ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان برای عموم مردم

اسکلت‌های بیرونی تنها برای افرادی که می‌توانند آنها را تهیه و استفاده کنند مفید است. پس چرا ما آنها را با هزینه و وزن قابل قبول برای عموم مردم نمیسازیم؟ پژوهشگران در شرکت Roam Robotics در جست و جوی فناوری‌ها و روش‌هایی هستند تا بتوانند اسکلت‌های بیرونی را با وزن کم و قیمت پایین بسازند و از این طریق آنها را در دسترس عموم مردم قرار دهند.

ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان

Tim Swift بنیان‌گذار استارت‌آپ Roam Robotics در سان فرانسیسکو در حال توسعه یک اسکلت بیرونی بسیار سبک و ارزان قیمت است. در سال‌های نه چندان دور شما می‌توانید اسکلت‌های بیرونی تجاری با وزن کم تهیه کنید تا سریع‌تر بدوید و پیاده‌روی بیشتر و طولانی‌تر با تلاش کمتری داشته باشید. اگرچه این شرکت هنوز در مراحل ابتدایی است اما یک طراحی بسیار سبک وزن و ارزان برای ارتقا و رفع محدودیت‌های بدن انسان توسعه داده است که در نهایت ممکن است فراتر از داستان‌های علمی تخیلی باشد و در قفسه فروشگاه‌ها در دسترس قرار گیرد.

ما با Swift در مورد سرمایه گذاری فعلی وی صحبت می‌کنیم. این سرمایه گذاری روی یک طراحی عمدتاً از جنس پلاستیک و پارچه با مقاومت بالا و بدون از دست دادن نوع نیروی ارائه شده توسط یک اسکلت بیرونی الکترومکانیکی حجیم متمرکز شده است.

Swift به ما گفت: «مردم تمایلی به پوشیدن ابزار سنگین ندارند. پوشیدن یک وسیله سنگین واقعاً وحشتناک است و شما به سرعت متوجه خواهید شد که اثر بخشی و کارایی لازم را ندارد». بخشی از ایده پشت طراحی بسیار سبک این اسکلت بیرونی، رسیدگی به یک مشکل بحرانی است که تقریباً تمام اسکلت‌های بیرونی دهه‌های گذشته با آن مواجه بودند. «جامعه اسکلت بیرونی همواره تلاش کرده است که یک وسیله بزرگ، حجیم، سنگین و قوی بسازد و سپس آن را به یک وسیله سبک تبدیل کند اما آن ابزار هرگز تغییر نکردند».

Swift یک یا دو مورد از اسکلت‌های بیرونی رایج را می‌شناسد و با آنها کار کرده است. او عضو گروهی بود که EKSO را توسعه دادند. Ekso یک اسکلت بیرونی رباتیک است که اجازه می‌دهد افراد پاراپلژی و دیگر معلولان راه بروند.

ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان

وی پس از ترک شرکت Ekso Bionics، درگیر ایجاد حفره‌های هوایی بود که با استفاده از پارچه‌ طراحی می‌شوند. این حفره‌ها به بریسی متصل می‌شوند که روی مفاصل کاربر برای اعمال گشتاور بیرونی با روش مناسب قرار گرفته است. فشار هوا به داخل حفره به منظور هدایت نیروی مورد نظر با روش درست است.

Swift به طور ویژه در مورد پنوماتیک صحبت می‌کند. سوپاپ‌های درون اسکلت بیرونی هوا را از یک کمپرسور به داخل حفره‌های ساخته شده هل می‌دهد، تا نیروی اضافی مورد نیاز برای افزودن انرژی به یک حرکت تولید شود. Swift ادعا می‌کند انرژی تولید شده بیش از مقداری است که سامانه‌های الکترومکانیکی برای یک حرکت خاص در مفصل‌ها ایجاد می‌کنند.

او می‌گوید: «برای نخستین بار علم فیزیک به نفع اسکلت بیرونی عمل کرد» و توضیح می‌دهد هنگامی که جرم یک اسکلت بیرونی و انرژی که فراهم می‌آورد را مقایسه ‌کنیم، متوجه می‌شویم که یک سامانه الکترومکانیکی تنها قادر به حرکت با سرعت راه رفتن است. « اسکلت‌های بیرونی مرسوم از لحاظ فیزیکی قادر به تحقق رویای دویدن سریعتر نیستند».

ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان

Swift می‌گوید بر خلاف اسکلت‌های بیرونی مرسوم که برای بیشتر مردم گران قیمت هستند Roam در جست و جوی برنامه‌های کاربردی است تا فناوری‌های خود را در دسترس عموم مردم قرار دهد. «هدف این است که مردم بتوانند به طور منظم به این دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. با تحقق این هدف شما می‌توانید به Foot Locker بروید و یک کفش بخرید که ۲۵ درصد سرعت دویدن شما را بیشتر می‌کند یا به REI بروید و وسیله‌ای بخرید که کمک می‌کند تا شما بیشتر پیاده‌روی کنید».

او میگوید هزینه نهایی این سامانه برای مصرف کننده در خرده فروشی‌ها می‌تواند چند هزار دلار باشد در صورتی که اسکلت‌های بیرونی الکترومکانیکی ده ها هزار دلار قیمت دارند. وی اشاره می‌کند که استفاده از روش‌های ساخت ارزان قیمت مانند دوخت و تزریق به جای استفاده از فرآیندهای با فناوری بالا در رباتیک، می‌تواند کمک کند تا ساخت ارزان این وسایل امکان پذیر شود.

ساخت اسکلت بیرونی سبک و ارزان

در حالت ایده آل، یک سامانه Roam بسیار سبک وزن است. بسته کامل متشکل از بریس‌هایی است که روی مفصل‌ها پوشیده می‌شود و به یک باتری کوچک متصل است، برد الکترونیکی و کمپرسور سبک وزن در یک کوله پشتی، وزنی به اندازه پنج پوند یا حتی کمتر دارد. Swift می‌گوید: «این هدفی است که ما به دنبال آن هستیم». او تأکید می‌کند که هنوز روزهای ابتدایی برای Roam Robotics است و آنها باید سرمایه گذاری خود را افزایش دهند. شرکت Roam Robotics به تازگی از Otherlab Orthotics مستقل شده است (اسپین آف).

Swift اصول اولیه این فناوری را در Otherlab در ویدیو زیر توضیح داد:

«ما در حال حاضر کارها و آزمایش‌ها را در آزمایشگاه خود انجام می‌دهیم جایی که ما روی توانایی‌ها و قابلیت‌هایی کار می‌کنیم که فراتر از قابلیت‌های هر اسکلت بیرونی دیگری است».
او می‌گوید که در حال حاضر، مقدار انرژی خام ورودی و خروجی در جهان اسکلت بیرونی کاملاً به نفع Roam است، دست کم تا زمانی که فردی یک موتور فوق العاده ایجاد کند که می‌تواند انرژی نسل آینده اسکلت‌های بیرونی را فراهم کند. دقیقاً همان چیزی که سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه می‌خواهند بشنوند. Swift امیدوار است که شرکت آنها برنامه‌های واضحی برای حضور در بازار سال‌های آینده داشته باشد.


در همین زمینه بخوانید:

>>شرکت Otherlab Orthotics و یک جهش اساسی در فناوری اسکلتهای خارجی


منبع: newatlas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *