تحقق رؤیای یک پسر بچه با دست مصنوعی چاپ سه بعدی

بار دیگر فناوری به کمک پسر بچه‌ای چهار ساله آمد و رؤیای او که داشتن دست مصنوعی شبیه مرد آهنی بود را محقق کرد. بروکلین به عنوان هدیه کریسمس یک دست مصنوعی چاپ سه بعدی دریافت کرد.

تحقق رؤیای یک پسر بچه با دست مصنوعی چاپ سه بعدی

یک پسر بچه چهار ساله اهل دنکاستر (Doncaster) در بریتانیا، اوایل سال جاری هدیه کریسمس خود را دریافت کرد. بروکلین برنتال کرویدون، به دست چاپ سه بعدی مرد آهنی خود افتخار می‌کند.

این تونی استارک (مرد آهنی) جوان با یک دست متولد شده است. او در حال حاضر قادر به انجام فعالیت‌های بسیاری از جمله باز کردن هدیه، نگهداشتن چنگال و چاقو و در نهایت دوچرخه سواری است. وی همه این فعالیت‌ها را با دو دست و به سبک قهرمان مورد علاقه خود انجام می‌دهد.

تحقق رؤیای یک پسر بچه با دست مصنوعی چاپ سه بعدی

مادر بروکلین، Marie Brentnall می‌گوید: «این آرزوی ما بود که محقق شد و کریسمس ما را کامل کرد. حال او دو دست دارد و فکر می‌کند که یک ابرقهرمان است. در صورتی که بروکلین همواره از نگاه ما یک ابرقهرمان کوچک بوده است».

در حالی که پروتزهای چاپ سه بعدی به طور فزاینده‌ای در حال رواج پیدا کردن است اما کمتر در مورد انواع قهرمان آن شنیده‌ایم. پژوهشگران گروه فناوری طراحی (Design Technology) در آکادمی Shotton Hall در Durham هر بخش از این دست مصنوعی از جمله پیچ و اتصالات را به صورت جداگانه در طی یک دوره ۲۰ ساعته چاپ کردند. دست جدید بروکلین در حال حاضر هر زمان که او مچ خود را حرکت دهد باز و بسته می‌شود.

این طرح زمانی آغاز شد که بروکلین از سانتا (بابانوئل) خواست تا به عنوان هدیه کریسمس یک دوچرخه داشته باشد. مادر بزرگ این پسر بچه چهار ساله، Jacqui Housley از یک گروه آموزش محلی در فیس بوک خواست تا هر کس از هر طریقی می‌تواند برای ساخت دست مصنوعی کمک کند. در نهایت آکادمی Shotton Hall راهی برای کمک به وی کشف کرد.

اسکات بردلی، مسئول گروه Design Technology توضیح می‌دهد: «من نوشته Jacqui در فیس‌بوک که خواسته بود هرکس می‌تواند برای نوه‌اش یک دست مصنوعی چاپ سه بعدی بسازد را دیدم. پس از دیدن جواب‌های دلگرم کننده و اینکه خودم فرزندی چهار ساله دارم، تصمیم گرفتیم رؤیای او را تحقق ببخشیم». وی ادامه داد: «ما فناوری لازم و چاپگر سه بعدی داشتیم. این خیلی عالی است که فناوری می‌تواند ابزاری برای کمک به زندگی این پسر جوان تولید کند».

کل فرآیند، از درخواست در فیس بوک تا اتمام دست در مجموع دو ماه طول کشید. بروکلین در حال حاضر می‌تواند هدایای کریسمس خود را با دو دست باز کند. بردلی قول داده همزمان با رشد بروکلین دست او را به روز و بازسازی کند.

تحقق رؤیای یک پسر بچه با دست مصنوعی چاپ سه بعدی

مادر بروکلین نوشت: «کلمات نمی‌توانند لحظه‌ای که بروکلین برای نخستین بار این دست را دید و متوجه شد چه اتفاقی افتاده را توصیف کنند. این یک فرصت برای پسر کوچک ما بود تا همچون دیگر بچه‌ها کارها را انجام دهد».


در همین زمینه بخوانید:

>>ماجرای خواندنی چاپ سه بعدی دست برای یک کودک

>>با Unlimbited آشنا شوید: دستهای سخاوتمندی که برای کودکان دست مصنوعی می‌سازند


منبع: ۳ders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *