کفش هوشمند پوما با قابلیت تنظیم خودکار

درحالی که کفش MAG شرکت نایک تازه وارد بازار شده است و این شرکت کفش HyperAdapt را نیز تولید می‌کند باید بدانیم تنها شرکت تولیدکننده کفش‌های هوشمند نیست. حالا پوما نیز تولید چنین کفش‌های هوشمندی را با قابلیت تنظیم‌ خودکار آغاز کرده است.

کفش هوشمند پوما با قابلیت تنظیم خودکار

شرکت نایک از کفش هوشمند جدید خود به نام HyperAdapt با فناوری پیشرفته محکم کردن بندها رونمایی کرده است. این کفش از کفش‌هایی که مایکل جی‌فاکس در فیلم «بازگشت به آینده» می‌پوشید الهام گرفته شده. شما نمی‌توانید نقش فیلم “بازگشت به آینده” و مایکل جی فاکس را در تولید چنین کفشی نادیده بگیرید.

درحالی که کفش MAG شرکت نایک تازه وارد بازار شده است و کفش HyperAdapt را تولید می‌کند. حالا پوما نیز تولید چنین کفش‌های هوشمندی با قابلیت محکم کردن بندها را آغاز کرده است. همانند کفش MAG کفش‌ Autodisc پوما به تعداد بسیار محدودی عرضه شدند و هم‌اکنون تنها ۵۰ جفت از آن‌ها تولید شده‌اند. کفش هوشمند پوما مدل Autodisc توسط دونده اسطوره‌ای اوسین بولت (Usain Bolt) و ریکی فاولر (Rickie Fowler) سفارش داده شده است.

Autodiscs یک کفش ورزشی به شمار می‌آید که داخل آن موتوری تعبیه شده که با فشردن یک دکمه روی آن کفش تنظیم و مناسب پا می‌شود. ویژگی متمایر این کفش این است که بلوتوث را پشتیبانی می‌کند و قابل کنترل با یک برنامه بر گوشی‌های هوشمند است. با استفاده از برنامه گوشی هوشمند می‌توان کفش را تنظیم و به مصرف انرژی نیز نظارت کرد. درصورتی که شارژ باتری رو به اتمام بود برنامه گوشی هوشمند ما را با خبر می‌کند و ما تنها باید پاشنه کفش را روی شارژر بی‌سیم قرار دهیم. شاید به‌نظر برسد این کفش برای افرادی که در بستن بند کفش‌های ورزشی تنبل هستند مفید است ولی باید توجه کنیم این کفش برای دوندگان دو سرعت بسیار اهمیت دارد چرا که دیگر مجبور به محکم کردن مداوم بند کفش‌ در طول مسیر مسابقه نیستند.

پوما برخلاف نایک سامانه موتور خود را به جای کف کفش در زبانه کفش قرار داده است. این امر موجب انعطاف بیشتر در هنگام دوندگی خواهد شد. در واقع هدف اصلی استفاده از کفش‌های ورزشی انعطاف آنها است. این پریسش پیش می‌آید که آیا چنین کفشی می‌تواند بر سختی‌های مسیر مقابله کند. شاید بولت دونده اسطوره‌ای بنواند به این پرسش پاسخ دهد. به نظر می‌رسد هم‌اکنون کفش هوشمند پوما نسبت به نایک بیشتر موردتوجه مشتری‌ها قرار گرفته است. اما این فناوری ارزان به نظر نمی‌رسد و قیمت بالایی خواهد داشت.

منبع: Techcrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *