آیا گزینه بعدی لگو پس از ویلچر، اسکلت بیرونی خواهد بود؟

در سال 2016، شرکت معروف لگو (LEGO) نخستین ویلچر در مقیاس کوچک خود را در مجموعه 60134 Fun in the Park – City People Pack عرضه کرد. در هفت سال بعد، لگو به انتشار مجموعه‌هایی با ویلچر ادامه داد. این شرکت تنوع رنگی و یک نوع اسپرت را اضافه کرده است و حتی قالب را به گونه‌ای طراحی کرد که کاربردی‌تر و مناسب‌تر باشد. اما احتمال اینکه مجموعه بعدی با اسکلت بیرونی شغلی برای انجام کارهای سنگین تکراری ارائه شود. یا احتمال وجود یک مرکز توانبخشی فیزیکی با رباتیک توانبخشی در مجموعه بیمارستان بعدی لگو چقدر است؟ با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آیا گزینه بعدی لگو پس از ویلچر، اسکلت بیرونی خواهد بود؟
.

گروه Exoskeleton Report از معرفی ویلچر لگو در سال 2016 بسیار خوشحال شد و حتی یک اسکلت بیرونی غیررسمی مینی فیگور (یا آدمک) لگو را بر اساس اسکلت بیرونی Ekso GT شرکت Ekso Bionics طراحی و چاپ سه بعدی کرد.

لگو بر اساس اسکلت بیرونی Ekso GT شرکت Ekso Bionics
آدمک لگو را بر اساس اسکلت بیرونی Ekso GT شرکت Ekso Bionics

این آدمک اسکلت بیرونی، انقلابی را آغاز نکرد، اما تنها این نیست. ما در کنفرانس WearRAcon17 با یک آدمک اسکلت بیرونی پشتی Laevo برخورد کردیم. لگو از سال 1978 آدمک‌ها را تولید کرده است و مجموعه ساخت و ساز LEGO City همیشه مورد توجه کودکان بوده است. اما احتمال اینکه مجموعه بعدی با اسکلت بیرونی شغلی برای انجام کارهای سنگین تکراری ارائه شود. یا احتمال وجود یک مرکز توانبخشی فیزیکی با رباتیک توانبخشی در مجموعه بیمارستان بعدی لگو چقدر است؟

آدمک‌ها لگو با اسکلت بیرونی برای نخستین بار در WearRAcon17
آدمک‌ها لگو با اسکلت بیرونی برای نخستین بار در WearRAcon17

ویلچرهای لگو از سال 2016 تا 2022

ویلچرهای لگو از سال 2016 تا 2022

لگو به جای ایجاد یک قطعه منحصر به فرد، به افزودن صندلی چرخدار برای آدمک‌های خود ادامه داده است (نمودار سمت چپ را ببینید). آدمک ویلچرها در مجموعه‌هایی با موضوعاتی همچون قطارهای مسافربری، پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بیمارستان‌های شهری، مجموعه‌های تبلیغاتی، مجموعه‌های آموزشی و حتی مجموعه خانه‌های جن زده استفاده شده‌اند. توجه داشته باشید که این تنها ویلچرهای LEGO SYSTEM Minifigure را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین مواردی را در مقیاس‌ها و اندازه‌های مختلف منتشر کرده است که در اینجا گنجانده نشده است.

گسترش کاربران ویلچر در حوزه عمومی، به ویژه یک خط اسباب‌بازی محبوب مانند این، می‌تواند چیز خوبی باشد. شش سال بعد، گروه لگو رنگ‌ها و سبک‌های جدیدی را اضافه کرد و حتی قالب را دوباره طراحی کرد تا جدیدترین ویلچر Minifigure را با کوچک‌تر کردن عرض آن قابل استفاده‌تر کند. ساخت قالب‌های تزریقی جدید هزینه دارد و نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در آینده نیز این وسایل کمک حرکتی را در مجموعه‌های خود قرار دهد.

پس دور از انتظار نیست: باور این که روزی اسکلت بیرونی پزشکی یا صنعتی می‌تواند به یک مجموعه رسمی راه پیدا کند. مجموعه‌های بیمارستانی LEGO City، خدمه دوربین، کارگران بسته‌بندی اداره پست، فروشگاه‌های تعمیر و نگهداری خودرو با بالابر خودرو، مجموعه‌های مزرعه و مجموعه‌های فرودگاهی (حمل‌کننده چمدان و تعمیر و نگهداری ساده) همگی در گذشته عرضه شده‌اند و مناسب این هدف هستند.


>> ارتباط پنهان میان اسکلت بیرونی و تولید فیلم و تلویزیون


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *