هدبرگ «Hedberg»: ساخت دست مصنوعی از اجزای یک دستگاه قهوه‌ساز

هدبرگ «Hedberg»: ساخت دست مصنوعی از اجزای یک دستگاه قهوه‌ساز

امروزه برای پیشرفت یک مهندس تجربی و تعمیرکار همه فن حریف، ویژگی‌های زیادی نیاز است. از میان آن‌ها می‌توان به دانش الکترونیک، دانش برنامه‌نویسی و صبر اشاره کرد. اما مهم‌ترین خصوصیت مهندس تجربی، حس کنجکاوی اوست. یک مهندس تجربی تازه‌کار، با علاقه به این که هر وسیله‌ای چگونه کار می‌کند، به جدا‌کردن قطعات لوازم خانگی الکتریکی و ابزارهای الکترونیکی تمایل دارد.

خیلی افراد از قطعات وسایلی که در خانه یافت می‌شود، برای اولین پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. اما برای ساخته‌های بلندپروازانه‌تر به خرید قطعات آماده نیاز پیدا می‌کنند. با این وجود، باید در مورد نبوغی صحبت کرد که تنها از قطعات بی‌مصرف لوازم خانه برای ساخت استفاده می‌کند و این دقیقا کاری است که اوان بوث «Evan Booth» به بهترین روش انجام می‌دهد.

مهندس آمریکایی، اوان بوث مدت زمان زیادی بود که با قطعات دستگاه قهوه ساز آشنایی داشت و دریافته بود که اجزای یک دستگاه قهوه‌ساز بسیار سودمندند. او با استفاده از قطعات قهوه‌ساز کیوریگ «Keurig» مدل K350، یک دست مصنوعی به نام هدبرگ «Hedberg» ساخته است. ساخت این دست مصنوعی بالای ۲۰۰ ساعت زمان ‌گرفت. اوان بوث بدون هیچ برنا‌مه‌ای و فقط با چسب و قهوه‌ساز K350، آن را ‌ساخت. وی از آغاز کار تا پایان کار خود را فیلم‌برداری کرد. وی همچنین در مورد ساخت دست مصنوعی در کنفرانس هک و نفوذ «DEFCON» سخنرانی کرد. شما می‌توانید ویدیوی زیر را ببینید که او چگونه یک دست مصنوعی را فقط از قطعات یک قهوه‌ساز می‌سازد.

بدیهی است که با استفاده از چاپگر سه بعدی نیز می‌توانید همین کار را در سطحی دیگر انجام دهید. اما برتری کار «هدبرگ»، آغاز کردن از مراحل ساده و پیشرفت تدریجی آن و از سوی دیگر ایجاد چالش برای محدود کردن خود در این مسیر است.

منبع: Hackaday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *