ابزارها و فناوری‌های هیجان‌انگیزی که در ۲۰۱۷ خواهیم دید

gesture-control-future-of-virtual-reality

فناوری همواره در حال پیشرفت است. سرعت این پیشرفت به حدی بالاست که نسل‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند خود را با این تغییرات وفق دهند. اگرچه این برای نسل جدید فرصتی است تا جالب‌ترین ابزاری که در سال ۲۰۱۷ خواهیم دید را کشف و روی آن سرمایه‌گذاری کند. در اینجا فهرستی کوتاه از آنچه که انتظار می‌رود به آن دست پیدا کنیم و باید با آنها آشنا شویم را می‌بینیم.

آخرین فناوری شبکه‌ها و گوشی‌های نسل پنجم

۵g-network-connectivity

امروزه بیشتر کشورها از فناوری نسل سوم و چهارم تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. حتی اگر سرعت شبکه نسل چهارم (‌۴G LTE) بسیار خوب باشد ما بازهم به دنبال سرعت بیشتر هستیم. به همین دلیل است که پیش‌بینی شده حامل‌های بی‌سیم به نسل پنجم (۵G LTE) ارتقا پیدا کنند. در حالی که آماده‌سازی استانداردها و زیرساخت‌های لازم برای این فناوری چند ماه طول می‌کشد؛ می‌توان گفت که این فناوری سریع‌تر و تراکم انرژی کمتری نسبت به نسل چهارم دارد. پس در سال ۲۰۱۷ باید منتظر ظهور اینترنت اشیاء (IoT) لوازم هوشمند خانه، گوشی‌های هوشمند سریع تر و دستگاه‌های پوشیدنی نسل پنجم باشیم.

هدست واقعیت افزوده

samsung-gear-vr-headset-in-qatas-airline_3

اعتقاد بر این است که تا سال ۲۰۱۷ هدست واقعیت افزوده تبدیل به ابزاری جالب برای هرفرد می‌شود. اگر استانداردهای این فناوری تا سال ۲۰۱۷ تعیین شود،  بازی‌ها می‌توانند شخصیت‌ها و محیط خود را به طور مستقیم به اتاق نشیمن افراد ببرند. این یک جهان مجازی همه جانبه است که به خوبی واقعیت را با محیط اطراف ترکیب می‌کند. بازی‌های آنلاین با این پیشرفت سرگرم کننده‌تر از همیشه خواهند شد.

ابزار بی‌سیم هوشمند خانگی

stacked-wireless-charging-case-for-iphone-6s-plus-and-6s_2

گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای موبایل که برای حمایت از قابلیت‌های خود به باتری نیاز دارند،دیگر به سوکت‌های دیواری (پریز برق) وصل نخواهند شد. از این پس گوشی‌های هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از وسایل الکترونیکی پیرامون خود مانند تلویزیون و سیگنال‌های WiFi دریافت می‌کنند. این فناوری متکی به پدیده‌ای به نام «Backscattering» (انعکاس امواج رادیویی دریافتی با شکلی متفاوت) است. این فناوری در حال حاضر در مرحله‌ای است که برای تجاری سازی در سال ۲۰۱۷ آماده است.

برنامه‌های واقعیت افزوده

pokemon-go-banned-in-iran

چیزی که Pokemon Go به ما نشان داده برای آینده واقعاً هیجان‌انگیز است. واقعیت افزوده قصد دارد تحولی عظیم در ابزارهای آینده با ترکیب انواع وسایل پوشیدنی جاری، سخت افزار واقعیت افزوده و برنامه‌های کاربردی ایجاد کند و نامی آشنا در بازی‌های آینده باشد.

ابزار واقعیت مجازی

veeso-face-tracking-vr-headset-1

تنها تعداد کمی از مردم فرصت استفاده از هدست واقعیت مجازی را داشته‌اند. با این حال تنها موضوع زمان است تا این ابزارها به آسانی در دسترس همه قرار گیرد. نقش‌آفرینان در صنعت و سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که این شکل از سرگرمی تحول عظیم بعدی خواهد بود. فناوری مصمم است تا تجربه سه بعدی خود را در دسترس مصرف کننده نهایی قرار دهد.

شایعه‌های دیگری از فناوری‌های ایجاد شده در سال ۲۰۱۷ برای رفع کنجکاوی علاقه‌مندان به فناوری وجود دارد. وسایل پوشیدنی با فناوری بالا و ایمپلنت‌ها که بر سلامتی نظارت دارند در اولویت قرار دارند. خودروهای بدون راننده احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۷ در خیابان‌ها آشکار می‌شوند اگر چه ما هنوز از ایمنی مورد انتظار در جاده‌ها دور هستیم. به طور کلی ابزارهای فوق باید نقش برجسته‌‌ و مهمی در عرصه فناوری سال آینده داشته باشند.

منبع: damngeeky.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *