تولید انبوه قطعات فلزی با فناوری جدید چاپ سه بعدی HP Metal Jet

شرکت HP در تولید چاپگرهای دو بعدی بیش از ۳۰ سال سابقه دارد. این شرکت پس از گذشت چهار سال از معرفی فناوری چاپ سه‌بعدی Multi Jet Fusion، فناوری چاپ سه بعدی فلزی خود با نام HP Metal Jet را معرفی کرد. فناوری HP Metal Jet می‌تواند حجم بالایی از محصولات فلزی را تولید کند. اچ‌پی این فناوری جدید را در نمایشگاه بین‌المللی فناوری تولید ۲۰۱۸ IMTS در شهر شیکاگو ارائه کرد. با کمک چاپگر سه‌بعدی جدید اچ‌پی می‌توان یک قطعه فلز را با کارآیی ۵۰ برابر چاپگرهای مشابه و قیمت پایین‌تر چاپ کرد. این فناوری تا سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه خواهد شد. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

امکان تولید انبوه قطعات فلزی با فناوری جدید چاپ سه بعدی HP Metal Jet

قطعه‌ی فلزی چاپ شده با فناوری HP Metal Jet

فناوری چاپ سه ‌بعدی HP Metal Jet

شرکت اچ‌پی این فناوری را با هدف تولید قطعات فلزی در مقیاس بالا توسعه داده است. در نتیجه حجم تولید قطعات فلزی کارخانه‌ها در مقایسه با قبل افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در این راستا، صنایع مختلف به سوی به کارگیری فناوری‌های تولید افزایشی محصولات (additive manufacturing technology) مانند چاپ سه‌بعدی تمایل پیدا می‌کنند. آنچه که فناوری Metal Jet را از دیگر فناوری‌های چاپ سه‌بعدی متمایز می‌کند کارآیی، کیفیت و هزینه‌ی آن است.

قالب‌گیری تزریقی فلزات (Metal Injection Molding) یکی از روش‌های رایج تولید قطعات کوچک، پیچیده و پرهزینه در کارخانه‌ها است. چاپ سه‌بعدی قطعات به روش MIM حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد زیرا پیش از مرحله‌ی تولید نهایی، مراحل ساخت، بررسی و اصلاح محصول انجام می‌شود. فناوری Metal Jet افزون بر برتری در هزینه و سرعت، امکان تولید قطعات با ابعاد بزرگ‌تری را نسبت به روش MIM فراهم می‌کند.

اندازه‌ی قطعات تولیدی روش MIM محدودیت دارد ولی با فناوری Metal Jet می‌توان قطعاتی با ضخامت دیواره یک اینچ تولید کرد. با این وجود، با توسعه‌ی بیشتر این فناوری، در آینده امکان چاپ قطعات با ضخامت بیشتر فراهم خواهد شد. ویژگی‌های مکانیکی قطعات تولیدی فناوری Metal Jet بر اساس استاندارد بین‌المللی ASTM هستند. همچنین Metal Jet می‌تواند قطعاتی با وضوح ۴تا۷ میکرون و ضخامت لایه ۲۵تا۴۰ میکرون چاپ کند. سامانه‌های Metal Jet قیمتی کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار خواهند داشت. شرکت HP تخمین می‌زند که فناوری جدید در تولید قطعات به تعداد ۵۰,۰۰۰ یا کمتر در مقایسه با فناوری MIM مقرون به صرفه‌تر باشد.

چشم‌انداز شرکت HP

امکان تولید انبوه قطعات فلزی با فناوری جدید چاپ سه بعدی HP Metal Jet

دسته دنده چاپ شده با فناوری HP Metal Jet در خودوری فولکس‌واگن

برای ورود Metal Jet به بازار، شرکت HP با دو شرکت صنعتی GKN و Parmatech همکاری می‌کند. شرکت GKN تولیدکننده قطعات صنعت خودروسازی و تجهیزات هوافضایی است. از سوی دیگر، شرکت Parmatech در زمینه‌ی پزشکی متمرکز است. همچنین شرکت‌ پزشکی Johnson & Johnson، صنایع Okay Industries و شرکت PrimoMedical برای تولید قطعات پزشکی مثل ابزارهای جراحی از قطعات چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

مشتریان Metal Jet از سال آینده خواهند توانست مدل‌های سه بعدی خود را در تارنمای شرکت آپلود کنند. مهندسان HP نیز راهنمایی می‌کنند و مشخص می‌کنند که آیا طرح‌ها با Metal Jet سازگار هستند یا نه.


در همین زمینه بخوانیم:

>>۱۰ مورد از مهمترین اجسام تولید شده با چاپ سه‌بعدی
>>استفاده از چاپ سه بعدی برای ساخت تایرهای پربازده و زیست تخریب پذیر
>>کاربرد چاپ سه بعدی در صنعت، پژوهش و زندگی


منبع: engineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *