این ساعت هوشمند مچ دست را به یک جوی استیک تبدیل می‌کند

پژوهشگران یک ساعت هوشمند ساخته‌اند که برای استفاده از آن نیازی به دخالت دست مخالف نیست. در این روش  ساعت هوشمند حرکات مچ همان دست را ردیابی و مانند جوی استیک برای کنترل صفحه نمایش لمسی از آن استفاده می‌کند.

ساعت هوشمندی که مچ دست را به یک جوی استیک تبدیل می‌کند

گرچه ساعت‌های هوشمندی طراحی شده که استفاده از گوشی‌های تلفن همراه را آسان می‌کند و با صفحه نمایش لمسی در تعامل است اما هنوز هم برای کار با آنها نیاز است دست مخالف آزاد باشد. پس هنگامی که یک کیسه مواد غذایی را حمل می‌کنیم و یا دسته اتوبوس را نگه داشته‌ایم چگونه با آنها کار کنیم؟

این مشکلی است که یک گروه در دانشگاه دارتموث آن را به کمک WristWhirl حل کردند. Wristwhir یک نمونه ساعت هوشمند است که روی مچ دست پوشیده می‌شود و به عنوان یک جوی استیک، صفحه نمایش لمسی را با حرکت همان دست کنترل می‌کند. در این حالت دست مخالف برای انجام کارهای دیگر آزاد است.

WristWhirl با استفاده از یک صفحه نمایش دو اینچی TFT و یک بند ساعت پلاستیکی مجهز به تعداد حسگر مجاورت مادون قرمز و یک سنسور لرزش پیزو که به یک برد آردوینو Due متصل می‌شوند، ساخته شده است. دستورها با حرکت دست مانند زمانی که با جوی استیک کار می‌کنید ایجاد می‌شوند و زمانی که یک انگشت حسگرها را روشن یا خاموش کند به منزله شروع و یا پایان حرکت است.

برای شروع و نشان دادن موارد استفاده این ساعت هوشمند، گروه چهار کاربرد برای بازی‌ها، Google Maps و نرم‌افزار پخش موسیقی را مورد آزمایش قرار داد.

چهار سناریو برای استفاده از WristWhirl مورد آزمایش قرار گرفت: ۱) یک برنامه حرکت بین کلیدهای میانبر ایجاد شد که به کاربران اجازه دسترسی به کلیدهای میانبر با حرکات مچ دست را می‌داد. ۲) یک نرم افزار پخش موسیقی ایجاد شد که این امکان را برای کاربران مهیا کرد تا بین آهنگ‌ها از طریق چرخش مچ دست حرکت کنند و با دوبار کلیک توسط انگشت شست و اشاره آهنگ انتخابی را پخش کنند ۳) یک برنامه نقشه اجرا شد که می‌توان روی نقشه‌های دو بعدی حرکت و موقعیت مورد نظر را انتخاب و بزرگنمایی کرد ۴) ورودی بازی، که اغلب ورودی پیوسته آزمایش شد و تتریس (Tetris) با استفاده ترکیبی از ضربه مچ دست، خم کردن و کشیدن مچ بازی را انجام داد.

می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه را از اینجا بخوانید. همچنین ویدئوی زیر را به عنوان نمایش و ارائه‌ای از این ساعت هوشمند ببینید!

منبع: arduino.cc

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *