معرفی برترین استارت آپ های رباتیک اروپایی

در این قسمت از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به معرفی برترین استارت آپ‌های اروپایی فعال در زمینه رباتیک می‌پردازیم. این استارت آپ‌ها از سوی RobotUnion به عنوان بهترین استارت آپ انتخاب شده‌اند و تحت حمایت مالی برای سرعت بخشیدن به پژوهش‌ها و تجاری‌سازی محصول خود قرار گرفته‌اند. با ما همراه باشید.

معرفی برترین استارت آپ های رباتیک اروپایی

استارت آپ Aether Biomedical

Aether Biomedical یک استارت آپ لهستانی است که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد. این استارت‌آپ در حال توسعه Zeus، یک پروتز ارزان قیمت و با کارآیی بالا است. این اندام بیونیک دارای ۱۴ حالت گرفتن، پنج مفصل به صورت جداگانه، کنترل حلقه بسته موتور برای حس موقعیت انگشت و اعمال نیرو برای کنترل مناسب و موارد دیگر است. Zeus از الکترودهای EMG برای پردازش پیشرفته سیگنال و تنظیم بی‌سیم استفاده می‌کند. حساسیت سیگنال را می‌توان تنظیم کرد.

استارت آپ Axiles Bionics

استارت آپ بلژیکی Axiles Bionics در حال توسعه AMP-Foot، پروتز پا و مچ پا است. این شرکت معتقد است پروتز AMP-Foot می‌تواند توانایی گام برداشتن طبیعی را در طول فعالیت‌های روزمره به فرد بازگرداند. انعطاف پذیر است و به نیت و قصد کاربر و محیط با سرعت پاسخ می‌دهد.

Cyber Surgery

استارت‌آپ Cyber Surgery یک سامانه رباتیک برای جراحی‌های نخاعی ایجاد می‌کند. Cyber ​​Surgery که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است، اسپین‌آف از گروه صنعتی Egile است و دفتر مرکزی آن در سن سباستین (اسپانیا) است.

Formhand

Formhand یک شرکت آلمانی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است این شرکت گیره‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند با اشیای مختلف سازگار شود و برای اتوماسیون در صنعت نساجی طراحی شده است. گیره‌های خلأ Formhand با اشیای مختلف سازگار می‌شود و آنها را جابجا می‌کند. این فناوری از طراحی ماژولار بهره می‌برد که به گفته این شرکت، مقیاس بندی این فناوری را آسان می‌کند.

IM Systems

استارت آپ IM Systems در حال توسعه گیربکس Archimedes Drive است که برای انتقال گشتاور از اصطکاک به جای دندانه‌های چرخ دنده استفاده می‌کند. IMS که در سال ۲۰۱۶ در دانشگاه صنعتی دلفت هلند تأسیس شد، برنده رقابت Automate’s Launch Pad Startup شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که گیربکس ابداع شده Archimedes Drive دارای اصطکاک کم ورودی‌ و کمترین لقی (Backlash) است و نسبت‌های ۱۰،۰۰۰: ۱ را ارائه می‌دهد. IMS شرکت‌های رباتیک را هدف قرار داده است، اما می‌تواند کاربردهای دیگری داشته باشد.

استارت آپ Kinfinity

استارت آپ آلمانی Kinfinity در حال تولید دستکش Kinfinity است. نسل جدیدی از دستکش‌ها با چند حالت ورودی برای استفاده در برنامه‌های مختلف از جمله رباتیک. در این ویدئو از کنفرانس جهانی رباتیک ۲۰۱۸، مشاهده می‌کنید که از دستکش Kinfinity برای کنترل یک بازوی رباتیک استفاده می‌شود.

استارت آپ Life Science Robotics

استارت آپ دانمارکی Life Science Robotics در حال ساخت ROBERT است. ROBERT یک ربات توانبخشی با تمرکز روی مقاومت‌های فعال و حرکات کمک کننده به اندام‌های تحتانی است. ایده این است که از بازوی KUKA LBR iiwa برای آزاد کردن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از بلند کردن مداوم اندام‌های بیمار استفاده شود. این بلند کردن مداوم می‌تواند موجب آسیب عضلانی تاندونی و درد در ناحیه کمر، لگن، مچ و شانه شود.

این شرکت می‌گوید ROBERT برای بیماران نیز مفید است. چراکه می‌تواند از انقباض بافت نرم و زخم‌های فشار جلوگیری کند، خطر لخته شدن خون و ذات‌الریه را به حداقل برساند و آتروفی عضلانی و اثرات نوروپاتی را کاهش دهد.

استارت آپ LuxAI

استارت آپ LuxAI واقع در لوکزامبورگ در حال توسعه QTrobot است. QTrobot یک ربات اجتماعی فعال است که به منظور کمک به متخصصان اوتیسم و کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم برای یادگیری مهارت‌های جدید اجتماعی، عاطفی و ارتباطی طراحی شده است. نسخه‌ای از QTrobot برای پژوهشگران نیز وجود دارد. این شرکت می‌گوید نسخه خانگی QTrobot بزودی برای والدین در دسترس خواهد بود.

Robotical

استارت آپ انگلیسی Robotical سازنده ربات Marty است که برای آموزش نحوه برنامه‌نویسی به بچه‌ها طراحی شده است. Marty قابلیت اتصال به Wi-Fi دارد و دارای ۹ موتور سروو اتوماتیک قابل کنترل است. می توانید از یک برنامه برای کنترل از راه دور Marty استفاده کنید و یک دسته از حسگرها را برای واکنش به محیط اضافه کنید. Marty را می‌توان با استفاده از پیتون، جاوااسکریپت، اسکراچ و ROS برنامه‌ریزی کرد.

Rovenso

شرکت سوئیسی Rovenso که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، یک ربات متحرک مستقل به نام ROVéo را برای کاربردهای امنیتی در سایت‌های صنعتی تولید می‌کند. ROVéo با ترکیب اسکن لیزر سه بعدی، دید در شب، دید حرارتی، آنالیز صوتی و حسگرها برای تشخیص کوچکترین ناهنجاری استفاده می‌کند. ROVéo می‌تواند با تطبیق شکل خود از مسیرهای ناهموار عبور و از پله‌ها بالا رود.

Scaled Robotics

استارت آپ اسپانیایی Scaled Robotics ربات‌های متحرکی را ساخته است که در مکان‎های ساخت و ساز برای جمع آوری نقشه‌های سه بعدی حرکت می‌کنند. این نقشه‌ها برای ردیابی پیشرفت کار و کیفیت ساخت و ساز و یافتن اشتباهات احتمالی در ابر بارگذاری می‌شوند.

منبع: therobotreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *