انقلابی در فناوری بیونیک با Ability Hand

دست مصنوعی Ability Hand که در نمایشگاه CES 2023 به نمایش در آمد، نخستین دست بیونیک با ویژگی بازخورد چند لمسی است. این دست مصنوعی دارای 32 الگوی مختلف برای در دست گرفتن اشیا است. برای آشنایی بیشتر با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

انقلابی در فناوری بیونیک با Ability Hand

شرکت Psyonic، سازنده دستگاه‌های بیونیک، در نمایشگاه CES 2023 دست مصنوعی Ability Hand  را به نمایش درآورد. این نخستین دست بیونیک با حسگر لمسی در جهان است. این دست می‌تواند حتی ظریف‌ترین اشیاء را نگه دارد و آن را حس کند.

این محصول نخستین دست بیونیک با قابلیت بازخورد چند لمسی است. وزن آن تنها 490 گرم است که 20 درصد کمتر از میانگین دست انسان است. سرعت بسته شدن آن 200 میلی ثانیه است که سریع‌تر از هر دست بیونیک دیگر موجود در بازار است.

افزون بر این،Ability Hand  به طور خودکار انگشت شست خود را روی شی قرار می‌دهد تا محکم و دقیق نگه داشته شود. این محصول در برابر آب مقاوم است و چسبندگی خوب آن مانع لیز خوردن اشیا از روی انگشتان می‌شود.

نمایشگاه CES 2023 شاهد بسیاری از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله Ability hand بود.

انقلابی در فناوری بیونیک با Ability Hand

الگوهای گرفتن و کنترل

Ability Hand دارای 32 الگو برای کنترل بهتر هنگام نگه داشتن اشیا است. با این حال، تنها از چند الگوی اصلی در طول روز استفاده می‌کند. این دست الگو را با توجه به سطح گرفتن مورد نیاز برای نگه داشتن شی تغییر می‌دهد. این دست دارای حسگرهای میوالکتریک، الکترومکانیک و یک سامانه کنترل برای برای نگه داشتن اشیای مختلف است.

بازخورد حسی

تنها چند دست بیونیک، از جمله Ability Hand، بازخورد حسی دارند. این دست دارای حسگرهایی در نوک انگشتان خود است که موجب ایجاد لرزش در اندام باقی‌مانده می‌شود. این لرزش‌ها به کاربر می‌گوید چه زمانی دست با چیزی تماس پیدا و چه مقدار فشار به جسم وارد می‌کند. اگرچه Ability Hand بادوام است، اما می‌تواند اشیای ظریف مانند توت یا پوسته تخم مرغ را بدون خرد کردن آنها بردارد و نگه دارد.

چرا حسگرها مهم هستند؟

با بیشتر دست‌های بیونیک که امروزه در دسترس هستند، کاربر مجبور است برای هر حرکت کوچک دست را به صورت بصری هدایت کند و اقدامات را آهسته‌تر از حالت طبیعی انجام دهد. این موجب افزایش استرس روانی روی کاربر می‌شود. با بسته شدن سریع و بازخورد حسی، Ability Hand بار ذهنی کاربر را کاهش می‌دهد و فاصله میان دست‌های بیونیک و واقعی را کاهش می‌دهد.

ویژگی ها

ماندگاری

در تصادفات کوچک یا بزرگ، افراد به دلیل آسیب ممکن است عملکرد دست، انگشتان یا بازوهای خود را از دست بدهند. همین امر در مورد Ability Hand نیز صادق است. انگشتان Ability Hand از لاستیک انعطاف‌پذیر و سیلیکون ساخته شده‌اند که آنها را سازگار و بادوام می‌کند.

مقاومت در برابر گرد و غبار و آب

Ability Hand دارای استاندارد IP64 است؛ به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب به طور کامل مقاوم است. می‌تواند پاشیدن آب را از هر جهتی تحمل کند، اما کاربران نباید آن را در آب فرو ببرند.

باتری

Ability Hand دارای یک بسته باتری لیتیوم پلیمری 7.4 ولت DC با ظرفیت بالا و قابل شارژ است که انرژی کافی برای استفاده یک روز کامل را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند باتری را از طریق درگاه USB C شارژ کنند که تنها به یک ساعت شارژ نیاز دارد.

نرم افزار

Ability Hand با دسترسی به یک برنامه گوشی هوشمند برای راحتی کاربران ارائه می‌شود.

سازگاری

این محصول یک دست است که برای استفاده با سایر دستگاه‌های بیونیک طراحی شده است. Ability Hand با بیشتر دستگاه‌های بیونیک شخص ثالث، حسگرها و سامانه‌های کنترلی سازگار است.

دسترسی

Ability Hand تنها در ایالات متحده برای فروش موجود است. Psyonic، شرکت سازنده، ممکن است آن را در آینده در سایر نقاط جهان در دسترس قرار دهد.


>> 6 نوآوری بزرگ بخش سلامت در CES 2023


منبع: interestingengineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *