تماشا کنید: حرکات تحسین برانگیز ربات چرخدار Handle محصول جدید Boston Dynamics

ویدئوهایی از ساخت ربات چرخدار جدید شرکت بوستون داینامیکس به نام Handle به بیرون درز کرده و حرکات تحسین برانگیز ربات در این ویدئو همه را شگفت زده کرده است. این ربات قابلیت حمل اشیاء، حفظ تعادل تنها روی دو چرخ و پریدن را دارد.

شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) که برای طراحی و ساخت ربات‌های دوپا و چهارپا شناخته شده است، در حال آزمایش فناوری‌ جدیدی است: ربات چرخدار.

ربات جدید چرخدار این شرکت، Handle نامیده می‌شود، به این دلیل که قرار است برای جابجایی اشیاء از آن استفاده شود و به نظر می‌رسد چیزی بین Segway و ربات اطلس دو پا باشد. Handle رسماً معرفی نشده است اما توسط مؤسس شرکت، مارک ریبرت (Marc Raibert) برای سرمایه گذاران نشان داده شده است. فیلم ارائه شده توسط سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، استیو جروتسون (Steve Jurvetson) در یوتیوب آپلود شد.

ریبرت، Handle را اینگونه توصیف می‌کند: «ترکیبی از چرخ‌ها و پاها و یک سامانه بسیار پویا است که می‌تواند تعادل خود را در همه زمان‌ها حفظ کند و می‌داند که چگونه وزن خود را توزیع کند». وی افزود که استفاده از چرخ‌ها کارآمدتر از پاها است، اگر چه بدیهی است که توانایی مانور روی زمین بیش ار حد ناهموار را ندارد. ریبرت گفت: «این تازه آغاز کار برای چیزی است که من فکر می‌کنم یک ربات کابوس‌آور خواهد شد».

ایجاد یک ربات کارآمدتر که می‌تواند وظایف اساسی همچون جابجایی اشیاء در یک انبار را انجام دهد قطعاً برای شرکت بوستون داینامیکس سودآور خواهد بود. اگر چه این شرکت همواره مردم را با ربات‌های خود شگفت زده کرده است، این بار در تلاش است تا یک محصول تجاری برای جهان واقعی تولید کند.

بوستون داینامیکس در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت مادر گوگل، آلفابت (Alphabet) خریداری شد، اما در ماه مارس سال گذشته، بلومبرگ گزارش داد که آلفابت به دنبال فروش این شرکت است. مدیران اجرایی در آلفابت گفته‌اند که نمی‌توانند بر روی محصولاتی که توسعه آنها ده سال طول می‌کشد، سرمایه گذاری کنند. از تویوتا و آمازون به عنوان خریداران علاقه‌مند یاد می‌شود. ما چیزی در مورد وضعیت بوستون دینامیکس نشنیده‌ایم اما شاید ربات چرخدار و کارآمد آن (Handle) به جذب مزایده‌های جدید کمک کند.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *