صندلی خود پارک شونده توسط نیسان ساخته می شود!

شرکت خودروسازی نیسان صندلی خود پارک شونده جالبی ساخته است که می‌تواند پس از استفاده به صورت خودکار به جای اصلی خود باز گردد. در آینده دیگر نیازی به مرتب کردن صندلی در پایان ساعت کاری نیست! 

نیسان صندلی های اداری خود پارک شونده می‌سازد!

شرکت نیسان ویدئویی منتشر کرده که در آن صندلیهای یک اتاق خالی خودبخود به جای مخصوص خود دور میز باز می‌گردند.

صندلی خود پارک شونده Okamura که دارای موتور، چرخ و باتری است به کمک چهار دوربین دیجیتال تشخیص حرکت که در اتاق نصب شده‌اند کنترل می‌شود. نیسان می‌گوید این دوربینها موقعیت صندلیها را در اتاق تشخیص داده و آن را به همراه مسیر حرکت به مقصد به صورت بی سیم به صندلی می‌فرستند.

صندلی ها با صدای دست زدن فعال می‌شوند و به محل خود باز می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با صندلی خود پارک شونده هوشمند نیسان ویدئوی زیر را تماشا کنید:

صندلی خود پارک شونده توسط نیسان ساخته می شود!

اختراع صندلی خود پارک شونده آرزوی آدمهای تنبل را به واقعیت تبدیل می‌کند و می‌تواند وضع نابسامان اتاقهای جلسات را پس از ترک اعضا سر و سامان دهد.

نیسان امیدوار است تا خودرو خود پارک شونده خود را که ساز و کاری مشابه با صندلی خود پارک شونده دارد و از دوربینها و حسگرهایی برای یافتن جای پارک و هدایت وسیله به آنجا استفاده می‌کند، تا سال ۲۰۱۸ عرضه کند.

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا موتورز نیز پیش از این سامانه Summon خود را عرضه کرده است که به دارنده خودرو امکان پارک خودرو را بدون آنکه داخل آن باشد می‌دهد. با این حال نیسان ادعا می‌کند تواناییهایش فراتر از اینهاست و می‌خواهد چشمه‌ای از توانمندیهای پارک خود را نشان دهد.

کسی چه می‌داند؟ شاید در چند سال آینده پارک دستی خودرو یا صندلی کاری خنده‌دار باشد…


در همین زمینه بخوانید:

>> Chairless Chair یک صندلی نامرئی پوشیدنی
>> پژوهشگران چینی راهی برای کنترل خودرو به کمک مغز یافته‌اند


منبع: AskMen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *