ربات تعاملی Q.bo با استفاده از هوش مصنوعی به شما زندگی کردن می آموزد!

Q.bo یکی از جذاب‌ترین ربات‌های تعاملی برای هر کاربری است. این ربات برای آموزش افراد و همانند یک همراه برای شبیه سازی زندگی روزانه طراحی شده است. Q.bo سطح پیشرفته‌ای از تعامل را محقق می‌کند که تا قبل از آن نمونه‌ی این چنین وجود نداشته است. برای آشنایی با این ربات جالب با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Q.bo یک ربات متن‌باز است که قابلیت هماهنگی با سامانه‌های مختلف هوش مصنوعی را دارد و به راحتی برنامه‌ریزی می‌شود.

ربات تعاملی Q.bo با استفاده از هوش مصنوعی به شما زندگی کردن می آموزد!

Q.bo توانایی انجام چه کارهایی را دارد؟

مشاهده کردن: ربات Q.bo با در اختیار داشتن دو دوربین در چشم‌ها، اولین رباتی است که توانایی دیدن، تشخیص دادن و تمیز دادن چهره‌ها و همچنین قابلیت عکاسی و برقراری تماس‌های تصویری را دارد.

صحبت کردن: این ربات از طریق دهانی که برای آن تعبیه شده و یک بلندگو که به کارت صوتی متصل است، به شکلی فریبنده قادر به صحبت کردن است.

شنیدن: کاربر می‌تواند از طریق سه میکروفون و پردازنده‌ی زبان طبیعی که در Q.bo قرار گرفته است با آن صحبت کند.

تحرک: سر Q.bo مجهز به دو سروو دیجیتالی است که حرکات در هر چهار جهت را تحت کنترل دارد.

حس کردن: یک حسگر خازنی در بالاترین قسمت سر Q.bo قرار گرفته است که هنگام لمس کردن آن واکنش نشان می‌دهد.

سرگرمی: این ربات شگفت‌انگیز توانایی آموزش دادن، پذیرایی کردن و حتی نگه‌داری از کودکان را دارد.

شما چه کارهایی می‌توانید با Q.bo انجام دهید؟

Q.bo توانایی تشخیص چهره، برقراری تماس چشمی و همچنین تشخیص گفتار را دارد که آن را قادر می‌سازد به خوبی نقش یک دستیار شخصی را برای کاربر بازی کند. علاوه بر این امکان استفاده از ربات Q.bo به همراه ربات‌های هوش مصنوعی از جمله Alexa و Cortana وجود دارد. متن باز بودن Q.bo این امکان را به کاربران می‌دهد که ربات خود را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا دهند. Q.bo یک بستر متن‌باز بسیار عالی برای توسعه دهندگان است که بر پایه‌ی Raspberry Pi و Arduino برنامه‌ریزی می‌شود.

Qboard-Arduino و۳ Raspberry Pi بردهایی هستند که Q.bo با آن‌ها سازگار است. از این طریق توسعه دهندگان و سازندگان می‌توانند با یک جامعه‌ی بزرگتر در این حوزه ارتباط برقرار کنند و اطلاعات و ابتکارهای خود را برای ساختن نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای سفارشی بر پایه‌ی کار با ربات Q.bo ONE به اشتراک بگذارند.

این نرم‌افزارهای سفارشی که توسط توسعه‌دهندگان ایجاد می‌شود به نوعی منجر به رشد ربات به همراه کاربر آن می‌شود. کاربران می‌توانند پس از خرید این ربات در برنامه‌ی Developer Program ثبت نام کنند و به پشتیبانی فنی دسترسی داشته باشند.

تراشه‌ها

این مجموعه شامل یک Raspberry Pi 3، برد کنترل کننده‌ی Arduino، دوربین‌ها، موتورهای سروو، میکروفون‌ها، دهان، Wifi، Bluetooth 4.0 برای پروژه‌های اینترنت اشیا است.

ربات تعاملی Q.bo با استفاده از هوش مصنوعی به شما زندگی کردن می آموزد!

چه زبان‌های برای Q.bo One در دسترس است؟

وقتی که کاربران از زبان‌های آنلاین مانند google voice استفاده می‌کنند، تعداد  زبان‌های در دسترس نامحدود است.  ربات Qbo One توانایی صحبت کردن به زبان‌های انگلیسی و اسپانیاییرا دارد  و تیم سازنده‌ی آن در حال گسترش تعداد این زبان‌هاست.

آیا Q.bo One با رایانه‌های خانگی سازگار است؟

بله، این ربات با رایانه‌های خانگی سازگار است و با وجود این می‌تواند به صورت مستقل از آن‌ها هم کار کند. کاربران می توانند برای برنامه‌ریزی Q.bo One، آن را به صفحه نمایش الکترونیکی، ماوس و صفحه کلید متصل کنند. همچنین برای برنامه‌ریزی آن به وسیله‌ی تراشه باید ربات را به دستگاه‌های جانبی متصل کرد.

آیا کاربران برای کار با Q.bo One به شبکه‌ی Wifi نیاز دارند؟

خیر، برای کار با این ربات در اختیار داشتن شبکه‌ی Wifi ضروری نیست ولی برای دسترسی به تمام منابع آن اتصال به شبکه‌ی Wifi نیاز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای indiegogo مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:

>>با چند فناوری فوق العاده آشنا شوید که هنوز وارد بازار نشده اند

>>Travelmate: چمدانی که خودش به دنبال شما حرکت میکند


منبع: indiegogo

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *