برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی

شرکت پرتغالی فناوری سیگنالهای زیستی PLUX با کمک شرکت BEEVERYCREATIVE یک پوشش پلاستیکی چاپ سه بعدی برای بردهای تحلیل سیگنالهای زیستی BITalino طراحی کرده است. BITalino ابزاری خود انجام (Do It Yourself) و چند منظوره شامل حسگرها و فناوری سیگنال زیستی است که می توان از آن برای نمونه سازی سریع ابزارهای پوشیدنی با کاربریهای زیستی بهره برد.

برد بدون پوشش BITalino

برد بدون پوشش BITalino

تجهیزات سیگنال زیستی یک زمینه در حال رشد از فناوری است که در تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی و به ویژه در تناسب اندام وکاربردهای فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۰۷ یک گروه از مهندسان پرتغالی، شرکت PLUX را با هدف ایجاد فناوری جدید سیگنال زیستی عاری از هرگونه مشکلات نویز و سیم‌کشی (که اغلب در محصولات موجود پیدا می‌شد) تشکیل دادند. PLUX درصدد برآمد تا دستگاه‌های بی‌سیم تحت نظارتی ایجاد کند که به صورت بی‌سیم داده‌ها را به رایانه منتقل و در حین انجام اینکار هیچ مانعی برای حرکت فرد ایجاد نکند.

BITalino نتیجه یک دهه تلاش شرکت PLUX و یک پلتفرم حسگر زیستی برای پر کردن شکاف بازار است. ساده‌ترین حالت دستگاه یک برد بدون هیچ پوششی است. از آنجا که برخی کاربران ممکن است ترجیح دهند یک برد محافظت شده در برابر آسیب‌های بیرونی داشته باشند، شرکت PLUX برای حل این مشکل از یک شرکت دوست و همکار کمک گرفت. خوشبختانه PLUX همکاری خوبی با شرکت BEEVERYCREATIVE داشت واین دو شرکت یکدیگر را  در Maker Faire  در شهر رم ملاقات کردند.

برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی

BITalino Board Kit BT

هوگو سیلوا مدیر ارشد نوآوری در شرکت PLUX  گفت: «ما کار شرکت BEEVERYCREATIVE را برای مدت زمان طولانی تحت نظر داشتیم. آنها کارهای جذابی انجام می‌دهند و همان چیزی را دنبال می‌کنند که ما دنبال می‌کنیم: ساده‌تر کردن ابزار برای استفاده تا این نوع فناوری نیز مردمی شود».

زمانی که فرانسیسکو مندس از شرکت BEEVERYCREATIVE برای نخستین بار برد برهنه و بدون پوشش BITalino را دید، از سیلوا پرسید آیا آنها با همین وضعیت این بردها را به فروش می‌رسانند؟ سیلوا توضیح داد که آنها به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها برد را به این شکل می‌فروشند. سپس دو شرکت همکاری خود را برای ساخت مدلهای سه بعدی قابل چاپ  به عنوان پوشش پلاستیکی بردها آغاز کردند. مجموعه‌ای از مدل‌های اولیه در دسترس مشتریان PLUX قرار گرفت به طوری که کاربران BITalino می‌توانستند پوششهای کاربردی و جذاب خود را چاپ کنند.

برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی

PLUX با در خواست طراحی پوشش برای یک مدل انتخابی BITalino، شرکت BEEVERYCREATIVE را به چالش کشید. برای نمونه، برد BITalino r یک دکمه برجسته دارد که نیاز است در دسترس کاربر قرار گیرد. BEEVERYCREATIVE برای طراحی پوشش این برد یک لایه نازک روی قسمت بالای پوشش قرار داده که با فشرده شدن به سمت داخل خم می‌شود. از این طریق کاربر امکان دسترسی به دکمه را از روی پوشش چاپ سه بعدی دارد.

سپس گروه BEEVERYCREATIVE با یک چالش متفاوت مواجه شد. آندره مارگو از گروه نوآوری BEEVERYCREATIVE توضیح می‌دهد: «از ما خواسته شد تا یک جعبه برای محافظت از مدار چاپی برد ایجاد کنیم. ما یک جعبه برای حسگرها مطابق با این نسخه از دستگاه طراحی کردیم. همچنین از ما خواسته شد تا یک پوشش برای هر یک از حسگرها برای محافظت از آنها طراحی کنیم».

هنگامی که کار BEEVERYCREATIVE کامل شد، این شرکت یک مجموعه از پوشش‌های رنگی برای حسگرها و قلابی برای قرار گرفتن BITalino روی لباس ساخته بودند. شرکت چاپ سه بعدی پرتغالی حتی یک بازوبند انعطاف‌پذیر برای حسگرها ایجاد کرد که کاربران BITalino را قادر می‌سازد خیلی سریع دستگاه پوشیدنی خود را سرهم‌بندی کنند.

برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی

برد تحلیل سیگنالهای حیاتی به همراه پوشش چاپ سه بعدی

چاپگر سه بعدی شرکت BEEVERYCREATIVE

 


در زمینه ابزارهای محاسبات فیزیولوژیک و سیگنالهای زیستی بیشتر بخوانید:

>> پنج سکوی برتر انجام محاسبات فیزیولوژیک – بخش نخست
>> پنج سکوی برتر انجام محاسبات فیزیولوژیک – بخش دوم
>> پنج سکوی برتر انجام محاسبات فیزیولوژیک – بخش سوم


منبع: ۳ders.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *