دستبند هوشمند سلامتی ضدآب Flex2

با دستبند هوشمند سلامتی Flex2 شرکت فیت بیت (Fitbit) می توانید تعداد گام ها را شمارش و مقدار کالری را اندازه گیری کنید. همچنین این دستبند اجازه می‌دهد لیست غذاهای روزانه خود را در برنامه ثبت کنید و حتی با آن به شنا بروید.

در ماه سپتامبر شرکت Apple از ساعت ضدآب خود رونمایی کرد. این ساعت با استقبال خوبی روبرو شد اما قیمت و لوازم جانبی آن برای افرادی که تنها می‌خواهند تعداد گام‌ها و مقدار کالری را بدانند بسیار زیاد بود.

دستبند هوشمند سلامتی Flex2 شرکت فیت‌بیت نسخه باریک‌تری از مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت مثل Blaze و Surge است. تنها با صد دلار، با Flex2 می‌توان تعداد گام‌ها را شمارش و مقدار کالری را اندازه‌گیری کرد. این دستبند هوشمند اجازه می‌دهد لیست غذاهای خود را در برنامه ثبت کنید و حتی با آن به شنا بروید.

Flex2 در رنگ‌های مختلف راهی بازار شده است تا کاربران بتوانند گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنند. این دستبند نسخه ارتقایافته مدل اصلی Flex است با این تفاوت که در تنوع بیشتری تولید شده است و قابل استفاده در زیر آب است. همانند مدل Flex این نسخه جدید برای افرادی که می‌خواهند اصول پایه تناسب اندام را پیش بگیرند برای مثال تعداد گام‌ها را شمارش کنند و عادات سالم خود را توسعه دهند گزینه مناسبی است. به عبارت دیگر، افرادی که برای بیدارشدن و دور شدن از زندگی بدون تحرک نیاز به انگیزه دارند بازار هدف این محصول هستند.

این دستبند هوشمند با یک حسگر کوچک کار می‌کند که درون یک جعبه در بندهای متنوع تولیده شده قرار می‌گیرد و دارای اندازه‌های متفاوت است. شارژ باتری حسگر برای پنج روز باقی می‌ماند و بعد از آن نیاز به شارژ مجدد دارد. شارژ کردن این وسیله بسیار آسان است. کافی است که حسگر را از دستبند خارج کنیم و در شارژر مخصوص به آن بگذاریم.

این دستبند دارای پنج لامپ کوچک led است که مقدار شارژ حسگر را نشان می‌دهد. اگر تمام آن‌ها سبز باشند دارای شارژکامل است. همچنین حسگر می‌تواند به شما از طریق ایمیل خبر دهد که زمان شارژکردن فرارسیده است.

همانند مدل اصلی Flex، این نسخه نیز توانایی رهگیری وضعیت خواب را دارد. ویژگی بسیار جالب آن امکان استفاده از این دستبند در عمق ۱۶۴ فوت آب است که بدان معنی است شما می‌توانید در زمان شنا کردن یا دوش گرفتن نیز از آن استفاده کنید. این دستبند هوشمند قادر است تعداد رفت و برگشت شناگر و مدت زمان آن و مقدار کالری سوزانده شده را در طول استخر به دست آورد.

ویژگی دیگر  Flex2 این است که شما می‌توانید بدون گوشی همراه خود به تمرین بروید و تعداد گام‌ها را شمارش کنید و بعد با برنامه نصب شده روی گوشی خود اطلاعات را همگام کنید. افزون بر این، چون این وسیله مانند گوشی همراه GPS ندارد تعداد گام‌ها در گوشی همراه و دستبند سلامتی متفاوت است. شما قادر خواهید بود حسگر آن را برای گام‌های خود تنظیم کنید. مراحل زیر را می‌توان برای حل این مشکل در گوشی با سیستم‌عامل iOS طی کرد:
۱) در ابتدا ارتباط بی‌سیم (WiFi) گوشی خود را خاموش کنید.
۲) به گزینه  Track Exercise در برنامه Fitbit بروید.
۳) گزینه  Walk را انتخاب کنید.
۴) با استفاده از ویژگی MobileRun ، به‌طور معمولی  ۲۵مایل پیاده‌روی کنید.
۵) به قسمت Track Exercise  بروید که تعداد گام‌هایتان را به شما نشان دهد.

۶) مسافت را بر تعداد گام‌ها تقسیم کنید تا طول گام شما به‌دست آید.

فناوری پوشیدنی Flex 2 برای کسانی که می‌خواهند تحرک بیشتری داشته باشند، بسیار مناسب است. فرد را برای بیدارشدن و پیاده‌روی باخبر می‌کند و امکان نوشتن لیست غذاهای طول روز را فراهم می‌کند تا مشخص کند چه مقدارکالری مصرف شده است وچه مقدار کالری در طول روز سوزانده می‌شود.

منبع:  Techcrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *