ارتباط پنهان میان اسکلت بیرونی و تولید فیلم و تلویزیون

هالیوود، تلویزیون و دنیای تولید ویدیو، یکی از نخستین صنایعی هستند که پوشیدنی‌هایی شبیه اسکلت بیرونی را پذیرفتند و از آن استفاده کردند. با وجود دستگاه‌هایی شبیه Steadicam که در دنیای تولید ویدیو به کار می‌روند و همه‌ی ویژگی‌ها و پیش‌نیازهای یک اسکلت بیرونی را دارند، اما به عنوان اسکلت بیرونی شناخته نمی‌شوند. فیلمبرداران و کاربران دستگاه‌های Steadicam و مانند آن در کنفرانس‌های اسکلت بیرونی و جلسات صنعتی شرکت نمی‌کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ارتباط پنهان میان اسکلت بیرونی و تولید فیلم و تلویزیون
.

هالیوود، تلویزیون و دنیای تولید ویدیو، یکی از نخستین صنایعی هستند که پوشیدنی‌هایی شبیه اسکلت بیرونی را پذیرفتند و از آن استفاده کردند. نخستین اسکلت بیرونی که مورد توجه قرار گرفت توسط Garrett Brown در سال 1975 ابداع و توسط Cinema Productions Corporation به نام Steadicam تولید شد. این فناوری شامل یک جلیقه است که کل بالاتنه را می‌پوشاند. از جلیقه، یک بازو بیرون می‌آید تا یک پایه روی آن نصب شود. دوربین روی این پایه قرار می‌گیرد.

پیش از این، گزینه‌ها برای حرکت دوربین محدود بود. حرکت دوربین باید نرم باشد، اما این کار مستلزم قرار دادن دوربین روی ریل، جرثقیل یا گاری است، یا اینکه دوربین را دستی نگه دارند. اما فیلم حاصل، حرکت قابل‌توجهی داشته و برای استفاده غیرقابل قبول تلقی می‌شود.

اسکلت بیرونی Steadicam موجب انعطاف‌پذیری و آزادی حرکت دوربینی می‌شود که توسط یک فرد خارج از ریل یا جرثقیل حمل می‌شود و در عین حال فیلم‌های با کیفیتی نیز تولید می‌کند.

ارتباط پنهان میان اسکلت بیرونی و تولید فیلم و تلویزیون
Steadicam with a camera

نخستین فیلم هایی که از Steadicam استفاده کردند

مزایای Steadicam به سرعت دیده و پذیرفته شد. نخستین فیلمی که از Steadicam استفاده کرد، Bound for Glory بود که جایزه اسکار را به سومین فیلمی که از Steadicam استفاده کرد، یعنی راکی سیلوستر استالونه باخت. کارگردان مشهور، Stanley Kubrick، نخستین پذیرنده Steadicam بود. او از این فناوری پوشیدنی برای فیلم‌برداری با سرعت یک فریم در ثانیه در فیلم جنگ ستارگان (Star Wars: Return of the Jedi) استفاده کرد.

از آن زمان، این نوع فناوری پوشیدنی به طور مداوم در تولید ویدئو و فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پیشرفت فناوری، این نوع اسکلت‌های بیرونی نیز پیشرفت کردند. این پیشرفت‌ها گیمبال‌های موتوری و تثبیت کننده‌ها را شامل می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های Steadicam و سایر دستگاه‌های مشابهی که در دنیای تولید ویدیو وجود دارند این است که با وجود همه ویژگی‌ها و پیش‌نیازهای یک اسکلت بیرونی، به عنوان اسکلت بیرونی شناخته نمی‌شوند. فیلمبرداران و کاربران دستگاه‌های Steadicam و مانند آن در کنفرانس‌های اسکلت بیرونی و جلسات صنعتی شرکت نمی‌کنند.

پیشرفت‌های فناوری اسکلت بیرونی و دستگاه‌هایی مانندSteadicam بیشتر به صورت موازی و بدون همپوشانی رخ می‌دهند. به این ترتیب، فرصتی عالی برای همکاری بالقوه‌ی بیشتر میان دنیای اسکلت بیرونی و صنعت فیلم وجود دارد تا به سمت مؤثرترین رباتیک پوشیدنی حرکت کنند.


>> اسکلت بیرونی ExoActive را به صورت رایگان آزمایش کنید

>> شگفتی های شرکت ErgoSante در کنفرانس انجمن رباتیک پوشیدنی


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *