سربند Edge ساخت استارت‌آپ HUMM برای تقویت قوای ذهن

آیا می دانستید که با روشی خاص و استفاده از امواج، امواجی که توسط یک سربند تولید می‌شود، می‌توان قشر پیش پیشانی مغز را تحریک کرد و توانایی یادگیری و حافظه را بهبود بخشید؟ استارت‌آپ HUMM با بهره‌گیری از فناوری‌های موجود برای درمان تشویش و بی‌خوابی سربندی برای تقویت قوای ذهن ابداع نموده است. در ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی با این سربند آشنا می‌شویم.

یکی از استارت‌آپ‌های خلیج سانفرانسیسکو به نام HUMM یک سربند جدید تولید کرده است. این سربند با نام Edge می‌تواند قسمت های مربوط به حافظه و یادگیری را فعال می‌کند. Edge نخستین سربند تحریک کننده‌ی ذهن از نوع خود است. این سربند کارایی شناختی ذهن را بدون نیاز به تمرکز بیشتر از سوی کاربر بهبود می‌بخشد.

ain McIntyre یکی از پایه‌گذاران و مدیر شرکت HUMM است. وی بیان داشت که فناوری به کار رفته در پوشیدنی Edge پیش از این نیز وجود داشته است. این فناوری در اختیار مراکز درمانی و اعصاب شناختی بوده است. به همین دلیل عامه‌ی مردم به آن دسترسی نداشتند. سربندهای موجود معمولا با تعداد زیادی سیم به یک منبع تغذیه نیز متصل بوده است.

برتری سربند Edge نسبت به فناوری های موجود

سربند Edge یک فناوری قابل حمل برای عامه‌ی مردم است. با این سربند هر فرد می‌تواد توانایی ذهنی را خود را ارتقا بخشد. اخبار منتشر شده حاکی از این است که Edge بر پایه فناوری‌های موجود برای درمان بی ‌خوابی و افسردگی ساخته شده است. سربند Edge از سیگنال‌های الکتریکی برای تفویت امواج مغزی بهره می‌برد. کاربر باید این سربند را ۱۵ دقیقه پیش از جلسه‌ی یادگیری بپوشد تا توانایی بهتری در یادگیری برای یک ساعت آتی بدست آورد.

یکی از برتری‌های این دستگاه افزایش بازده ذهن بدون نیاز به استفاده از کافئین و یا داروهای nootropic است. این دستگاه پیش از عرضه به صورت آزمایشی در اختیار صد نفر قرار گرفت. نتایج استفاده از آن برای دانش‌آموزان، دانشجویان، متخصصین و سایرین نشان دهنده‌ی افزایش چشمگیر ظرفیت ذهن آنان در یادگیری بوده است.

سربند Edge چگونه کار می کند؟

پژوهش‌های نشان می‌دهد که سیگنال‌های قشر پیش‌پیشانی مغز یا Prefrontal cortex خود را با سیگنال‌های دستگاه هماهنگ می‌کنند. همین امر است که توانایی یادگیری و تمرکز را در فرد بهبود می‌بخشد. کارایی دیگر Edge جمع‌آوری اطلاعت است. این سربند میزان خستگی، تمرکز و اضطراب را اندازه‌گیری کرده و گزارش می‌کند.

این سربند در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. شرکت سازنده برنامه‌ای کوتاه‌ مدت برای دسترسی تعداد محدودی ازکاربران داوطلب به نسخه‌ی نخست دستگاه دارد. با ثبت درخواست در این برنامه، می‌توانید یکی از نخستین استفاده کنندگان این فناوری باشید و در صورت عرضه‌ی عمومی، دستگاه را با تخفیف ویزه خریداری نمایید.


بیشتر بخوانیم:

نظارت بر علائم بیماری پارکینسون با حسگرهای پوشیدنی و یادگیری ماشین

بهبود الگوی دویدن ورزشکاران با گجت های پوشیدنی (بخش نخست)

بهبود الگوی دویدن ورزشکاران با گجت های پوشیدنی (بخش دوم)


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *