تماشا کنید: راه رفتن دوباره با اسکلت بیرونی Rex

ریچارد لیتل (Richard Little) می‌گوید: «بهترین دوست من مبتلا به اِسکلُروزِ چندگانه (بیماری ام اس) است. به او گفتم چرا ما برای تو پاهای رباتیک نسازیم؟»

ریچارد، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Rex Bionics در اوکلند به یاد می‌آورد که «ما چهار سال در گاراژ به سر بردیم و عملاً هم توانستیم وسیله ای قابل استفاده بسازیم. اکنون Rex قادر به ایستادن، نشستن و راه رفتن است».

وی نشان می‌دهد که Rex، یک اسکلت بیرونی کاملاً مستقل برای کمک به حرکت افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی و اختلالات دیگر است. این وسیله فشار ناشی از نشستن بر روی صندلی چرخدار در تمام طول روز که باعث کاهش تراکم استخوان می‌شود را تسلی می‌دهد و می تواند کارهایی بیش از این نیز انجام دهد.

جرارد پیرس یک مهندس رباتیک در شرکت که قدرت پاهای خود را ۱۰ سال پیش در یک تصادف از دست داده، Rex را به منزل برد و سعی کرد با آن از خانه بیرون رود. او می‌گوید: «در آنجا من برای نخستین بار دوباره راه رفتم». در حال حاضر Rex در دسترس همه است و هرکسی می‌تواند آن را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید: فصل اول از «سلام دنیا» زمانی که اشلی ونس (Ashlee Vance) پیشگامان انقلاب فناوری در نیوزیلند را ملاقات کرد.


در همین زمینه بخوانید:

>> راه رفتن دوباره به لطف ارادۀ آهنین و ربات اسکلت بیرونی Rex
>> راه رفتن دوبارۀ یک معلول پایین تنه به کمک سامانه رباتیکی Rex
>> راه رفتن پدر معلول در جشن عروسی دخترش به کمک اسکلت بیرونی


منبع: Bloomberg

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *