دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

Shining3D یک شرکت چینی ارائه‌دهنده دستگاه‌های چاپ سه‌بعدی است که قصد دارد کار خود را در زمینه چاپ سه بعدی زیستی نیز گسترش دهد.

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

آیا می‌دانید چاپگر زیستی سه‌بعدی Regenovo چه تواناییهایی دارد؟

لی چنگ Li Cheng رییس شرکت Shining3D کار خود را با صنعت نساجی الیاف شیمیایی آغاز کرد و ده سال پیش به صنعت چاپ سه‌بعدی وارد شد. از آن زمان، صنعت چاپ سه‌بعدی در چین رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. نخست این شرکت به چاپ سه‌بعدی پرتره و دیگر کاربردهای مصرفی ابتدایی می‌پرداخت اما به‌تدریج به تولید صنعتی، چاپ سه بعدی زیستی و زمینه‌های مهم روی آورد. در طی این دوره توسعه، شرکت موفق به ساخت یک چاپگر زیستی سه‌بعدی شد.

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

مهم‌ترین زمینه کاری این شرکت، بخش پزشکی است. چاپ سه‌بعدی اندام‌های بدن از جذاب‌ترین موضوع‌های حوزه عملی و در عین حال از مشکل‌ترین آ‌ن‌هاست. ژو مینگن Xu Mingen دانشمند ارشد شرکت Regenovo Biotech توضیح می‌دهد:

«چاپ سلولی سه‌بعدی زیستی با آزمایشی معروف آغاز شد. شریان‌های خونی موش‌ها به‌صورت حلقه‌هایی درآورده شدند و این حلقه‌ها به هم متصل شدند. پس از ۷۲ ساعت حلقه‌ها با هم ترکیب شدند و رگ‌های خونی را برای انتقال خون تشکیل دادند. این آزمایش نشان می‌دهد، اگر ما با استفاده از روشی بتوانیم در شرایط آزمایشگاهی ساختار‌هایی سلولی‌ ایجاد کنیم این امکان وجود دارد تا بتوانیم ساختارهای زیستی کاربردی نیز تولید کنیم.»

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

لی تائو Li Tao مدیر ارشد اجرایی شرکت Shining3D

شرکت Regenovo Biotech در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت Shining3D و ژو مینگن استاد دانشگاه علم و صنعت الکترونیک هانگزو تاسیس شد. پس از یک دوره سرمایه‌گذاری، Shining3D با دارا بودن پنجاه درصد سهام Regenovo مدیریت شرکت را ادامه داد. در اکتبر سال ۲۰۱۵، این شرکت به کمک چاپگر زیستی سه‌بعدی بافت کبد انسان را تولید کرد و نسل بعدی چاپ سه بعدی زیستی را معرفی کرد که نه‌تنها به تحقیق و توسعه چاپ سه‌بعدی اندام‌ها و بافت‌های مصنوعی کمک می‌کند بلکه راه‌حلی مناسب برای غربالگری داروها فراهم می‌کند و دانشمندان را قادر می‌سازد که محصولات دارویی را روی اندام‌های مصنوعی انسان آزمایش کنند. در حال حاضر فعالیت‌های اصلی شرکت Regenovo عبارت است از ارائه ابزارهای پژوهش چاپ سه‌بعدی در زمینه علوم زیستی و مواد، ارائه بافت چاپ سه بعدی زیستی برای بیماران، معرفی روش‌های جدید توسعه مواد دارویی برای شرکت‌های داروسازی و ارائه کمک‌های پزشکی درخور به پزشکان.

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

چاپگر زیستی سه‌بعدی Regenovo

Regenovo، پنجاه و یک درصد از سهام شرکت Medzone Biotech که دارای فناوری پیشرفته و تخصص در زمینه توسعه مواد و دستگاه‌های زیست پزشکی است، را خریداری کرد. این شرکت تجهیزات پزشکی و سفارشی و دستگاه‌های پزشکی زیست تخریب‌پذیر تولید می‌کند. با مالکیت Medzone، پیوند نهایی در زنجیره چاپ سه بعدی زیستی از مواد زیستی تا تجهیزات فراهم شد.

با فروش سالانه بالای شرکت Regenovo، به‌نظر می‌رسد که بین ارائه خدمات سودآور و اهداف پژوهشی بلندمدت این شرکت تعادل برقرار شده است. هانگ زیان کینگ Huangxian Qing از شرکت Shining3D بیان می‌کند:

«امکان اجرای چاپ سه‌بعدی اندام زنده بدن انسان در شرایط بالینی هنوز نامعلوم است اما با توجه به چشم انداز کسب و کار شرکت Regenovo، هدف ما فقط تولید چاپ سه بعدی زیستی اعضای بدن انسان نیست بلکه چاپ سه‌بعدی بافت پوست، چاپ جایگزین و یا ترمیم اندام آسیب‌دیده و استفاده از چاپ در تست داروها از دیگر اولویت‌های شرکت به‌شمار می‌آیند. این سه حوزه درآمد پایداری برای آینده شرکت فرهم خواهد کرد. از سوی دیگر، چاپ سه‌بعدی اندام زنده یک سرمایه‌گذاری استراتژیک است.»

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

محصولات Shining3D

در آگوست سال ۲۰۱۴، شرکت Shining3D امکان خرید سهام را به عموم داد و پس از چند دوره سرمایه‌گذاری، کل سرمایه این شرکت به ۱٫۸ میلیارد یوان رسید. در سال ۲۰۱۵، درآمد ۱۹۰ میلیون یوان داشت و افزایش ۶۴٫۸۱ درصد در مقایسه با درآمد سال گذشته داشته است و سود خالص آن نیز ۹۰٫۴ درصد در مقایسه به سال گذشته افزایش داشته است. در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ شرکت Shining3D گزارش کرد که به درآمد ۹۵٫۷ میلیون یوان و سود خالص ۱٫۹ میلیون یوان رسیده است. رییس شرکت می‌گوید«از نظر حجم فروش و تعداد کارکنان این شرکت رتبه اول را در چین به خود اختصاص داده‌است.»

در حال حاضر شرکت Shining3D در تلاش است سامانه‌های چاپ سه‌بعدی آنلاین خود را گسترش دهد: تارنمای۳Dker-پایگاه داده مدل‌های سه‌بعدی مشابه تارنمای Thingiverse، تارنمای ۳Dzao-سامانه خدمات چاپ سه‌بعدی. شرکت همچنین بر تولید اکوسیستم مبتنی بر چاپ و تصویربرداری سه‌بعدی تمرکز دارد که این سامانه شامل موارد زیر می‌شود: تجهیزات تصویربرداری و چاپ سه‌بعدی، مواد و خدمات تولید چاپ سه‌بعدی، خدمات محتوای داده و خدمات آموزش مشتریان و دو سامانه ابری اینترنتی بیان‌شده در بالا. لی چنگ می‌گوید:« شرکت Shining3D با پیاده‌سازی روش چاپ سه‌بعدی همراه با اینترنت، فناوری چاپ و تصویربرداری سه‌بعدی را بهبود خواهد داد.»

علاوه بر پروژه‌های بیان‌شده، Shining3D قصد دارد کاربرد چاپ سه‌بعدی را در زمینه پزشکی مانند تحقیق و توسعه فناوری تصویربرداری و چاپ سه‌بعدی در کاربردهای دندانپزشکی، ترمیم بافت و چاپ اندام زنده گسترش دهد. شرکت بر فعالیت‌های Regenovo تمرکز خواهد کرد تا با توسعه فناوری چاپ سه بعدی زیستی و مواد زیستی به تولید بیشتر و تجازی‌سازی سلول‌های بافت‌ و اندام بدن دست یابد. لی چنگ بیان می‌کند« در طول سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، Shining3D مدل کسب و کار خود را به همین صورت ادامه می‌دهد تا رشد و افزایش بهره‌وری را نتیجه دهد.»

امسال Shining3D یک مرکز چاپ سه‌بعدی به مساحت ۲۵۰۰۰ مترمربع را در شهر هانگزو چین افتتاح کرد. عنوان شده است که این مرکز بزرگترین مرکز نوآوری چاپ سه‌بعدی در کشور چین است.

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

دورخیز شرکت Shining3D برای تسخیر صنعت چاپ سه بعدی زیستی

مرکز شرکت Shining3D در شهر هانگزو

منبع:۳ders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *