ساخت دست مصنوعی توسط یک مهندس نوجوان

دانش آموز دوره‌ی دهم مدرسه‌ی علم و فناوری در شهر سن آنتونیو با استفاده از چاپ سه بعدی یک دست مصنوعی برای Zack Robbins، پسر بچه‌ی شش ساله، ساخته است. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.
ساخت دست مصنوعی توسط یک مهندس نوجوان
زک رابین برای اولین بار در طول هفت سال اول زندگیش داشتن دست راست را تجربه می‌کند. او در حالی که دست جدید خود را، که آن را «دست رباتی» می‌نامد، نشان می‌دهد می گوید «من می‌توانم انگشتهایم را خم کنم.»

Cantu، مهندس نوجوان، بعد از دیدن زک که در حال امتحان کردن دست جدیدش بود گفت «من به کلاس وارد شدم و دیدم زک در حال بازی کردن با دستش است. با دیدن این صحنه چیزی نمی‌توانستم بگویم.»«ما دست جدید را بر اساس اندازه‌ی بازو و دست زک ساختیم. تکیه‌گاه این دست زیر کف دست اوست بنابراین هر بار که زک کف دستش را تکان می‌دهد، انگشتانش جمع می‌شوند.»

Cantu گفت این که این پروژه یک ماهه به او داده شده برای او جالب بوده است زیرا یکی از خویشاوندانش هم به یک اندام مصنوعی نیازمند است. او افزود «احساس می‌کنم این دست سرنوشت است که شانس انجام این پروژه را به من داد.» والدین زک از طریق یک برنامه‌ی بین الملی به نام « Enabling the Future» با مدرسه علم و تکنولوژی آشنا شدند. در این برنامه دست‌های کمکی طراحی می‌شوند که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی با قیمتی کمتر از ۵۰ دلار تولید می‌شوند.

Lee می‌گوید: «من همه‌ی اطلاعات مورد نیاز برای کنترل چاپگر و تولید وسایل مورد نیاز را دانلود کردم و برای مدرسه فرستادم و آن‌ها گفتند که می‌توانند همه‌ی وسایل را با استفاده از چاپگر تولید کنند.» سایر دست‌های مصنوعی کمکی با کیفیتی مشابه تا بیش از ۱۵۰۰۰ دلار قیمت دارند.

Lee گفت «زک فقط نصف کف دست خود را دارد. هر بار که او کسی را ملاقات می‌کند و آن شخص این مشکل را نمی‌داند، دستش را برای دست دادن با زک دراز می‌کند اما او نمی‌تواند با کسی دست بدهد. مردم همیشه می‌گویند به خاطر این مشکل متاسفند اما حالا زک می‌تواند با همه دست بدهد.»

Jill، مادر زک گفت که این دست جدید می‌تواند شرایط زک را به کلی عوض کند. او افزود «با این دست زک قادر خواهد بود که فرمان دوچرخه یا چوب بیسبال را نگه دارد.» دست جدید زک نیاز به تنظیمات جزئی دارد. اما Cantu گفت که این تنظیمات مشکلی به وجود نخواهند آورد و می‌توان آن‌ها را یک روزه انجام داد. Cantu گفت «من این پروژه را هرگز از یاد نخواهم برد و بسیار مفتخرم که این فرصت را داشتم که بتوانم به زک کمک کنم.»

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی جمعیت e-NABLE که در فراهم آوردن دست مصنوعی زک او را یاری کردند می توانید به تارنمای آن‌ها مراجعه نمایید.

منبع: kens5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *