ماده زیستی مصنوعی PEDOT، راهی مطمئن برای رابطهای مغزی کامپیوتر

تیمی از دانشمندان دانشگاه Delaware موفق به کشف یک ماده زیستی مصنوعی شده اند که بر اساس ادعای آنها میتواند گامی مهم در ایجاد رابط میان هوش مصنوعی و مغز انسان باشد. ماده ذکر شده در اینجا پلیمری است که با نام PEDOT شناخته میشود که به تازگی کشف شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

مواد زیستی مصنوعی راهی مطمئن برای رابطهای مغزی کامپیوتر

ثابت کردن رابط الکترونیکی در بافت انسان یک چالش است زیرا موادی مانند سیلیکون، فولاد و طلا منجر به ایجاد شکاف در محل کاشت آن میشوند.

بافت شکاف خورده به خودی خود یک مشکل است اما به دلیل کاهش هدایت الکتریکی در این ناحیه، تبدیل به چالش میشود. بنابراین انتقال اطلاعات الکتریکی کامپیوتر به انسان با این مواد تا حدودی امکان پذیر نیست. محققان میتوانند با استفاده از پلیمرهای مختلف راهی برای حل این مسئله بیابند.

پلیمر PEDOT

سرپرست این پروژه، دکتر David Martin میگوید، ایده این پروژه حاصل تلاشی برای اتصال میکروالکترودهای آلی صلب با مغز بود، اما مغز از مواد آلی، شور و زنده ساخته شده است.

مطالعات در ابتدا خوب پیش نرفت، بنابراین آنها به دنبال راه بهتری رفتند. Martin میگوید، ما شروع به بررسی مواد الکترونیکی ارگانیک مانند پلیمرهای مزدوج کردیم که در دستگاههای غیر بیولوژیکی استفاده میشوند. ما یک نمونه شیمیایی پایدار پیدا کردیم که به عنوان یک پوشش غیر ایستا برای نمایشگرهای الکترونیکی به صورت تجاری فروخته میشد.

نمونه ذکر شده در اینجا پلیمری است که با نام PEDOT شناخته میشود که به تازگی کشف شده است. با استفاده از این ماده میتوان آجرهای معمولی خانه را به واحدهای ذخیره انرژی تبدیل کرد.

PEDOT در حوزه‌های بیولوژیکی نیز کاربردهای فراوانی دارد. Martin ادعا میکند، میتوان با استفاده از لایه از PEDOT گروهی از پلیمرها را ایجاد کرد که عملکرد زیستی به خصوصی دارند. پلیمرهای PEDOT در اختلات مغزی و سیستم عصبی استفاده میشود. تنوع در این پلیمرها میتواند برای تعامل با پادتنها، DNA یا پپتیدها (peptide) استفاده شود.

محققان موردی را ایجاد کرده اند که با دوپامین ارتباط برقرار میکند، اما مطالعات آن همچنان ادامه دارد. این تیم قصد دارد تا در اواخر این ما جزئیات بیشتری را ارائه دهد. نشر این اطلاعات از آوریل ۲۰۲۰ میتواند بینش بهتری به افراد کنجکاو بدهد.


بیشتر بخوانیم:
چاپ زیستی و چاپ سه بعدی در پزشکی
رشد پلیمر اسفنجی برای پرکردن شکاف در ستون فقرات پس از عمل جراحی
معرفی فناوری های ردیابی وضعیت سلامت و تشخیص بیماری مبتنی بر گوشی هوشمند


منبع: inrerestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *