گزارشی از سومین گردهمایی EXOberlin 2022

سومین گردهمایی EXOberlin در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ در برلین-آدلرشوف، یک مرکز علمی پیشرو در قلب پایتخت آلمان برگزار شد. در این رویداد دانشمندان، تولید کنندگان، تأمین کنندگان و کاربران نهایی گرد هم می‌آیند تا چالش‌های فنی و مهندسی در زمینه ربات‌ها و تقویت نیروی انسانی را بررسی کنند. این انجمن بین رشته‌ای برای به اشتراک گذاشتن راه‌کار‌های عملی برای طراحی، ساخت و روش‌های کنترل، یکپارچه‌سازی سامانه و تنظیمات برنامه، برجسته کردن مسیرهای آینده در توسعه دستگاه‌های رباتیک کمکی هوشمند اختصاص داده شده است. هدف افزایش توانایی‌های انسانی و بازگرداندن عملکرد است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

EXOberlin 2022 – Onsite Report

پس از موفقیت نخستین گردهمایی EXOberlin در سال ۲۰۱۸ و دومین رویداد در سال ۲۰۱۹، مایه تأسف بود که در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری بیماری و محدودیت‌ها و الزامات مربوط به سفر، این رویداد برگزار نشد.

مانند دو رویداد نخست، گردهمایی سوم EXOberlin به دو بخش تقسیم شد. یکی بیشتر تئوری و دیگری بیشتر مبتنی بر کاربرد بود. ارائه‌ها به جلسات ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای تقسیم شدند. هر سخنران پذیرفت که پس از ارائه خود در جلسه پرسش و پاسخ شرکت کند که حضار از آن نهایت استفاده را بردند.

موضوعات شامل پروژه‌های علمی، مطالعات میدانی در حال انجام یا تکمیل شده، پیشرفت‌ محصولات جدید، کاربرد محصولات در وظایف روزانه، جمع‌آوری داده‌ها برای استفاده در محیط‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و موارد دیگر بود.

مخاطبان:

گزارشی از سومین گردهمایی EXOberlin 2022

سخنرانان کنفرانس بیشتر از کشورهای اروپایی بودند، اما مخاطبان بین‌المللی بودند. به طور ویژه، بیشتر سخنرانان و غرفه‌داران از آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه آمده بودند.

نمایشگاه:

در کنار بخش کنفرانس، بخش عملی و نمایشگاه نیز برگزار می‌شد. در این نمایشگاه بیش از ده شرکت ملی و بین‌المللی فرصتی برای آزمایش آخرین محصولات و پیشرفت‌های خود، گفتگو با یکدیگر و تبادل تجربیات داشتند.

گزارشی از سومین گردهمایی EXOberlin 2022
AUXSYS P3  در  EXOberlin 2022

 برای نمونه، در نمایشگاه EXOberlin 2022، دو نمونه اولیه اسکلت بیرونی برقی وجود داشت که انتظار می‌رود سال آینده وارد بازار شوند. نخستین مورد اسکلت بیرونی شانه AGADEXO از شرکت ایتالیایی AGADE S.r.l است. که از کارهای فیزیکی و برداشتن اشیا با دست در صنعت و تجارت انبار پشتیبانی می‌کند.

دومین اسکلت بیرونی AUXSYS P3 از شرکت آلمانی AUXSYS است که برای پشتیبانی از کاربر حین انجام وظایف کاری پویا در محیط‌های بدون ساختار، برای نمونه، آتش‌نشانان در یک مأموریت طراحی شده است.

همچنین، ارتباط بین تولیدکنندگان اسکلت بیرونی و شرکت‌های احتمالی و شاید مشتریان آینده ضروری است.

سخن پایانی

خوب است که این نوع برخورد و تبادل که متأسفانه در دوران همه‌گیری بیماری امکان‌پذیر نبود، می تواند به این شکل دوباره انجام شود.

چهارمین رویداد EXOberlin برای ۲۴ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. امیدواریم این رویداد بتواند همچنان در پیشرفت صنعت اسکلت بیرونی در آلمان و همچنین در سایر کشورها موفق باشد.


>> گزارش رویداد Exo-Berlin 2019

>> حضور Technaid در اگزو برلین ۲۰۱۹


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *