ربات های کارگر Agility Robotics برای جبران کمبود نیروی کار

جدیدترین محصول شرکت Agility Robotics ربات‌های دو پا است که می‌توانند کارهای دشواری انجام دهند؛ ولی احساسات ندارند و نمی‌توانند دلیل بیاورند(مهارت‌های روزنامه نگاری). ربات‌ها در کارهای دشوار فیزیکی کمک خوبی هستند، اما هنوز هوش مصنوعی برای رسیدن به خلاقیت انسان کارایی ندارد. بنابراین ربات‌ها جایگزین کامل نیروی کار نیستند. بلکه کمکی برای جبران کمبود نیروی انسانی در شرکت‌ها هستند. برای آشنایی بیشتر با نظرات پیرامون ربات Agility Robotics با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات های کارگر Agility Robotics برای جبران کمبود نیروی کار

در بحبوحه کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا که برخی از مشاغل را مجبور کرده از نیروی کار خود حجم کار بیشتری بخواهند، شرکت Agility Robotics ویدئویی منتشر کرد که در آن یک دسته از ربات‌ها در حال جابجا کردن جعبه‌های سنگین بودند.

این ربات‌ها (معروف به Digit) برای انجام کارهای تکراری طراحی شده‌اند. به خصوص کارهایی که انسان‌ها از آن دوری می‌کنند. کارهایی مانند جابجا کردن اجسام و حتی روزنامه نگاری. البته سامانه پردازشی این ربات‌ها هنوز به این سطح از پیشرفت نرسیده است. بنابراین در حال حاضر این ربات‌ها فقط برای انجام کارهای سخت به کار می‌روند.

ربات های Agility Robotics در کنار انسان کار می کنند و نه به عنوان جایگزین آنان

Digit به صورت تجاری در دسترس است و از ژولای ۲۰۲۰ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شرکت Agility که در اوراگان مستقر است، اعلام کرد تا کنون ۲۸ میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است. یک وبسایت با محوریت موضوعات بازار دیجیتال ادعا می‌کند این ربات برای رفع محدودیت‌های ربات‌های سنتی طراحی شده است. این ربات می‌تواند در محیط‌هایی حضور داشته باشد که مخصوص فعالیت انسان است.

Damion Shelton مدیر عامل شرکت Agility Robotics در مصاحبه با Gizmodo گفت: « این نوع از فناوری برای پر کردن خلاهای نیروی انسانی طراحی شده است، نه جایگزینی برای آن. »

Shelton گفت: « پیشنهاد جایگزینی کارکنان منطقی نیست. آنچه منطقی به نظر می‌رسد استفاده از فناوری برای تکمیل یا افزایش توان نیروی انسانی است. انجام این کار دو مزیت به همراه دارد: این فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تقاضای مشتری را در زمان مقرر برآورده کنند و نیروی انسانی را در موقعیت‌هایی که نیاز به تصمیم گیری، خلاقیت و همکاری دارد، قرار دهد.»


بازسازی رفتارهای طبیعی در بیماران مبتلا به قطع اندام فوقانی با یک سامانه بیونیک
اسکلت بیرونی: یک فناوری نوین در خدمت آموزش و توانبخشی


منبع: gizmodo

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *