پیش‌بینی اطلاعات بازار اسکلت بیرونی بر اساس نوع،کاربری، و جغرافیای محل تا سال ۲۰۲۹

اسکلت بیرونی یک دستگاه پوشیدنی و در اصل نوعی ربات است که به عضلات کاربر اجازه حرکت داده و مقاومت وی را افزایش می‌دهد. کمک اسکلت‌های بیرونی طیف وسیعی را شامل می‌شود. از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به بهبود بازده راه رفتن، کمک برای کارهای دستی، افزایش نرخ تولید محصول در خط تولید کارخانه و کاهش خستگی کاربر اشاره کرد. دستگاه‌های اسکلت بیرونی به کاهش فشار روی بدن کاربر هنگام بلند کردن اشیا، از جمله ستون فقرات، نیز کمک می‌کنند. در هنگام ویرایش و تهیه این مقاله ارزش بازار اسکلت بیرونی ۲۴.۹ میلیون دلار آمریکا تعیین شده است که نرخ رشد سالیانه آن ۲۷.۳ درصد تعیین شده است. برای آشنایی بیشتر با این صنعت با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

بازار جهانی اسکلت بیرونی

افزایش علاقه به کاربرد اسکلت بیرونی در بخش صنعت، و برای قسمت‌های مختلف بدن، و با افزایش جمعیت سالمند جهان از عوامی است که روی این صنعت اثرگذار بوده است. یکی از مهم‌ترین موانع رشد این صنعت و استفاده از اسکلت بیرونی، قیمت آن است.

در هنگام ویرایش و تهیه این مقاله ارزش بازار اسکلت بیرونی ۲۴.۹ میلیون دلار آمریکا تعیین شده است که نرخ رشد سالیانه آن ۲۷.۳ درصد تعیین شده است.

افزایش ارزش صنعت اسکلت بیرونی

علاقه به اسکلت‌های بیرونی در بخش سلامت، صنعت و نظامی به دلیل سبک شدن، هوشمند شدن، سریع شدن و افزایش قابلیت‌های این وسیله رو به افزایش است. شرکت‌هایی مانند Ekso، Panasonic، Honda، Daewoo، Noonee، Lockheed Martin، Sarcos/Raytheon، BAE Systems، Revision Military و Cyberdyne در حال توسعه و ایجاد نوآوری در فناوری اسکلت‌های بیرونی -به خصوص در بخش صنعت- هستند.

افزایش علاقه به صنعت اسکلت بیرونی برای سازندگان نیز ایجاد انگیزه می‌کند. توسعه دهندگان اسکلت‌های بیرونی به شخصی سازی قطعات، استفاده از مواد جدید مانند فایبرگلس، آلومینیوم و فیبرکربن تشویق می‌شوند.

با توجه به اینکه در محیط‌های کار افراد به شدت در معرض کارهای بدنی و فشار زیاد قرار می‌گیرند، اسکلت بیرونی در کاهش تنش‌های بدن کاربران نقش مهمی دارد. به عنوان نمونه RoboMate در سال ۲۰۱۷ در فرانسه و با بهره‌گیری از پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد. این وسیله صنعتی با بالاتنه فعال و بازوان منفعل به بدن کاربر می‌چسبد و با درک حرکات بدن کاربر چندین عضله و مفصل را حفظ می‌کند.

دسته بندی اسکلت بیرونی بر اساس پوشش بدنی

می‌توان بازار جهانی اسکلت بیرونی را به اسکلت‌های بیرونی بالاتنه و پایین تنه تقسیم کرد. نرخ رشد این دو دسته بیش از نرخ گزارش شده برای کل صنعت اسکلت بیرونی است و افزایش نیز خواهد داشت. اسکلت بیرونی بالاتنه برای دست، بازو، کتف و گردن طراحی می‌شود و حرکات بدن کاربر را بهینه می‌سازد. با توجه به اینکه کارهای سنگین در حال افزایش هستند نیاز بازار به اسکلت بیرونی نیز احساس می‌شود. در سال ۲۰۱۸ شرکت Ford اسکلت‌های بیرونی بالاتنه را در کلیه کارخانه‌های خود به کار گرفت. آزمایش‌های کارایی این وسیله در Ford رضایت بخش بود. شرکت LG نیز اسکلت بیرونی SuitBot را برای بلند کردن اشیا تجاری سازی کرده است. این وسیله به کارگران کمک می‌کند تا وزن بیشتری را برای زمان بیشتری بلند کنند.

اسکلت‌های بیرونی پایین تنه معمولا برای پاها، زانو، لگن و قوزک پا ساخته می‌شوند و در هنگام راه رفتن از بدن کاربر پشتیبانی می‌کنند. این وسیله برای توانبخشی، در کنار کاربردهای صنعتی آن، معرفی شده است. به صورت عمده اسکلت‌های بیرونی پایین تنه برای غلبه بر خستگی، افزایش توان کاربر در راهپیمایی‌های طولانی و هنگام حمل بار سنگین ساخته شده‌اند. یکی دیگر از کاربردهای مهم اسکلت بیرونی پایین تنه توانبخشی و کمک به راه رفتن بیماران آسیب نخاعی یا قربانیان سکته است.

طبقه بندی اسکلت بیرونی بر اساس کارایی

اسکلت‌های بیرونی را می‌توان بر اساس کارایی به چهار دسته طبقه‌بندی کرد: پزشکی، صنعتی، نظامی و سایرگروه‌ها(شامل اسکلت‌های بیرونی امداد و نجات، وزشی و کشاورزی).

بیشترین نرخ رشد در این دسته‌بندی به بخش پزشکی مربوط است. پوشیدنی‌هایی که به بیماران هنگام انتقال وزن از سمتی از بدن به سمت دیگر کمک می‌کنند، راه رفتن بیمار را استقامت می‌بخشند و همزمان گردش خون را نیز در بدن تسهیل می‌کنند. طبق گزارش Work Foundation در بریتانیا نیمی از کارگران و در واقع ۴۴ میلیون نفر بریتانیایی از مشکلات استخوانی-عضلانی رنج می‌برند.

با توجه به اینکه سالانه میلیاردها دلار صرف هزینه‌های بیمه و مداوای بیماران مبتلا به کمردرد می‌شود، کارفرمایان استراتژی‌های مختلفی مانند  افزایش انرژی، استفاده از عصا، فنر، مهابند و … برای پیشگیری از آسیب کمری به کار می‌برند.

Zoloft طرحی برای توسعه اسکلت بیرونی نرم برای کمک به افرادی است که مشکلات حرکتی دارند. این طرح به خصوص به افراد سالمند و قربانیان سکته توجه داشته است. نوآوری‌هایی از این دست به افراد پاراپلژی، معلولین و هر فرد نیازمند به کمک مضاعف برای راه رفتن کمک خواهد کرد.

ارزش بازار اسکلت بیرونی با همه گیری COVID-19

همانند صنایع دیگر، صنعت اسکلت بیرونی نیز در دوران همه‌گیری کرونا با مشکلاتی روبه‌رو شد. بسته شدن مرزها، بسته شدن مراکز کار و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب کاهش ارزش این صنعت شد. زنجیره عرضه محصولات و ساخت و تولید نیز به صورت موقت قطع شد. همچنین کار در منزل سبب ایجاد مشکلاتی مانند کمردرد، مشکلات حرکتی و … شد که همزمان سبب افزایش تقاضا برای پوشیدنی‌ها شد.

بررسی منطقه به منطقه اسکلت های بیرونی

در آمریکای شمالی فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند Lockheed Martin، Raytheon، Ekso Bionicsو ReWalk Robotics ارزش صنعت اسکلت بیرونی را افزایش داده است. ایالات متحده مرکز مهمی در صنعت اسکلت بیرونی است. این امر به دلیل رشد ناگهانی این صنعت در بخش‌های مختلف صنعتی، پزشکی و نظامی به صورت همزمان در این کشور بوده است.

در ایالات متحده بیشترین تلاش روی درمان‌های مختلف دردگردن و کمردرد، در کنار سایر مشکلات استخوانی-عضلانی، انجام شده است. به عنوان مثل شرکت Ekso Bionics که در کالیفرنیا قرار دارد با کسب بودجه‌ای بالغ بر ۳۴ میلیون دلار برای توسعه فناوری اسکلت بیرونی جدید خود تلاش می‌کند. این شرکت در حال پژوهش برای توسعه فناوری اسکلت بیرونی برای کار در منزل، استفاده شخصی و بهبود اسکلت بیرونی توانبخشی در سراسر جهان است.

در واقع افزایش جمعیت سالمندان جهان، توسعه فناوری‌های کاربردی در قسمت‌های دیگر صنعت که در صنعت اسکلت بیرونی مفید هستند و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش اسکلت بیرونی سبب افزایش سرعت در شد صنعت اسکلت بیرونی شده است.

منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین سرعت را در رشد فناوری پوشیدنی و اسکلت بیرونی داشته است. این رشد سریع به افزایش سرمایه گذاری توسط کشورهایی مانند چین، هند و اندونزی بوده است. در حال حاضر چین سرمایه زیادی را برای مطالعه و پژوهش در زمینه اسکلت بیرونی پایین تنه، به عنوان ابزار مهمی در توانبخشی، اختصاص داده است. همچنین افزایش جمعیت سالمند چین نیاز این کشور به اسکلت بیرونی را بیشتر کرده است. در واقع بر طبق آمار ژورنال مهندسی مکانیک چین تا سال ۲۰۳۰ در حدود ۱۸.۲ درصد جمعیت این کشور بالای ۶۵ سال سن خواهند داشت.

شرکت های مهم اسکلت بیرونی

شرکت‌های تاثیرگذار در صنعت ربات‌های پوشیدنی و اسکلت بیرونی در سطح جهان روش‌های مختلفی برای همکاری، ادغام و کسب امتیاز محصولات خود را به کار گرفته‌اند. به عنوان نمونه شرکت Atoun با همکاری LA Ground Service Co. Ltd، یک شرکت ارائه دهنده خدمات زمینی پرواز، اقدام به تجهیز پرسنل زمینی فرودگاه با اسکلت بیرونی نمود. برخی از مهم‌ترین فعالان در این زمینه عبارتند از Atoun Inc، Daiya Industry Co.، Gogoa. EU، Harvard Biodesign Lab، ReWalk Robotics Inc.، Revision Military، SRI International، Lockheed Martin Corporation، Ekso Bionics، Hocoma، RB3D و Bioservo Technologies AB.

سوالات متداول:

بخش پیشگام در صنعت اسکلت بیرونی چیست؟

انتظار می‌رود که بخش پزشکی در هنگام نگارش مقاله و تهیه آمار بخش اساسی صنعت اسکلت بیرونی باشد.

ارزش جهانی صنعت ربات‌های پوشیدنی اسکلت بیرونی در سال ۲۰۲۹ چه میزان خواهد بود؟

تخمین زده می‌شود ارزش این صنعت در سال ۲۰۲۹ برابر ۲۴.۹ میلیون دلار باشد.

شرکت‌های مهم و تاثیر گذار صنعت اسکلت بیرونی در مقیاس جهانی کدامند؟

از Atoun Inc، Daiya Industry Co.، Gogoa. EU، Harvard Biodesign Lab، ReWalk Robotics Inc.، Revision Military، SRI International، Lockheed Martin Corporation، Ekso Bionics، Hocoma، RB3D و Bioservo Technologies AB

انتظار می‌رود کدام ناحیه جغرافیایی بیشترین تاثیر را روی صنعت جهانی ربات‌های پوشیدنی اسکلت بیرونی داشته باشد؟

انتظار می‌رود آمریکای شمالی بیشترین ارزش سهام اسکلت بیرونی را به خود اختصاص دهد.

عامل تعیین کننده بازار اسکلت بیرونی چیست؟

افزایش علاقمندی به اسکلت‌های بیرونی ویژه اعضای بدن، افزایش تقاضا برای اسکلت‌های بیرونی در صنعت ساخت و ساز و تولید، افزایش تعداد سالمندان جهان در زمان نگارش مقاله عوامل مهم و تعیین کننده بازار اسکلت بیرونی بوده است.

ارزش صنعت اسکلت بیرونی در آینده چقدر خواهد بود؟

در هنگام ویرایش و تهیه این مقاله ارزش بازار اسکلت بیرونی ۲۴.۹ میلیارد دلار آمریکا تعیین شده است که نرخ رشد سالیانه آن ۲۷.۳ درصد تعیین شده است.


ایجاد فناوری های پوشیدنی برای حفظ امنیت و سلامت سالمندان
فناوری کنترل اشیا برای بیماران تتراپلژی
حسگرهای کوانتومی برای نسل آینده رابط های مغز و رایانه


منبع:straitsresearch

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *