تماشا کنید: این ربات سرنشین دار غول پیکر واقعی است!

این یک صحنه از فیلم و یا جلوه ویژه نیست بلکه رباتی است که توسط شرکتی در کره جنوبی ساخته شده است. این ربات دارای دو پا و جایی برای قرار گرفتن سرنشین است. از این ربات سرنشین دار غول پیکر می‌توان در موقعیت‌های خطرناک و برای امدادرسانی و یا ساخت و ساز استفاده کرد.

نخستین ربات سرنشین‌دار در کره جنوبی ساخته شد

به لطف پژوهش‌های انجام شده در زمینه رباتیک هیچ جای تعجب نیست اگر رباتی را ببینید که می‌تواند راه برود، صحبت کند و یا هر کار دیگری را انجام دهد. اما این ربات ساخته شده توسط شرکتی در کره جنوبی چیزی است که شما تنها در یک بازی ویدیویی دیده‌اید و این دقیقاً همان جایی است که الهام بخش ساخت این ربات شد. فناوری آینده کره (Korea Future Technology) به تازگی از ربات METHOD-1 رونمایی کرد. این ربات دوپا دارد، می‌تواند حرکت کند و حتی مکانی برای یک سرنشین انسانی دارد. این سرنشین می‌تواند ربات را کنترل کند.

حتماً انتظار دارید رباتی به این بزرگی بسیار سنگین باشد و حرکتی کند داشته باشد. در حالی که این گونه نیست، دامنه حرکتی و جنبشی آن بسیار چشمگیر است. با پشتیبانی از چرخش مفاصل مچ پا، ربات می‌تواند وزن خود را از یک سمت به سمت دیگر انتقال دهد. این ویژگی‌های کوچک می‌تواند به آن توانایی حرکت روی زمین سخت را بدهد. بازوها توسط سرنشین داخل ربات کنترل می‌شود. حتی انگشتان ربات نیز به طور جداگانه حرکت می‌کنند و به آن توانایی انجام کارهای ظریف را می‌دهد.

این ربات شبیه چیزی است که ریدلی در فیلم بیگانگان استفاده کرد و الهام بخش ویتالی بولگاروف (Vitaly Bulgarov) از هنرمندان Starcraft که به طراحی این ربات کمک کرده است، شد. بولگاروف دست‌آوردهای قابل ملاحظه‌ای داشته است. او در فیلم‌های Starcraft II: Heart of the Swarm، World of Warcraft، Diablo III، Transformers: Age of Extinction و Terminator Genisys کار کرده است.

در حالی که اینترنت شیفته این ربات است، اما تارنمای علوم زنده (Live Science) این چنین نیست. آنها این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا اصلاً این ربات واقعی است. همچنین گزارش کردند که بولگاروف هرگز نامی از مخترعان و یا افرادی که در پشت این شرکت کره‌ای هستند را ارائه نکرده است و زمانی که آنها سعی می‌کنند از تارنمایی که قرار است با این شرکت در ارتباط باشد بازدید کنند، به بن بست می‌رسند. همچنین از تماس با شرکت و کسانی که در ارتباط با آن هستند نیز هیچ پاسخی دریافت نمی‌کند. آنها درمورد فناوری پشت METHOD-1 سؤال می‌کنند و اینکه ربات دوپای ساخته شده توسط Boston Dynamics برازنده تر از این ربات می‌باشد.

با این حال، این ربات بسیار جالب است. به نظر می‌رسد METHOD-1 مستقیماً از یک فیلم و یا یک رؤیا بیرون آمده باشد. این ربات غول پیکر با چه هدفی ساخته شده است؟ آیا برای ارتش ساخته شده؟ خیر. هدف از ساخت این ربات سرگرمی بوده است. سازندگان این ربات قصد دارند ببینند که چه سناریوهایی برای ربات مناسب است و چه بخش‌هایی از فناوری آن مفیدتر از دیگر بخش‌ها است، اما برای حل همه مسائل جهان واقعی تلاش نمی‌کنند.

تنها به این دلیل که هیچ هدف بزرگی برای آن در نظر گرفته نشده به این معنی نیست که نمی‌تواند در شرایط خاص کمک کند. یک ربات بزرگ شبیه این می‌تواند برای کار امداد و نجات، ساخت و ساز، تخریب، و یا حتی وظایفی به بزرگی اکتشافات فضایی و جستجو در عمق دریا استفاده شود، صنعت سرگرمی را نیز فراموش نکنید.

منبع: element14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *