کاربردهای معمول هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

هوش مصنوعی مقوله تازه‌ای نیست. در طول سال‌ها از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مانند سلامت، ساخت و ساز، حقوق، اقتصاد، حسابداری و … استفاده شده است. پیشرفت هوش مصنوعی از جنبه‌هایی نگران کننده بوده است. بسیاری از زاده‌های هوش مصنوعی مانند بات‌های سخنگو، الگوریتم‌های دسته بندی داده، سامانه‌های پیشرفته پیشگو و … در افزایش نرخ بیکاری موثر بوده‌اند. مشکل از آن‌جا برمی‌خیزد که بدون مرز و با اعتماد مطلق وظیفه‌ای به عهده این مخلوق بشر گذاشته می‌شود.

برخی از خطاهای موجود در الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند dangerous feedback loops و یا biasing algorithm برای نویسندگان آن نیز روشن نبوده است. به جز این برای افزایش کارایی این سامانه‌ها به میزان زیادی داده نخستین نیاز است. به جز این هوش مصنوعی در مواردی تبعیض گذار است. تغییرات انجام شده برای افزایش سرعت کارکرد آن، افزایش بهره وری، و از بین بردن مشکلات آن به زمان نیاز دارد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در سال  ۲۰۲۰ اشاره می‌کنیم.

کاربردهای معمول هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال به تغییرات ناخواسته در بازار رسیدگی می‌کند، پیش‌بینی ۲۴ ساعته و ۷ روزه ارائه می‌دهد، داده‌ها و روند‌ها را تحلیل می‌کند، فهرست مقالات سلیقه‌ای را مدیریت می‌کند تا محتوا ایجاد کند، به دنبال موضوعات برای محتوا می‌گردد، محتوای شخصی‌سازی شده بر اساس سلیقه تولید می‌کند، و هر گاه نیاز باشد پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.

محاسبه بار الکتریکی بر پایه الگوریتم های خاص

داده‌های مختلفی از تلفن‌های همراه مانند مکان‌یاب می‌تواند برای گزارش کردن بار روی یک سیستم الکتریکی استفاده شود. این روش محاسبه می‌تواند حساب هر منطقه جغرافیایی را نگه دارد و الگوریتم‌های متداول را به سادگی شکست می‌دهد. چراکه سرعت آن سه برابر الگوریتم‌های متداول است.

کاربردهای معمول هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

یک سامانه یادگیری ماشین که می تواند روش نقاشی یک هنرمند معروف را بازتولید کند

با کمک هوش مصنوعی می‌توان نحوه ضربه زدن یک هنرمند روی بوم با قلم مو را پیش بینی کرد. این الگوریتم یادگیری ماشین با ۲۰۰ اثر هنری و ویدیوی نقاشی آبرنگ آموزش داده می‌شود.

اپلیکیشن هوش مصنوعی برای خرید آنلاین لباس

هوش مصنوعی می‌تواند تجربه شما از خرید لباس را به سطحی جدید ارتقا دهد. در اپلیکیشن‌های جدید مدلی که لباس را امتحان می‌کند خود شما خواهید بود.

سامانه یادگیری عمیق برای ردگیری حرکات انسان

در صورتیکه یک برچسب مناسب با حسگرهای مناسب به مچ دست شما وصل شود، سامانه هوش مصنوعی می‌تواند حرکات انگشتان شما تشخیص دهد. این کار با کمک سیگنال‌هایی که حسگر روی مچ دریافت می‌کند میسر است. به این صورت می‌توان حرکات انگشتان و دست را روی یک دست شبیه سازی شده هم پیاده کرد. این کار در لحظه قابل انجام است.

نتیجه گیری

پیشرفت‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، محاسبات ابری، اینترینت اشیا و … دسترسی به حجم عظیمی از داده و استفاده از آن  را ممکن ساخته است. این فناوری‌ها پیشرفت‌های بسیاری در زمینه دید رایانه‌ای، سخن گفتن ماشین، ترجمه ماشینی، و تشخیص چهره را ممکن ساخته است.


بیشتر بخوانیم:
اسکلت بیرونی شیوه صحیح راه رفتن را به کودکان فلج مغزی می آموزد
ده کاربرد مثبت هوش مصنوعی در زندگی بشر (بخش نخست)
باهوش تر شدن هوش مصنوعی در حوزه پزشکی، بیمار به بیمار (بخش نخست)


منبع:yourstory
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *