خودرو تسلا مدل۳ کوچکتر و مقرون به صرفه تر از مدل S

پس از گذشت چند ماه از معرفی و رونمایی خودرو جدید شرکت تسلا (مدل ۳)، ایلان ماسک تصریح کرد که این مدل، یک مدل کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر از مدل S است. برنامه‌ریزی شده که تولید و تحویل این خودرو از پایان سال جاری یعنی ۲۰۱۷ آغاز شود.

خودرو مدل 3 تسلا کوچکتر و مقرون به صرفه تر از مدل S است

ایلان ماسک (Elon Musk) روز جمعه در توییتر این موضوع را اعلام کرد که مدل ۳ تسلا تکرار مدل‌های پیشین این شرکت نیست. با توجه به گفته‌های مدیر عامل شرکت تسلا، مدل ۳، یک مدل کوچکتر و نسخه مقرون به صرفه‌تر مدل S با دامنه پیمایش کوتاه‌تر، انرژی کمتر و ویژگی‌های کمتری است. مدل S هنوز هم از نظر قابلیت‌های فنی برتر و در این زمینه جلودار است.

توییت ماسک بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد بسیاری آن را بازنشر کردند. مدل ۳ که برنامه‌ریزی شده تولید و تحویل آن از پایان سال جاری (۲۰۱۷) آغاز شود، به نوعی نسل بعدی خودروهای شرکت تسلا به شمار می‌آید. طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت تسلا، با به کارگیری دستاوردهای فنی موجود و پیشین این شرکت در مدل ۳ و افزودن مزایا به فرآیند تولید برای ساخت مقرون به صرفه‌ آن، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و بیشتر اقشار جامعه قدرت خرید آن را دارند.

این جا، جایی است که تسلا به صورت مکرر با اپل که کمی سقوط داشته مقایسه می‌شود. اما خاطر نشان می‌کنیم که تسلا یک شرکت تولیدکننده خودرو است. خودروسازان معمولاً با فناوری جدید و گرانترین محصول آغاز به کار می‌کنند و سپس در طول زمان، حدود چندین سال یا دهه محصول را به پرفروش‌ترین محصول بازار تبدیل می‌کنند. همزمان هزینه‌های مرتبط به ساخت تنزل پیدا کرده و این امکان فراهم می‌شود تا به حاشیه مناسب و معقول و قیمت پایین خرده فروشی‌ها دست پیدا کند.

ماسک همچنین استدلال پشت نام این خودرو را تصریح کرد: قصد داشتیم تا این مدل را مدل E بنامیم اما فورد این علامت تجاری را پیش از این استفاده کرده بود و به همین دلیل این نام مسدود شده بود.

منبع: Techcrunch

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مطلب و نام مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *