کفش هوشمند نایک باقابلیت سفت شدن خودکار بندها

در ماه مارس گذشته شرکت نایک از کفش هوشمند جدید خود به نام HyperAdapt  با فناوری پیشرفته سفت کردن بندها رونمایی کرد و حال اعلام کرده که عرضه آن از ۲۸ام نوامبر آغاز خواهد شد.

کفش هوشمند نایک باقابلیت سفت شدن خودکار بندها

در نهایت نایک اعلام کرد که فروش کفش ورزشی جدید و هوشمند ساخت این شرکت آغاز خواهد شد. این کفش از کفش‌هایی که مایکل جی فاکس در فیلم بازگشت به آینده II می‌پوشید الهام گرفته است. با توجه به توییت Heidi Burgett (مدیر روابط عمومی نایک) کفش جدید نایک با نام HyperAdapt 1.0 برای خرید از ۲۸ام نوامبر در مکان‌های انتخابی نایک در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. قیمت این کفش هوشمند و توری هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود با توجه به ویژگی‌های پیشرفته این کفش برچسب قیمت بالایی داشته باشد.

این کفش هوشمند نیاز به شارژ دارد

می‌توانید برای آگاهی از جزئیات بیشتر به تارنمای Wired مراجعه کنید و با روند ساخت کفش آشنا شوید. در ساخت این کفش یک نکته کلیدی وجود دارد؛ هر کفش دارای یک سیستم کابلی داخلی از جنس طناب ماهیگیری و یک حسگر فشار در ته کفش است. هنگامی که شما پای خود را در کفش قرار می‌دهید کابل بر اساس یک معادله فشار الگوریتمی سفت‌تر می‌شود و خود را با پا تطبیق می‌دهد. این تطبیق دادن در طول روز را می‌توان با یک جفت دکمه که نزدیک زبانه قرار دارد انجام داد.

LEDهای موجود در پاشنه کفش زمانی که کفش‌ سفت می‌شود و زمانی که باتری کم است روشن می‌شوند و اعلام می‌کند که شما باید کفش را شارژ کنید. شارژ کامل سه ساعت طول می‌کشد و هر بار شارژ حدود دو هفته دوام دارد. نایک یک شارژر مغناطیسی همچون شارژری که شرکت اپل برای ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کند ارائه داده است. شایان ذکر است که بند نایلون ضخیم که شما در بالای کفش کتانی می‌بینید تنها بصری هستند؛ آنها سفت می‌شوند اما به این معنی نیست که پای شما را محکم دربربگیرند. می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر ویدئوی زیر از تارنمای  Wiredرا تماشا کنید:

نایک نخستین بار یک جفت کفش غیر کاربردی که نسخه‌برداری از کفش فیلم بازگشت به آینده بود را در سال ۲۰۱۱ به مزایده گذاشت (در فیلم این کفش بر روی پلت‌فرم قرار می‌گرفت و خدمه از زیر سیم‌ها را کشیده و آنها را با دست محکم می‌کردند). سپس در ماه اکتبر گذشته طراح نایک، Tinker Hatfield یک نمونه‌ اولیه قابل استفاده را شخصا برای مایکل جی فاکس بازیگر فیلم بازگشت به آینده فرستاد. در ماه مارس امسال این شرکت اعلام کرد که نسخه مصرف کننده و کارآمد این کفش هوشمند به نام HyperAdapts ساخته شده و برای فروش انبوه در بازار از ماه نوامبر آماده است.


درباره کفش هوشمند بیشتر بخوانید

>> کفش هوشمندی که هنگام راه رفتن برق تولید می‌کند – اختراع یک نوجوان
>> کفش هوشمند لنوو ویژه تناسب اندام و قابل استفاده در بازی‌های ویدئویی
>> تشخیص مشکلات پا با حسگرهای هوشمند کفش


منبع: theverge.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *