ساخت عضلات مصنوعی برای اسکلت بیرونی توان افزا با تکیه بر هیدروژن

ایده ساخت یک پوشیدنی رباتیک که قدرت فرد را افزایش دهد ایده جالبی است که بیشتر در داستان‌های علمی تخیلی مطرح شده است. تعداد انگشت شماری از این فناوری در دنیای واقعی وجود دارد و الکس (Alex) اکنون می‌تواند نمونه خود را به این فهرست اضافه کند. این ساختار با تکیه بر هیدروژن کار می‌کند. برای آشنایی با ایده الکس و شیوه ساخت این عضلات مصنوعی هیدروژنی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ساخت عضلات مصنوعی برای اسکلت بیرونی توان افزا با تکیه بر هیدروژن

در اصل، این ساختار بی شباهت به سایر پروژه‌های عضلات مصنوعی نیست. ساختار عضلات الکس از یک لوله لاستیکی در داخل یک بافت نایلونی تشکیل شده است. هنگامی که لوله لاستیکی باد می‌شود، منبسط می‌شود و همزمان با گسترش هرچه بیشتر آن، بافت نایلونی کوتاه می‌شود. معمولاً چنین تأسیساتی برای تأمین انرژی عضلات به هوای فشرده متکی هستند، با این وجود الکس راهی متفاوت را در پیش گرفت. آب در محفظه‌ای که به نظر می‌رسد شبیه راکتور قوسی شکل مرد آهنی است، الکترولیز می‌شود و گازهای حاصل از آن برای حرکت عضلات استفاده می‌شود. در حالی که پنج عضله برای همکاری به هم متصل شده‌اند، حمایت کننده پوشیدنی بازو قادر است تا ۱۵ کیلوگرم نیروی کشش ایجاد کند.

این طرحی است که چند مزیت دارد. دستگاه الکترولیز هیچ قسمت متحرکی ندارد و بسیار ساده‌تر و ساکت‌تر از یک کمپرسور هوای معمولی است. بدیهی است که به لطف گازهای قابل اشتعال استفاده شده، خطر آتش‌سوزی وجود دارد، اما الکس اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن این خطر در نظر گرفته است که در ویدئو توضیح داده می‌شود.

اسکلت‌های بیرونی ممکن است هنوز رایج نباشند، اما این بدان معنا نیست که افراد برای تحقق آنها تلاش نمی‌کنند.


بیشتر بخوانیم:

>> دستیابی به پمپ منعطف برای رباتیک نرم و ساخت عضلات مصنوعی

>> ساخت حشره رباتیک نرم با عضلات مصنوعی


منبع: hackaday.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *