دریافت کد بیمه برای اسکلت بیرونی شخصی ReWalk ، گامی مهم در صنعت اگزواسکلتون

برای نخستین بار در صنعت اسکلت بیرونی، اگزواسکلتون نسخه‌ی شخصی ReWalk، موفق به دریافت کد سطح دو CMS HCPCS شد. کدهای HCPCS برای شناسایی محصولات و لوازم پزشکی و از همه مهم‌تر تسهیل مطالبات بیمه تعریف می‌شوند. اعطای کد HCPCS به یک محصول پزشکی، سبب افزایش پوشش بیمه‌ای بیمه‌کنندگان دولتی و خصوصی می‌شود. این بدان معناست افرادی که مشمول معیارهای تعریف شده سازمان غذا و دارو باشند خواهند توانست اسکلت بیرونی نسخه شخصی ReWalk را در منزل داشته باشند. این دستاورد نه تنها برای شرکت ReWalk موفقیت بزرگی است بلکه برای کل صنعت اسکلت بیرونی جهشی بزرگ به شمار می‌آید. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دریافت کد بیمه برای اسکلت بیرونی نسخه شخصی ReWalk : گامی مهم در صنعت اسکلت بیرونی

مراکز خدمات Medicaid و Medicare در آمریکا، کد سطح دو K1007 را برای Rewalk صادر کردند. گفتنی است کدهای سطح دو HCPCS به لوازم جانبی تجهیزات پزشکی بادوام، ارتزها و پروتزها و اسکلت‌های بیرونی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی اختصاص داده می‌شود.

مدیکید (Medicaid) برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده‌ها و افراد با منابع و درآمد کم است. انجمن بیمه درمانی آمریکا مدیکید را «یک برنامهٔ بیمهٔ دولتی برای افرادی از همه سنین که درآمد و منابع کافی برای پرداخت مراقبت بهداشتی را ندارند» توصیف می‌کند. مدیکید بزرگترین منبع تأمین بودجهٔ خدمات بهداشتی و پزشکی برای افراد کم درآمد در آمریکاست. مدیکر(Medicare)  یک برنامه ملی بیمه اجتماعی است که توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا مدیریت می‌شود و دسترسی بیمه درمانی را برای آمریکاییان بالای ۶۵ سال و افراد جوان‌تر دارای ناتوانی و نیز افراد دارای مشکل دیالیز تضمین می‌کند. مدیکر به عنوان یک برنامه بیمه اجتماعی ریسک مالی مرتبط با بیماری را در جامعه پخش می‌کند تا از همه حفاظت کند.

کدهای HCPCS برای شناسایی محصولات و لوازم پزشکی و از همه مهم‌تر تسهیل مطالبات بیمه و پردازش این موارد تعریف می‌شوند. اعطای کد HCPCS به یک محصول پزشکی، سبب افزایش پوشش بیمه‌ای بیمه‌کنندگان دولتی و خصوصی می‌شود. این بدان معناست افرادی که مشمول معیارهای تعریف شده سازمان غذا و دارو باشند خواهند توانست اسکلت بیرونی نسخه شخصی را در منزل داشته باشند.

اسکلت بیرونی شخصی Rewalk، برای ناتوانان حرکتی پایین‌تنه طراحی شده است. تاکنون این اسکلت بیرونی دستاوردهای بسیاری داشته است. مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده است. مشمول پوشش بیمه‌ای از طرف شرکت‌های خصوصی بیمه آمریکا شده است. همچنین با هدف توانبخشی جانبازان و سربازان آسیب دیده با وزارت دفاع آمریکا همکاری داشته است. گفتنی است این شرکت با شرکت‌های بیمه آلمانی نیز قرارداد بسته است.

این شرکت در همایش فناوری‌های رباتیک پوشیدنی WearRAcon، “تجاری سازی فناوری‌های مکاترونیک را یک صعود طولانی” معرفی کرد. پیشرفت صنعت اسکلت بیرونی پزشکی را می‌توان به یک ماراتن تشبیه کرد. برای موفق شدن در این ماراتن باید سه نکته‌ی مهم رعایت شود:

۱) کاهش مسیر نمونه اولیه تا تولید نهایی اسکلت بیرونی

۲)دریافت کد بیمه

۳)مذاکره روند بازپرداخت


بیشتر بخوانیم:

>>پیشرفته ترین فناوری ها در خدمت توانیابان
>>استفاده موثر از اسکلت بیرونی در محیط کار
>>رونمایی از یک کلاه ایمنی هوشمند و یک اسکلت بیرونی پوشیدنی برای امدادگران


منبع:exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *