این تک چرخ الکتریکی چاپ سه بعدی را هر کسی می‌تواند بسازد

تک چرخ الکتریکی چاپ سه بعدی

حرکت با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت با یک وسیله چاپ سه بعدی ممکن است خطرناک به نظر برسد. اما زمانی که از این تک چرخ استفاده کنید متوجه می‌شوید که حرکت با آن بسیار لذت بخش است.

این تک چرخ چاپ سه بعدی از یک چرخ، پدال‌ و باتری تشکیل شده است. این وسیله هیچ فرمانی برای هدایت ندارد و شما خود باید با حرکت پا آنرا کنترل کنید. هیچکس این وسیله را نمی‌سازد. شما خود می‌توانید آنرا به سادگی و مانند یک حرفه‌ای بسازید. برای شروع می‌توانید این صفحه را در github ببینید. همۀ راهنماییهای لازم در این صفحه موجود است.

این تک چرخ از یک موتور ۵۰۰ وات چهارده اینچی بهره می‌برد و دارای سه حسگر اثر هال نیز هست. شما می‌توانید به کمک نرم افزار گوشی هوشمند ویژه این تک چرخ و با اتصال از طریق بلوتوث آن را کنترل کنید و پارامترهای گوناگون آن را مانند سرعت، مسافت طی شده، میزان شارژ باتری، دما و … ببینید. همچنین تنظیماتی برای کالیبراسیون این وسیله و حالتهای گوناگون سواری (سرعت، نرم، آرام…) در نظر گرفته شده است.

جالب است که تنها چهار سال پیش ساخت تک چرخ الکتریکی متعادل آرزوی دوری بود اما با برخی پیشرفت‌ها و بهبودها حال در نقطه‌ای هستیم که می‌توان تمام قطعات و طرح سه بعدی را از طریق پست سفارش داد و خود آنرا ساخت. ضمن این که به لطف وجود انبوه تولید کنندگان آسیایی می‌توان مواد و وسایل لازم را با پرداخت قیمتهای اندکی فراهم کرد. به ادعای سازندگان، می‌توان همۀ وسایل لازم را با کمتر از ۱۸۰ دلار تهیه کرد.

بد نیست بدانید سازندگان این تک چرخ نسخۀ بهبود یافته‌ای از آن را نیز به نمایش گذاشته‌اند که می‌توانید فیلم آن را در یوتیوب ببینید. اگر یک چاپگر سه بعدی و کمی وقت آزاد در آخر هفته‌ها دارید این پروژه می‌تواند برای شما مناسب باشد.


درباره اسکیت بردهای برقی بیشتر بخوانید:

>> WalkCar: یک اسکیت‌برد موتوری که در کوله پشتی شما جا می‌شود
>> کوچک‌ترین اسکیت برد الکتریکی دنیا


منبع: hackaday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *