تازه های فناوری / ربات های نظافتچی LeoBots

در اینجا مروری داریم بر تازه‌ترین ربات‌های طراحی شده در سراسر دنیا. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات های نظافتچی LeoBots

ربات های نظافتچی LeoBots

شرکت LionsBot یک شرکت رباتیک واقع در سنگاپور است که ربات‌های نظافتچی و تمیز کننده را برای خدمت در فضاهای تجاری، صنعتی و عمومی ایجاد می‌کند.

ربات جاروبرقی Trifo Max

این ربات همیشه کارآمدترین مسیر را برای تمیز کردن انتخاب می‌کند. می‌تواند از موانع دوری کند، در ساعت مقرر در خانه حرکت کند و خانواده را از حرکت، افراد و صداهای غیرمعمول آگاه کند.

ربات ظرفشویی

شرکت ژاپنی TechMagic رباتی توسعه داده است که می‌تواند ظروف تمیز شده روی نقاله ماشین ظرفشویی را برداشته و مرتب کند.

توسعه ربات ها برای کار در رستوران ها و آشپزخانه ها

افزایش سرمایه گذاری در شرکت Connected Robotics برای توسعه ربات‌ها و کمک به پخت و پز در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها.

استفاده از یک ربات برای سرو بستنی

رباتی برای بازرسی و دستکاری هوشمند در صنایع مختلف

این ربات هوشمند برای بازرسی و دستکاری تأسیسات توسط Tencent Robotics X توسعه یافته است.

ربات کمکی برای جابجایی اشیا در فضای باز

مهندسان دانشگاه نورث ایسترن سامانه‌ای رباتیک متشکل از یک بازوی رباتیک و یک اسکوتر متحرک ارائه داده‌اند که قابلیت جابجایی اشیا را در فضاهای باز فراهم می‌کند. از یک نشانگر لیزری برای انتخاب مستقیم یک شی استفاده می‌شود.

راهکار رباتیک Geek+ برای انبارداری و لجستیک

شرکت Geek+ با هوش مصنوعی و فناوری‌های رباتیک، راهکارهایی برای افزایش کارآیی کاربران در زمینه لجستیک و مدیریت انبار فراهم می‌کند. این شرکت با بیش از ۷۰۰۰ واحد ربات که در انبارهای برخی از شرکت‌های شناخته شده کار می‌کنند، ارائه دهنده پیشرو راهکارهای لجستیک اتوماسیون بوده است.

سامانه ناوبری KUKA برای ربات های متحرک و خودکار

سامانه‌های سنگین متحرک، سامانه‌های حمل و نقل برای لجستیک داخلی یا دستیاران تولید انعطاف پذیر: هرکسی که به دنبال ربات یا سامانه‌های متحرک است، میتواند آن را در KUKA پیدا کند.

پرش‌های ربات چهارپا برای حرکت روی ماه

این ویدئو چگونگی پرش‌های تکراری توسط ربات SpaceBok را برای حرکت تحت گرانش ماه نشان می‌دهد.

چالش نقشه برداری زیرزمینی دارپا

مروری بر گروه‌های شرکت کننده در چالش نقشه برداری زیرزمینی دارپا. در این چالش از سامانه‌های رباتیک برای نقشه برداری تونل‌ها و زیرساخت‌های شهری استفاده می‌شود.

یک زیردریایی تبدیل شونده

ربات Aquanaut که توسط Houston Mechatronic توسعه یافته است، می‌تواند خود را از یک زیردریایی که برای مسافرت‌ها با مسافت طولانی طراحی شده به یک ربات نیمه انسان‌نما تبدیل کند که قادر به انجام کارهای پیچیده است.

ربات چند حاله Dipper

هشت دانشجوی مهندسی در ETH زوریخ در حال کار بر روی یک پروژه و ساخت یک ربات چند حالته به نام Dipper هستند. این ربات می‌تواند پرواز کند، شنا کند، به زیر آب شیرجه بزند و در شرایط بد آب و هوایی حرکت کند.

میکروربات هایی که با ارتعاش حرکت میکنند

مهندسان مؤسسه فناوری جورجیا ربات‌های کوچکی ساخته‌اند که با ارتعاش حرکت می‌کند. این ربات‌های چاپ سه بعدی نیازی به باتری ندارند و با لرزش‌های تولید شده توسط یک محرک به حرکت در می‌آیند.

ساخت زبان رباتیک برای آزمایش مواد شیمیایی

این ابداع دانشمندان IBM به پژوهشگران اجازه می‌دهد تا مواد شیمیایی را بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی پیچیده تجزیه و تحلیل کنند. دستگاه جدید Hypertaste نامیده می‌شود. Hypertaste از حسگرهای الکتروشیمیایی و الکترود ساخته شده است.

رباتی شبیه کرم برای جراحی مغز

پژوهشگران MIT رباتی شبیه کرم ساختند که می‌تواند وارد رگ‌های خونی مغز شود. ربات جدید قابل تنظیم از طریق میدان مغناطیسی هدایت می‌شود، بسیار باریک، نرم و انعطاف‌پذیر است. از این ربات می‌توان برای جراحی‌های مغز، از بین بردن لخته‌های خونی مغز و انواع دیگر درمان‌ها استفاده کرد.

مورچه‌های رباتیکی که میپرند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند

گروهی از پژوهشگران EPFL ربات‌های کوچک ۱۰ گرمی ساخته‌اند که از مورچه‌ها الهام گرفته است‌. آنها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نقش‌ها را بین خود تقسیم کرده و کارهای پیچیده‌ای را با هم انجام دهند. این ربات‌های قابل تنظیم از نظر ساختاری ساده هستند‌ اما می‌توانند روی سطوح ناهموار حرکت کرده و به جست و خیز بپردازند.

ترکیب ربات‌های حضور از راه دور و خودروهای خودران

ترکیب ربات‌های حضور از راه دور و خودروهای خودران در سرویس Virtual Car Sharing. این سرویس با اتصال ۵G و و حضور از راه دور انسان کمک می‌کند تا خودروهای خودران ایمن‌تر و انعطاف پذیرتر شوند. Ilhan Bae، پژوهشگر و آینده‌نگر در مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) معتقد است که ترکیب حضور از راه دور و وسایل نقلیه خودران راهکاری مطمئن است، بویژه برای رانندگی در کشورهای شلوغ و پر هرج و مرج آسیای شرقی.

توسعه ربات نرمی که درد را احساس و خود را ترمیم ‌می‌کند

پژوهشگران دانشگاه کمبریج برای توسعه رباتیک نرم به عنوان بخشی از یک پروژه مشترک جدید، از مواد خود التیام بخش و یادگیری ماشین استفاده خواهند کرد. هدف از این پروژه‌ که توسط کمیسیون اروپا حمایت مالی شده است، ایجاد نسل جدیدی از ربات‌ها با مواد خود التیام بخش (پلاستیک‌های انعطاف پذیر) است که می‌توانند آسیب را تشخیص و اقدامات لازم را انجام دهند، به طور موقت بهبود یابند و کار خود را از سر گیرند. ربات‌ها همه این فرآیند را بدون نیاز به تعامل با انسان انجام خواهند داد.

حمل افراد توسط چهار ربات Laikago Pro

ربات چهارپای Laikago Pro توسط شرکت Unitree Robotics به صورت متوالی تولید، آزمایش و ارسال می‌شوند. اگر چهار ربات Laikago Pro را خریداری کنید آنها می توانند شما را با یک صندلی حمل کنند.

حمل خودکار بسته توسط ربات ANYmal

این ربات تحویل بسته، ANYmal نامیده می‌شود و دقیقاً همان چیزی است که تجارت کالا به آن نیاز دارد. این ربات چهار پا به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند از یک کامیون خودران تحویل بسته بیرون رود و بسته‌ها را تا در منازل حمل کند. این ربات حتی قادر به زنگ زدن است و بسته را روی ایوان می‌کشد.

بررسی تاثیر برخورد و موقعیت پا بر عملکرد ربات چهار پا

برداشت کاهو و سبزیجات با ربات Vegebot

ربات Vegebot یک ربات جمع‌آوری سبزیجات است که از یادگیری ماشین برای شناسایی و برداشت محصولات کشاورزی معمولی اما چالش برانگیز استفاده می‌کند. گروهی از دانشگاه کمبریج این ربات را برای شناسایی و برداشت کاهو آموزش دادند. این نوع کاهو در انگلستان رایج است اما براحتی آسیب میبیند و نسبتاً مسطح رشد می‌کند به همین دلیل برداشت آن برای متخصصان رباتیک یک چالش بود.

ربات چمن‌زن iROBOT

بلندگوهای هوشمند، جاروبرقی‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند به زندگی رومزره مردم وارد شده‌اند. شرکت‌های بسیاری بر ساخت ربات‌های خانگی کار می‌کنند. شرکت iROBOT یک دستگاه چمن زن برای چمن زنی بیرون خانه ارائه کرده است.

ربات جورجیاتک خودش ابزار ساده را میسازد

ربات Tool MacGyvering جورجیاتک می‌آموزد که چگونه ابزار ساده را بسازد. پژوهشگران با استفاده از یک قابلیت جدید و استدلال در مورد شکل، عملکرد و پیوستن قطعات غیرمرتبط بهم برای نخستین بار توانستند رباتی هوشمند برای ایجاد ابزارهای ساده آموزش دهند.


بیشتر بخوانیم:

>>تازه های فناوری/ دوباره راه رفتن با اسکلت های بیرونی رباتیک

>> تازه های فناوری / آموزش رباتیک و کدنویسی به کودکان با ربات ها

>> تازه های فناوری / توسعه پروتزهای هوشمند پا با شبیه ساز پروتز


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *