فروش محدود کفش Nike Mags

شرکت نایک اعلام کرد تعداد محدودی کفش Nike Mags که با الهام از فیلم «بازگشت به آینده» ساخته شده در یک مزایده آنلاین فروخته شد. درآمد حاصل از فروش کفش‌ها به بنیاد خیریه مایکل جی فاکس برای مبارزه با بیماری پارکینسون تعلق می‌گیرد.

فروش محدود کفش Nike Mags

شرکت نایک اعلام کرد از اوایل هفته آینده نسخه جدید Nike Mags را منتشر خواهد کرد. این کفش بطور خودکار بندها را محکم می‌کند و از فیلم علمی تخیلی «بازگشت به آینده» الهام گرفته است. اگر فیلم بازگشت به آینده را دیده باشید در این فیلم مایکل جی فاکس کفشی را می‌پوشید که هرکس آرزوی داشتن آن را داشت. این آرزو محقق شده و نمونه‌هایی از این کفش ساخته شده است. اما تنها ۸۹ جفت از این کفش به مزایده گذاشته شد. گفتنی است که درآمد حاصل از فروش کفش‌ها به بنیاد پژوهشی مایکل جی فاکس برای مبارزه با بیماری پارکینسون تعلق می‌گیرد.

من شانس امتحان یک جفت کفش MAGS و بحث در مورد این فناوری با نوآور ارشد و مخترع این کفش یعنی تیفانی بیرز را داشته‌ام. حتی اگر شانس امتحان این کفش را ندارید، جالب است بدانید این فناوری همان قدرت کفش HyperAdapt نایک را دارد که به طور گسترده در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

تیفانی در مورد روند طولانی ساخت کفشی که بطور خودکار بندهایش محکم می‌شود، صحبت می‌کند. وی می‌گوید طراح نایک، تینکر هتفیلد در سال ۲۰۰۵ نخست از او خواست تا به مسأله نگاه کند. وی همچنین توضیح می‌دهد که چرا این فناوری می‌تواند چیزی بیش از تنها یک نوآوری جالب باشد. هر چند که این فناوری به طور غیر قابل انکاری جالب است که می‌تواند هنگام محکم کردن بندها اطراف پا را احساس کند.

تیفانی می‌گوید: « ورزشکاران می‌توانند آن را روی حالت پرواز تنظیم کنند. سپس هنگام استراحت (وقفه بین نیمه‌ها) در بازی بسکتبال، آنها می‌توانند به جریان خون اجازه دهند تا به پاها بازگردد. هنگام دویدن اگر کفش مرطوب شود و یا اگر پاهایتان در یک ماراتن متورم شد می‌توانید تنها تنظیمات آن را تغییر دهید».

همانطور که گفته شد تنها ۸۹ جفت از این کفش به مزایده آنلاین گذاشته شد. مزایده از چهارم اکتبر و در درجه اول در ایالات متحده و کانادا برگزار و برندگان ۱۷ اکتبر مشخص شدند. شرکت نایک اعلام کرده که مزایده زنده‌ای نیز در هنگ کنگ، لندن و نیویورک در ماه‌های آینده برگزار خواهد کرد.

ویدئوی کامل را از اینجا ببینید.

منبع: techcrunch.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *