۵ استارتآپ برتر اسکلت بیرونی در حوزه مراقبت های بهداشتی

در این گزارش می‌توانید با پنج استارت‌آپ برتر سازنده اسکلت بیرونی برای مراقبت‌های بهداشتی و توانبخشی آشنا شوید. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 5 استارتآپ برتر اسکلت بیرونی در حوزه مراقبت های بهداشتی

U&O Technologies رباتی برای آموزش راه رفتن میسازد

سال تأسیس: ۲۰۱۶

 U&O Technologies رباتی برای آموزش راه رفتن میسازد

مکان: Fiorenzuola d’Arda، Piacenza، ایتالیا

استارتاپ ایتالیایی U&O Technologies یک ربات آموزشی برای توانبخشی راه رفتن طراحی کرده است. این دستگاه پوشیدنی، UAN.GO Exoskeleton، آموزش راه رفتن و توانبخشی عصبی را امکان‌پذیر می‌کند. این ربات به طور مستقل عملکردهای حرکتی مانند بلند شدن و نشستن، راه رفتن مداوم و بالا و پایین رفتن از پله‌ها را با کمک غیرفعال و فعال انجام می‌دهد. بستر نرم افزاری این استارت‌آپ، U. Connect، داده‌های کاربر مانند زمان سفر، مسافت، سرعت و روش‌های استفاده از دستگاه رباتیک را نمایش می‌دهد. این بستر بر پیشرفت بیمار نظارت می‌کند و مربیان را قادر می‌سازد تا جلسه‌های آینده را سفارشی کنند. بنابراین، بیماران می‌توانند آموزش راه رفتن را از طریق حرکات شخصی‌سازی شده و عملکردهای خاص در محیط‌های بالینی و خانگی انجام دهند.

Emovo Care ارتز رباتیک قابل حمل توسعه میدهد

سال تأسیس: ۲۰۲۰

مکان: لوزان، سوئیس

اگزواسکلتون عملکرد دست قربانیان سکته مغزی را بازیابی میکند

استارت‌آپ سوئیسی Emovo Care ارتز رباتیک قابل حمل و سبک وزن می‌سازد. این استارت‌آپ با استفاده از تاندون‌های مصنوعی جدید، حس طبیعی حرکت دست را ایجاد می‌کند و دستگاه‌های کمکی برای بیماری‌هایی همچون عملکرد محدود دست و موارد مشابه می‌سازد. این ربات‌ها به بیماران مبتلا به آسیب‌های ارتوپدی یا عصبی کمک می‌کنند تا حافظه حرکتی از دست رفته را بازیابی کنند. به این ترتیب، این استارت‌آپ به بیمارستان‌ها و پزشکان اجازه می‌دهد تا به بیمارانی کمک کنند که از همی‌پارزی و سایر اختلالات دست رنج می‌برند.

Biomotum به اختلالات حرکتی کمک می کند

سال تأسیس: ۲۰۱۹

مکان: Flagstaff، ایالات متحده

Biomotum  به اختلالات حرکتی کمک می کند

استارت‌آپ آمریکایی Biomotum بیماران را قادر می‌سازد تا با اختلالات حرکتی مقابله کنند. دستگاه این استارت‌آپ از یک محرک مچ پا، ساخته شده از فیبر کربن، برای ارائه گشتاور دورسی فلکسور و پلانتار فلکسور استفاده می‌کند. این پوشیدنی حداقل جرم را به اندام تحتانی اضافه می‌کند و برای کنترل و نظارت، زاویه مچ پا را می‌سنجد. این استارت‌آپ برنامه‌هایی برای کنترل دستگاه، تنظیم نمایه‌های کاربر، تشویق کاربر به تعامل و پیگیری همه استفاده‌ها توسعه می‌دهد. همچنین به پزشکان و کارشناسان اجازه می‌دهد تا از راه دور بهبودهای سلامتی را در لحظه نظارت کنند. در نتیجه درمان‌ها را بهینه می‌کنند.

PolySpine یک اسکلت بیرونی مدولار تولید میکند

سال تأسیس: ۲۰۱۷

مکان: سیدنی، استرالیا

 PolySpine یک اسکلت بیرونی مدولار تولید میکند

استارت‌آپ استرالیایی PolySpine یک اسکلت بیرونی مدولار ارائه می‌دهد. این استارت‌آپ یک اسکلت بیرونی حمایتی قابل تنظیم برای افراد دچار ناتوانی‌های جسمی متوسط ​​تا شدید ایجاد و از کاربران دچار معلولیت جسمی پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در فعالیت‌های توانبخشی و تفریحی شرکت کنند. این پوشیدنی به افراد مبتلا به طیف وسیعی از معلولیت‌ها از جمله فلج مغزی، کوادری‌پلژی، دیستروفی عضلانی، بیماری نورون حرکتی و هر ناتوانی دیگری با مشخصات علامتی مشابه کمک می‌کند. بنابراین، PolySpine کاربران را قادر می‌سازد تا خارج از صندلی‌چرخدار اصلی یا تجهیزات دسترسی خود حرکت کنند.

AutonomEES همگام سازی اسکلت بیرونی را خودکار میکند

سال تأسیس: ۲۰۱۹

مکان: تل‌آویو، اسرائیل

استارت‌آپ اسرائیلی AutonomEES امکان همگام‌سازی اسکلت بیرونی با بدن انسان را فراهم می‌کند. این شرکت سامانه‌های تبادل انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بهینه‌سازی اسکلت‌های بیرونی پزشکی می‌سازد. این استارت‌آپ اسکلت‌های بیرونی را قادر می‌سازد تا به طور خودکار با حرکات اندام انسان هماهنگ شوند. همچنین به سازندگان اسکلت بیرونی اجازه می‌دهد تا با اجتناب از افتادن‌های ناگهانی، ایمنی را افزایش دهند. افزون‌براین، به آنها امکان می‌دهد دستگاه‌هایی با کیفیت بهتر با ویژگی‌های تطبیقی و رابط انسان و بدن بهتر تولید کنند.

استارت‌آپ‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند نمونه‌های برجسته‌شده در این گزارش بر روی ربات‌های آموزش راه رفتن، اسکلت‌های بیرونی مدولار، پشتیبانی سفارشی از حرکت و همچنین نظارت بر سلامت حرکتی در لحظه تمرکز دارند. در حالی که همه این فناوری‌ها نقش مهمی در پیشرفت صنعت مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کنند، جای پیشرفت بسیاری دارند.


>> اگزواسکلتون عملکرد دست قربانیان سکته مغزی را بازیابی میکند

>> سازندگان اسکلت بیرونی


منبع: startus-insights.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *