کمک به توسعه و ساخت ربات های پوشیدنی توانبخشی

Zach Lerner، استادیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آریزونای شمالی، اخیراً کمک هزینه ۵۳۸ هزار دلاری را از بنیاد ملی علوم (NSF) برای کمک به پژوهش‌های خود در زمینه بازگرداندن عملکرد عصبی عضلانی و تقویت توانایی انسان از طریق طراحی، کنترل و آزمایش اسکلت‌های بیرونی رباتیک دریافت کرد. نتایج این پروژه توانایی درمان طیف وسیعی از شرایطی را دارد که منجر به اختلال در راه رفتن می‌شوند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کمک به توسعه و ساخت ربات های پوشیدنی توانبخشی

Lerner می‌گوید: «ما نیاز اساسی به درمان‌هایی داریم که به دلایل اصلی ناتوانی در راه رفتن، از جمله اختلال در قدرت، کنترل و هماهنگی عضلات بپردازد. این پروژه به دنبال پیشبرد مطالعات علمی توانبخشی راه رفتن و ایجاد یک روش نوین توانبخشی است. نتایج این پروژه توانایی درمان طیف وسیعی از شرایطی را دارد که منجر به اختلال در راه رفتن می‌شوند».

این کمک هزینه معتبرترین جایزه NSF در حمایت از اعضای هیئت علمی است. این کمک هزینه توسط بنیاد ملی علوم (NSF) و از طریق برنامه توسعه شغلی زودرس دانشکده (CAREER) به Lerner اعطا شد. CAREER فعالیتی بنیادی و گسترده است که معتبرترین جوایز NSF را در حمایت از اساتید و اعضای هیئت علمی که می‌توانند تبدیل به الگوهای دانشگاهی در پژوهش و آموزش شوند، ارائه می‌دهد. فعالیت‌های دنبال شده توسط این افراد باید پایه‌ای محکم در یکپارچه‌سازی آموزش‌ها و پژوهش‌ها ایجاد کند».

این بودجه از هدف Lerner برای بهینه‌سازی توانبخشی طولانی مدت راه رفتن از طریق آموزش با اسکلت بیرونی مچ پا پشتیبانی می‌کند. Lerner با گروهی کار می‌کند که شامل دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی در آزمایشگاه بیومکاترونیک در دانشگاه آریزونای شمالی هستند.

در حالی که اسکلت‌های بیرونی رباتیک پوشیدنی توانایی بالقوه‌ای برای افراد دچار ناتوانی در راه رفتن دارند، پژوهش‌های پیشین روی بهبود فوری در عملکرد راه رفتن متمرکز شده است. این پروژه به دنبال درک این موضوع است که آیا کمک و مقاومت متناوب اسکلت بیرونی مچ پا، موجب پیشرفت بیشتر در راه رفتن می‌شود.

Lerner معتقد است: «این بودجه ما را در ایجاد دانش بنیادی در زمینه تعامل میان شدت بیماری و حمایت و مقاومت ربات پوشیدنی پشتیبانی خواهد کرد. استراتژی‌هایی که ما توسعه می‌دهیم قابل تعمیم هستند و به سایر پژوهشگران این امکان را می‌دهد تا این چارچوب را در انواع مختلف الگوریتم‌های کنترلی، دستگاه‌ها، مفاصل و جمعیت بیمار اعمال کنند».

ادغام پژوهش و آموزش

این پروژه پنج ساله به Lerner و گروهش امکان می‌دهد تا فرصت‌هایی را برای فعالیت‌های آموزشی و برون مرزی برای درگیر کردن دانش‌آموزان مقاطع مختلف و همچنین دانشجویان ارائه دهند. Lerner برنامه درسی جدیدی را در زمینه رباتیک کمکی و مهندسی (CARE) تدوین خواهد کرد که شامل ماژول‌های پیشرفته دوره رباتیک و پروژه‌های اساسی برای معلولین است.

Lerner می‌گوید: «از طریق این برنامه درسی جدید، ما قصد داریم دانشجویان مهندسی را با چالش‌های تجربه شده توسط افراد معلول آشنا کنیم و طراحی انسان محور را بهبود دهیم. ما پیش‌بینی می‌کنیم دانش‌آموزان درگیر در این دوره‌ها درک بهتری از نیازهای افراد دارای معلولیت جسمی خواهند داشت که به راهکارهای مهندسی مؤثر منجر می‌شود و دانشجویان و متخصصان مهندسی با انگیزه، بینش و تأثیرگذاری بیشتری همراه خواهند شد».


بیشتر بخوانیم:

>> کسب کمک هزینه سه میلیون دلاری برای پژوهش در مورد کارکرد اسکلت بیرونی پزشکی پس از سکته

>> پژوهشی برای مداخلات دقیق توانبخشی با استفاده از فناوری پوشیدنی


منبع: eurekalert.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *