ویژگی های استثنایی اسکلت بیرونی Cray X

اسکلت بیرونی German Bionic Cray X به عنوان ابزاری که از سلامت و تندرستی فرد در محیط کار محافظت می‌کند در نمایشگاه CES 2023 برنده جایزه برترین نوآوری در بخش «فناوری‌های پوشیدنی» شد. اسکلت بیرونی فعال Cray X با توانایی پشتیبانی از بار ۳۰ کیلوگرمی در هر حرکت، یکی از نوآوری‌های ارزنده شد. اعلان این جایزه پیش از نمایشگاه انجام شد. نمایشگاه CES در ژانویه هر سال فناوری‌های تاثیرگذار جهان را در کنار یکدیگر گردآوری می‌کند. برای آشنایی با این اسکلت بیرونی با این نوشتار از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ویژگی های استثنایی اسکلت بیرونی Cray X

آشنایی با German Bionic

شرکت German Bionic از پیشگامان توسعه و ساخت اسکلت بیرونی است. دفتر مرکزی این شرکت در Augsburg در آلمان قرار داد که دفتری نیز در برلین، توکیو و بوستون دارا است. اسکلت برنده German Bionic نخستین اسکلت بیرونی متصل در بازار است. با اپلیکیشن یادگیری ماشین همراه این وسیله و هوش مصنوعی آن این اسکلت بیرونی پشتیبانی بدن را بهینه می‌سازد. همچنین با کمک به قرارگیری بدن در وضعیت درست که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود موفق به ارائه یک ارتباط هوشمند میان انسان و ماشین شده است.

جایزه نوآوری نمایشگاه CES

برنامه جوایز نوآوری CES یک رقابت سالانه است که طرح‌های استثنایی از ۲۸ بخش فناوری‌های مصرفی را به چالش می‌کشد. این جایزه به طرح‌هایی اختصاص می‌یابد که در هر بخش بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند. داورانی از سرآمدان متخصص صنعت شامل داورانی از بخش رسانه، طراحان، مهندسان و سایرین طرح‌های ثبت شده را براساس نوآوری، کارایی مهندسی،  مباحث زیبایی شناختی و طرح بررسی می‌کنند. به این شکل دریافت کننده جایزه در این بخش به Cray X اختصاص یافته است.

اسکلت بیروی Cray X

اسکلت بیرونی Cray X نخستین اسکلت بیرونی تمام متصل فعال برای استفاده صنعتی است که در بخش ساز و برگ نظامی، انبارداری و ساخت استفاده می‌شود. این دستگاه از بخش پایین کمر محافظت می‌کند تا کاربر بیشینه بار ۳۰ کیلوگرم را با پشتیبانی این وسیله در هر بار بلند کردن وسیله جابه‌جا کند. با Cray X در هنگام این جابه‌جایی خستگی بدنی کاربر کاهش می‌یابد. این سامانه با تلفیق هوش انسان و قدرت ماشین به این هدف دست یافته است.

ویژگی های استثنایی اسکلت بیرونی Cray X

به گفته یکی از پایه‌گذاران German Bionic با نام Armin G. Schmidt و مدیر این شرکت بیان کرد که برنده جایزه برترین نوآوری نمایشگاه CES در بخش پوشیدنی‌ها بوده به ویژه افتخاری است که به تولیداتی با پیشرفت سریع و دارای اثر مهم در زندگی روزانه اختصاص می‌یابد. او بیان کرد که  فناوری این شرکت نه تنها به طور محسوس بار وارد بر کمر کاربر را کاهش می‌دهد بلکه تنها دستگاه تجاری بازار است که داده‌هایی برای اثبات حفاظت از سلامت کاربر، کاهش خطر محیط کار در تصادفات و آسیب ارائه می‌دهد و دیدگاه ارائه شده توسط هوش مصنوعی به بهبود فرآیندهای محیط کار و در نتیجه پیشبرد کار کمک می‌کند.


روشی جدید برای ترمیم بافت نخاع و درمان آسیب نخاعی
چرا فیزیوتراپی برای مدیریت درد مهم است؟


منبع: prnewswire

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *