افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت اسکلت بیرونی رباتیک

گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که ۹٫۶ میلیون دلار در استارت‌آپ SuperFlex برای ساخت لباس اسکلت بیرونی و کمک به حرکت افراد مسن و کم‌توان سرمایه‌گذاری شده است. هدف این شرکت طراحی و ساخت لباس رباتیک سبک و فراهم کردن نیروی کافی برای حرکت و در دست گرفتن اجسام سنگین است.

افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت اسکلت بیرونی رباتیک

لباس اسکلت بیرونی AFA ویژه آتش‌نشان‌ها، ساخت Ken Chen

کلمه «ربات» ممکن است تصاویری از اشیاء انسان‌نمای بزرگ و حجیم با حرکاتی ناشیانه را در ذهن مردم مجسم کند. Rich Mahoney، کهنه‌کار رباتیک در تلاش است تا این درک را با ایجاد یک اسکلت بیرونی رباتیک که افراد می‌توانند آن را بپوشند، تغییر دهد.

Mahoney پس از بیش از هفت سال فعالیت در یک گروه رباتیک در مؤسسه تحقیقاتی استنفورد در منطقه Silicon Valley، حدود یکسال پیش این گروه را ترک کرد تا استارت‌آپی به نام SuperFlex را تشکیل دهد. شرکت SuperFlex اعلام کرده که ۹٫۶ میلیون دلار آمریکا در این شرکت سرمایه گذاری شده است. سرمایه‌‌گذاران شامل گروه ژاپنی Global Brain و Horizons Ventures و میلیاردر آسیایی لی کا-شینگ هستند.

شرکت SuperFlex در حال توسعه یک لباس سبک وزن با عضلات برقی است که به افراد مسن و دیگر افراد کم تحرک کمک می‌کند براحتی حرکت کنند. این سامانه که کمی شبیه لباس یک تکه از گردن تا پا خواهد بود، قدرت فوق العاده‌ای برای بلند شدن از صندلی و یا در دست گرفتن اشیاء سنگین فراهم خواهد کرد. این دستگاه دارای محرک‌های نازک داخلی است که از قدرت باتری برای منقبض کردن عضلات واقعی افراد استفاده می‌کند.

این فناوری در اصل در SRI توسعه یافته است. SRI شرکتی است که دستیار دیجیتال سیری (Siri) اپل را طراحی کرده است. پروژه اسکلت بیرونی بخشی از یک برنامه وزارت دفاع ایالات متحده به منظور کاهش خطر آسیب و افزایش استقامت سربازان در حمل بارهای سنگین بود.

افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت اسکلت بیرونی رباتیک

یک بازدید کننده در لباس اسکلت بیرونی Skeletonics هنگام انجام بازی آنلای FigureHeads در نمایشگاه Tokyo Game Show 2016

شرکت SuperFlex می‌گوید که این سرمایه کمک خواهد کرد تا محصول در دسترس همه مردم قرار گیرد. در ابتدا هدف شرکت جامعه مسن در ژاپن و دیگر کشورهای توسعه یافته بود. Global Brain افزون بر سرمایه‌گذاری‌ اظهار داشت که با شرکت SuperFlex همکاری خواهد داشت تا یک دفتر در ژاپن راه‌اندازی کند و کمک می‌کند تا وارد بازار این کشور شود.

Mahoney مراقب است تا انتظارات در مورد این فناوری که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه داستان‌های علمی تخیلی است را مدیریت کند. وی امیدوار است وزن دستگاه را به چهار پوند کاهش دهد. این شرکت محصول را روی افرادی با مشکلات حرکتی واقعی آزمایش کرده است اما این لباس رباتیک تا اواسط سال ۲۰۱۸ وارد بازار نمی‌شود.

Mahoney، مدیر اجرایی SuperFlex می‌گوید: «نمایش محدودی از ربات‌ها وجود دارد و فناوری ما با این نمایش‌ها تطبیق ندارد. این پشتوانه مالی به ما کمک خواهد کرد تا برای طراحی و ساخت این سامانه سخت کار کنیم».

منبع: afr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *