. برنامه‌ی کاربردی Headspace را استارتاپ هد اسپیس با شعار «باشگاهی برای تقویت ذهن» از سال ۲۰۱۰ در انگلستان پایه‌گذاری کرد. این برنامه راهنمایی‌های مدیتیشن و آرامش را برای کاربران خود ارائه می‌کند. حتی با عبارت‌های “Alexa, help me relax” و “OK Google, help me meditate” آمازون اکو و گوگل هوم راهنمایی‌های عمومی در اختیار می‌گذارند. حتی برای داشتن خواب آرام، گوگل هوم و آمازون اکو موسیقی‌های مناسب خواب پیشنهاد می‌دهند.

گفت‌وگوی طولانی‌تری با دستیار هوشمند خود داشته باشید.

برای پرسیدن هر پرسشی از گوگل‌هوم و آمازون‌اکو باید هر بار از عبارت‌های “OK Google” و “Alexa” استفاده کرد. این ویژگی برای کاربران کمی آزاردهنده است که برای هر بار پرسیدن سوالی از عبارات استفاده کنند. گوگل و آمازون با افزودن ویژگی جدید “طولانی‌کردن مکالمه” به کاربر اجازه می‌دهند که مدت طولانی بتوانند صحبت کنند و از دستیار هوشمند سوال بپرسند. در گوگل‌هوم برای فعال کردن این ویژگی باید گزینه‌ی “Continued Conversation” را فعال کنیم. همچنین در آمازون‌اکو این گزینه به نام “Follow-up mode” در تنظیمات در دسترس است. در این حالت میکروفون مدت هشت ثانیه روشن باقی می‌ماند. برای نمونه اگر از دستیار صوتی، نام خواننده‌ی موسیقی “In My Feelings?” را بپرسید. دستیار صوتی پاسخ می‌دهد و میکروفون مدتی روشن می‌ماند و شما می‌توانید بلافاصله از دستیار صوتی بپرسید “خواننده چند ساله است؟” در گوگل‌هوم همچنین با فعال کردن گزینه‌ی “multiple actions” می‌توان از دستیار صوتی چندین کار پشت سر هم بخواهید. برای نمونه بخواهید دستگاه تنظیم گرما را روشن کند و دمای هوا را به شما اعلام کند.

Google Assistant

ویژگی‌های مختص گوگل هوم

اگر از گوگل‌هوم استفاده می‌کنید و دستیار صوتی Google Assistant را دارید. می‌توان از گوگل هوم بخواهید در مکان خاص مطلبی را به شما یادآوری کند. برای نمونه می‌توان از گوگل بخواهید به شما برای خرید شیر از فروشگاه یادآوری کند. با مشخص کردن مکان فروشگاه، هنگامی که به فروشگاه نزدیک هستید دستیار گوگل گوشی شما، خرید شیر را اعلام می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل‌هوم این است که می‌توان از آن خواست داستان‌هایی برای داشتن احساس خوب برای شما تعریف کند. در روزهایی که از اخبار منفی و ناراحت‌کننده اشباع می‌شویم شاید گوگل‌هوم برای داشتن احساس بهتر به ما کمک کند.

حتی می‌توان به گوگل‌هوم اطلاعاتی از محل قرارگیری وسایل خود بدهیم تا هنگامی که فراموش کردیم برای مثال گذرنامه ‌ما کجاست از گوگل‌هوم بپرسیم. شما می‌توانید برای نوع لباس خود با توجه به آب و هوا از گوگل‌هوم راهنمایی بخواهید. گوگل‌هوم پس از اعلام آب و هوا، لباس مناسب را نیز پیشنهاد می‌دهد.

آشنایی با امکانات جالب دستگاه‌ های هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

Echo Spot

ویژگی‌های مختص آمازون‌اکو

آمازون‌اکو برای انجام تمرین‌های ورزشی امکانی در نظر گرفته است که در طول هفت دقیقه انجام شود. با عبارت “Start seven-minute workout” آمازون‌اکو هفت دقیقه تمرین فشرده و سریع را برای شما نمایش می‌دهد. با صفحه‌نمایش Echo Show یا Echo Spot تمزین‌ها به صورت مرحله مرحله نشان داده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آمازون‌اکو، امکان کمک مالی کردن به موسسه‌های خیریه است. با درخواست از الکسا با عبارت “Alexa, I want to make a donation” می‌توان از پنج دلار تا ۵۰۰۰ دلار به تعدادی خیریه که آمازون پشتیبانی می‌کند کمک کرد.

آشنایی با امکانات جالب دستگاه‌ های هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم

Echo Show


در همین زمینه بخوانیم:

>>عینک هوشمند الکسا آمازون : نسل جدید فناوری های پوشیدنی
>>معرفی ویژگی های جدید دستیار Google Home در کنفرانس Google I/O
>>ظاهر جدید Google Voice پس از اولین به روز رسانی اساسی در طی سالها


منبع: nytimes , cnet

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *