ساخت دست رباتیکی منحصر به فرد و ارزان قیمت

در این مقاله با یک دست رباتیکی ارزان قیمت که بدون نیاز به فناوری چاپ سه بعدی یا سایر فناوری‌های پیشرفته‌ی CNC و تنها با به کار بردن وسایل و مواد اولیه‌ی ساده و ارزان ساخته شده است آشنا می‌شوید.

ساخت دست رباتیکی منحصر به فرد و ارزان قیمتاگر چه این دست رباتیکی ارزان قیمت که سازنده‌ی آن MertArduino است، بهترین بستر برای تولید و یا حتی عرضه‌ی جهانی نیست اما برخی ترفند‌های فیزیکی جالب ساخت یک اندام مصنوعی را به خوبی نشان ‌می‌دهد. این وسیله‌ که در نتیجه‌ی یک پروژه‌ی خود انجام تولید شده است، می‌تواند به صورت بی‌سیم و با استفاده از یک جفت برد Arduino Unos و ماژو‌ل‌های nRF24L01 حرکات دست را تقلید کند. Arduino Uno یک برد ایده‌آل برای آغاز کار در زمینه‌ی الکترونیک ضمن انجام پروژه‌های جالب و سرگرم کننده است. استفاده از این برد الکترونیکی برای یادگیری اصول اولیه‌ی طرز کار حسگرها و عملگرهای مکانیکی (actuator) بسیار مفید است.

انگشتان و شست این دست مصنوعی از فنر و اسفنج (foam) ساخته شده‌اند و نخ‌های نایلونی هر انگشت را به یک servo کوچک وصل می‌کند. موتورهای servo وسایلی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موقعیت‌های مکانی خطی و چرخشی را تحت کنترل داشت. کنترل این دست به وسیله‌ی یک حسگر flex که با استفاده از کمربندهای کابل (zip tie) به یک دستکش وصل شده است، انجام می‌شود. حسگر flex وسیله‌ای است که می‌تواند میزان خمش یک جسم را اندازه بگیرد.

نتیجه‌ی به دست آمده از انجام این پروژه‌ نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون نیاز به یک چاپگر سه بعدی یا سایر دستگاه‌های پیشرفته‌ی CNC یک دست مصنوعی منحصر به فرد ساخت.

برای تماشای روند انجام پروژه‌ی آموزشی ساخت این دست رباتیکی که به صورت بی سیم کنترل می‌شود و در ساخت آن از وسایل ساده و ارزان قیمت استفاده شده است، با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

منبع: blog.arduino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *