کسب کمک هزینه سه میلیون دلاری برای پژوهش در مورد کارکرد اسکلت بیرونی پزشکی پس از سکته

موسسه سلامت ملی، NIH، برای پژوهش‌های اسکلت بیرونی Karen Nolan وSoha Saleh کمک هزینه‌ای بالغ بر ۳,۵۴۷,۹۰۸ اختصاص داده است. این پژوهش‌ها بر اثرات استفاده از اسکلت بیرونی در فاصله‌ی اندکی از سکته تمرکز دارند. هر دو نفر در مرکز Mobility and Rehabilitation Engineering Research در موسسه‌ی Kessler درNew Jersey کار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

این پژوهش‌ها یک دوره‌ی پنج ساله جمع‌آوری اطلاعات از بیمارانی است که پس از سکته به صورت مستمر و در زمان‌های طولانی از ابزارهای کمکی برای راه رفتن دوباره استفاده می‌کنند. ایده این است که بلافاصله پس از سکته امکان بهبودی با توانبخشی به کمک این ابزارها با سرعت بیشتری وجود دارد.

موسسه‌ی Kessler در مطالعه‌ی اثرات استفاده از اسکلت بیرونی نامی آشناست.‌در این پژوهش اطلاعات فیزیولوژیکی بیمار پس از استفاده از ابزار کمکی جمع‌آوری می‌شود. پژوهشگران به دنبال یافتن نحوه‌ی واکنش سیستم عصبی بدن به این ابزار هستند. این اطلاعات به ساخت مدلی که پیشرفت بیمار را مشخص کند، منجر خواهد شد.

اطلاعات فیزیولوژیکی بیمار در حین توانبخشی به کمک اسکلت بیرونی برای برنامه‌ریزی بهتر جهت مداوای بیماران در آینده مفید خواهد بود. استراتژی‌های درمانی و توانبخشی به کمک این اطلاعات بهبود خواهد یافت. بیماران همراه در این طرح از میان بیماران مرکز توانبخشی Kessler گزینش خواهند شد. تصویربرداری عصبی در موسسه‌ای وابسته به Kessler انجام خواهد شد.

پژوهشگران آغاز سریع درمان را عاملی موثر در سرعت درمان می‌دانند. این پژوهش‌ها درستی این ادعا را بررسی خواهد کرد. همچنین بهترین روش درمان را پس از سکته مشخص خواهد کرد.

دکتر Karen Nolan در WearRAcon19 یکی از سخنرانان روز سوم بود. وی اسکلت‌های بیرونی پزشکی را از نگاه یک فیزیوتراپ به عنوان فرد هدایت‌کننده‌ی جلسات توانبخشی و اسکلت بیرونی پزشکی بررسی کرد. این بررسی دیدی متفاوت از دید بیمار، یا متخصص طراح اسکلت بیرونی ارائه داد. قبل از ارائه‌ی اسکلت بیرونی به بیمار فیزیوتراپ باید با نحوه‌ی کار اسکلت بیرونی کاملا آشنا باشد و از کار آن اعتماد به نفس داشته باشد. وی یک سخنرانی TED نیز در مورد اسکلت‌های بیرونی ارائه داده است.

در صورت بروز مشکل کارمندان کلینیک باید اطلاعات کافی برای رفع مشکل داشته باشند. مسائل دیگری نیز در ارتباط با اسکلت بیرونی هست. نحوه‌ی انتقال آن بین طبقات مختلف، تغییر ابعاد آن متناسب با بدن بیمار و تعویض باطری در میانه‌ی جلسات فیزیوتراپی از این موارد هستند.

در یک جلسه‌ی توانبخشی تنها پارامتر مهم سرعت راه رفتن نیست. تقارن بدن در هنگام راه رفتن و تغییر نقطه‌ی اتکای بدن در حین انتقال وزن از یک سمت به سمت دیگر نیز مهم است.

در این تصویر راه رفتن یک بیمار با اسکلت بیرونی نشان داده شده است. وزن بیمار را یک عصا در درست راست پشتیبانی می‌کند و تا زمانی که تقارن مناسب و انتقال وزن به صورت صحیح صورت نگیرد، اسکلت بیرونی به جلو گام بر نخواهد داشت.

دکتر Karen Nolan در سخنرانی TED خود به توانخشی خاص بیماران همیپلژی توجه خاصی داشت. در این بیماری یک سمت بدن بی‌حس است. پس از آن وی به پتانسیل بالای اسکلت بیرونی و علم رباتیک برای کمک به بیماران پس از سکته اشاره کرد. سخنرانی وی با ارائه‌ی پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت اسکلت‌های بیرونی به پایان رسید. به عقیده‌ی وی پیشرفت این ادوات بدون همکاری مستمر بیماران، پزشکان و مهندسان امکان‌پذیر نیست. این همکاری به تعیین مدت زمان جلسات توانبخشی، و روش درمان کمک می‌کند.


در همین زمینه در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی
آخرین اخبار اسکلت بیرونی در سال ۲۰۱۹ میلادی
آشنایی با اسکلت ها بیرونی چالش نوآوری WearAcon


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *