چشمگیرترین فناوری های نمایشگاه CES در سال ۲۰۱۹

نمایشگاه بین‌المللی CES به مدت ۵۰ سال سکوی پرتابی برای نوآوری‌ها و فناوری‌های جدیدی بوده که جهان را دگرگون ساختند. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود و محل تجمع همه کسانی است که در زمینه کسب و کار فناوری فعالیت دارند. در حقیقت این نمایشگاه مکانی است که نوآوری‌های نسل آینده به بازار معرفی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی وسایل الکترونیکی مصرفی (CES)، بیش از ۳۸۰۰ شرکت از جمله تولید کنندگان، توسعه دهندگان و تأمین کنندگان سخت افزاری فناوری، محتوا، سامانه‌های تحویل فناوری و غیره را در معرض نمایش قرار می‌دهد. همچنین این نمایشگاه شامل یک برنامه کنفرانس با بیش از ۳۰۰ جلسه کنفرانس و شامل ۱۶۵هزار شرکت کننده از ۱۵۰ کشور جهان است.

امسال نیز این نمایشگاه در ماه ژانویه برگزار شد. تولید کنندگان، فناوران، مبتکران و نوآوران صنایع مختلف برای نمایش محصولات خود گرد هم جمع شدند. در ادامه به مرور چشمگیرترین این فناوری‌ها می‌پردازیم.

Samsung GEMS

پوشیدنی سامسونگ برای توانبخشی و بهبود راه رفتن

GEMS یا Gait Enhancing Motivational System، دسته‌ای از سامانه‌های کمکی سامسونگ برای راه رفتن هستند. بزرگ‌ترین این سامانه‌ها GEMS-H است که یک اسکلت بیرونی پایین تنه است. این اسکلت بیرونی در حدود ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد و با طرح ساده‌ی خود، توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند. GEMS_H دو حالت کاری دارد. حالت اول یا Gait-Assist به کاربر کمک می‌کند با صرف ۲۳ درصد انرژی کمتر به میزان ۲۰ درصد سریع‌تر راه برود. حالت دوم یا Power assist برای توانبخشی استفاده می‌شود.

Nreal Light

عینک واقعیت آمیخته Nreal Light

استارت‌آپ Nreal در طی دو سال پس از آعاز جدی فعالیت خود با معرفی فناوری واقعیت آمیخته‌ی خود به نام Light گام مهمی برداشته است. تصاویر Light، حتی همین مراحل ابتدایی، زنده و تاثیرگذار هستند. شرکت سازنده با به کارگیری فناوری‌های نوین توانسته است عینکی با کیفیت را عرضه کند. عینک Light وزنی برابر ۸۵ گرم دارد و تا زاویه‌ی دید ۵۲ درجه را پوشش می‌دهد.

پوشیدنی Omron برای اندازه گیری فشار خون

مچ بندی برای سنجش فشار خون

پوشیدنی شرکت Omron Healthcare در واقع یک فشار سنج کوچک است که روی مج بسته می‌شود. این پوشیدنی از فناوری معمول اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌کند. یک بالشتک هوا روی مچ دست باد می‌شود و تنها ۳۰ تا ۴۰ ثانیه برای رسیدن به ضربان قلب لازم است. این پوشیدنی برای بیماران قلبی قابل استفاده است. ساعت Omron علاوه بر فشار خون، گام‌شمار نیز هست، ردیابی خواب را انجام می‌دهد و مصرف انرژی را بر حسب کالری گزارش می‌کند.

Ambeo Soundbar

Ambeo Soundbar

Sennheiser سال گذشته در نمایشگاه CES از Ambeo 3D رونمایی کرد. کاربرد بلندگوهایی نظیر Ambeo بیشتر پیرامون فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متمرکز بوده است. اما شرکت با ساخت Ambeo Soundbar، وسیله‌ای برای کاربردهای خانگی نیز ساخته است. این بلندگو را می‌توان با گوشی تلفن همراه کنترل کرد. کلیه‌ی امکانات لازم برای اتصال دستگاه به سایر دستگاه‌ها مانند تلویزیون، دستگاه موسیقی و …در نظر گرفته شده است.

ساعت هوشنمد Lenovo

ساعت هوشمند Lenovo برای خانه ی هوشمند

ساعت هوشمند Lenovo  یکی دیگر از فناوری‌های پرزرق و برق نمایشگاه امسال بود. تنوع کافی در طراحی ظاهر ساعت وجود دارد و کاربر می‌تواند صفحه‌ی ساعت را به دلخواه خود تغییر دهد. با نزدیک شدن زمان خواب روشنایی صفحه کاهش می‌یابد. در هنگام صبح زیاد شدن نور صفحه به کاربر برای برخواستن و تمرکز بیشتر کمک می‌کند. این ساعت کلیه ی امکانات معمول دستیار گوگل، کنترل خانه‌ی هوشمند و نمایش تقویم را داراست .

Juice Pack Access

باتری کمکی تلفن همراه ساخت Mophie

فناوری‌های موبایل معمولا در نمایشگاه CES عرضه نمی‌شود. اما Mophie یک از مشکلات دیرین گوشی‌های iPhone را حل کرده است. Juice Pack Access یک محافظ گوشی با شارژ اضافی برای باتری است که به کاربر امکان استفاده از پورت‌های دستگاه تلفن همراه را خواهد داد.

تلویزیونی با صفحه ی نمایش انعطاف پذیر

سال‌هاست که شرکت‌های سازنده‌ی صفحه‌های نمایش درپی ساخت صفحات تاشو هستند. تا کنون پیشرفت‌های بسیاری در این مورد در نمایشگاه CES گزارش شده است. در نهایت امسال شرکت LG یک تلویزیون OLED با صفحه‌ی نمایش تاشو را به همگان معرفی نمود. این تلویزیون ۶۵ اینچی کلیه‌ی امکانات سایر تلویزیون‌های OLDE شرکت را دراست. صفحه‌‌ی نمایش OLED TV R در جایگاه بلندگوی زیر این تلویزیون جمع می شود. OLED TV R برای افرادی که مایل به استفاده از یک تلویزیون پرزرق و برق هستند اما تمایلی به حضور صفحه‌ی نمایش سیاه آن در حالت خاموش ندارند، جذاب خواهد بود.

بهترین سامانه ی موجود برای بازی های رایانه ای

لپ تاپ Area-51m ساخت Alienware ، یک لپ تاپ ویژه‌ی بازی با کلیه‌ی تجهیزات قابل تعویض است. RAM، CPU، GPU و هارد دستگاه قابل تعویض است( مشابه یک رایانه‌ی رومیزی). این امتیاز لپ تاپ را با گذشت زمان به روز نگاه می‌دارد. طراحی زیبای ظاهری این لپ تاپ نیز در مقایسه با لپ تاپ های دیگر نیز امتیازی مثبت برای دستگاه است.

همبرگر بدون گوشت Impossible Burger 2.0 بامزه واقعی گوشت

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

غیر قابل باورترین محصول نمایشگاه CES 2019

نمایشگاه CES به طور معمول محل ارائه‌ی تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی، محصولات رباتیک و … است. حضور یک شرکت تولیدکننده‌ی همبرگر با دستور پختی جدید در این نمایشگاه برای جلب توجه به سمت این محصول کافیست. Impossible Burger 2.0 یک همبرگر بدون گوشت است که مزه‌ی آن با مزه‌ی گوشت تفاوتی ندارد.

بهترین رایانه‌ی رومیزی، ساخت شرکت DELL

لپ تاپ‌های شرکت DELL به خودی خود فناوری‌ جالب و کاملی دارند. در نمایشگاه CES‌ امسال شرکت DELL یک نمونه‌ی بسیار خوب از محصولات خود را ارتقا داد و XPS 13 را معرفی نمود. صفحه‌ی نمایش Dolby Vision HDR، دوربین تعبیه شده در قسمت بالای صفحه‌ی نمایش و صفحه‌ی نمایشی که نسبت به نمونه‌های پیشین قطر کمتری دارد از محاسن این لپ تاپ جدید است.

samsung bot care

ربات دستیار سامسونگ : Bot Care

این ربات می‌تواند خواب کاربر خود را پیگیری نماید، علائم حیاتی کاربر را اندازه‌گیری نماید و در صورت نیاز به سالمندان کمک کند. خصوصا در صورتی که فرد سالمند بر اثر از دست دادن تعادل با مشکل مواجه شود، ربات Bot Care کمکی مهم خواهد بود. ربات با پخش ویدوهای سرگرم کننده کودکان را مشغول نگاه می‌دارد و برای ارائه‌ی گزارش روزانه با حرکات بدن فراخوانی می‌شود.


در همین زمینه در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی

جذاب ترین اختراعات سال ۲۰۱۸ : از قرص قابل برنامه ریزی تا مدار الکترونیکی خوراکی

برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

 


منبع: engadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *