واکسیناسیون و پایان همه گیری کووید۱۹

دکتر Bertalan Meskó که با نام پزشک آینده نگر هم شناخته می‌شود، در مورد بیماری کرونا و نحوه شکست دادن آن توضیحاتی داده است. وی با تکیه بر دانش خود و آن‌چه بر اساس آمار معتبر جهانی استنتاج می‌شود، در مورد واکسیناسیون می‌گوید. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به ارائه نظرات وی در مورد واکسن کرونا می‌پردازیم.

واکسن به عنوان سریعترین راه مقابله با کرونا
Source: LABIOTECH.eu

در سال ۲۰۲۰ تمام مردم جهان، در هر کجا و به هر کاری که مشغول بودند، تحت تاثیر شیوع COVID-19 آسیب دیدند. زندگی روزمره افراد جوامع تغییر کرد و همه سعی کردند راه پیشرفت خود را به هر شکلی باز کنند. در نهایت معلوم شد که تنها راه حل این چالش جهانی، علم است.

آنچه برای من به عنوان یک پزشک، به عنوان یک دانشمند و به عنوان یک انسان واضح است این است که تنها راه حل برای این مسئله، واکسیناسیون است.

Bertalan Meskó

زمانی که نشانه­ هایی از امید برای پیروزی بر کرونا نمایان می شود

من قبل از تابستان در ویدئویی شرح دادم که بر اساس داده­‌ها، طی سه ماه اول سال ۲۰۲۱ واکسن­‌های تایید شده آماده تزریق خواهند بود. از آنجا که روند تولید و توسعه واکسن به صورت مداوم انجام می‌شود، ممکن است تاثیر گذاری آن را برای برخی زیر سوال ببرد. پاسخ من به این افراد این است که تمام مراحل ساخت و توسعه این واکسن توسط نهادهای نظارتی مستقل ارزیابی می‌شود. نتایج آن در مجلات معتبر پزشکی منتشر شده است.

شروع رقابتی متفاوت در واکسن کرونا

رقابت در مورد این موضوع خواهد بود که چه کسی می‌تواند سریعتر به زندگی باز گردد و کارش شروع کند. کدام کشورها می‌توانند سریعتر از سایرین مسیرهای گردشگری و تجارت را باز کنند. البته آنچه روند دستیابی به واکسن را سهولت می‌بخشد، پول و روابط است. اگر چه نهادهای حاکم بر مراقبت‌های بهداشتی سعی دارند تا دوزهای واکسن به صورت منصفانه توزیع شود.

بر اساس بهبود زنجیره تامین شرکت‌هایی که واکسن تاییده شده دارند، به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده ده‌ها نمونه دیگر از این واکسن‌ها تولید شود. بنابراین بدون شک تا پایان سال، دوز کافی برای همه وجود خواهد داشت.

واکسیناسیون کرونا
ردیاب واکسن کرونا

کشوری که تمایل به واکسیناسیون در آن بیشتر باشد، برنده می شود

واکسیناسیون یکی از موفقیت‌های تاریخی بشر است. ما توانستیم با استفاده از واکسن بیماری‌های کشنده قبلی را مهار کنیم و زندگی سالم و طولانی تری داشته باشیم. متاسفانه اطلاعات غلط سریع‌تر از مقالات علمی گسترش می‌یابند و گاهی منجر به شیوع بیماری‌هایی می‌شود که قبلا ریشه کن شده/ اند.

اینجاست که اهمیت ارتباطات مشخص می‌شود. در صورتی که اطلاعات نادرست در حال انتشار است و مردم جامعه از دولت و جامعه پزشکی خود پاسخ کافی دریافت نکنند، اعتمادشان نسبت به علم خدشه دار خواهد شد و از واکسینه شد خودداری می‌کند. جدول زیر فعالیت دولت‌ها در جهت اطلاع رسانی درست به جامعه را نشان می‌دهد.

شک داشتن در مورد واکسیناسیون برابر با بی فکری و ساده انگاری است

تردید در مورد ناشخته ها به ویژه در زمینه سلامتی، قابل درک است اما این بار وقتی برای ترس وجود ندارد.

اگر نگران نحوه عملکر نوع جدید واکسن mRNA هستید، کافی است در مورد آن در منابع معتبر مطالعه کنید. اگر نگران عواقب آن هستید (که اکنون هیچ داده‌ای مبنی بر عواقب واکسیناسیون گزارش نشده است) می‌توانید صبر کنید که البته تهدیدهای خود را به همراه خواهد داشت.

قفل شدن در قرنطینه کووید۱۹ برای ۳-۵ سال؟!

هیچ داده ای نشان نمی‌دهد که واکسن‌ها عوارض پزشکی طولانی مدت داشته باشند. برای مشخص شدن این موضوع ۳-۵ سال باید صبرکرد. در طول این مدت کووید شبانه روز در کنار مردم خواهد بود زیرا منتظر می‌مانند و واکسینه نمی‌شوند. با گذشت زمان ممکن است به بیماری مبتلا شوند و عاقبت آن اصلا قابل پیش بینی نیست.

پس چگونه می توان از قرنطینه کرونا عبور کرد؟

تنها در صورت واکسینه شدن می‌توان این مرحله را پشت سر گذاشت. ما در The Medical Futurist طبق مطالعات و تحقیقاتی که داشته ایم، به این واکسن‌ها کاملا اعتماد داریم.

ما تعهد می‌دهیم که در اسرع وقت با هر واکسنی که توسط FDA، WHO و یا EMEA تایید شده باشد، واکسینه شویم و حتما شما را نیز به این کار تشویق می‌کنیم.


بیشتر بخوانیم:
گجت های مبارزه با کرونا در محیط کار
نقش صنعت چاپ سه بعدی در مقابله با کرونا
طرحی برای برترین اپلیکیشن مبارزه با کرونا


منبع: medicalfuturist

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *