۵ روش شگفت انگیز برای استفاده از اسکلت بیرونی در ساخت و ساز

چه در حال بلند کردن اجسام سنگین باشید یا انجام کارهای سبک و تکراری، اسکلت‌های بیرونی ساختمانی بهترین شانس شما برای پیشگیری از آسیب و افزایش بهره‌وری هستند. تنها در سال ۲۰۱۷، دست‌کم ۱۲۰۰۰ آسیب در ماه در صنعت ساختمان رخ داد که بسیاری از آنها با استفاده از اسکلت بیرونی قابل پیشگیری بودند. بر اساس پژوهش‌ها، اسکلت‌های بیرونی هزینه متابولیک انسان و پاسخ ترموفیزیولوژیکی را در طول وظایف کاری بالاتنه کاهش می‌دهند، که منجر به خستگی و فشار کمتر برای کارگران و در نتیجه افزایش بهره‌وری می‌شود. برای کارگران ساختمانی و انبار، اسکلت بیرونی یک تحول است که منجر به افزایش کارایی و بهره‌وری می‌شود. در ادامه با چیستی اسکلت‌های بیرونی، شیوه کاربرد آن‌ها در ساخت‌و‌ساز و مزایای آن آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی چیست؟

اسکلت بیرونی چیست؟

اسکلت‌های بیرونی که به آن‌ها اگزواسکلتون، زره‌های مجهز یا فریم‌های خارجی نیز گفته می‌شود، قاب‌های پوشیدنی هستند که پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌کنند و قابلیت‌های بیومکانیکی افراد را افزایش می‌دهند. اسکلت بیرونی به عنوان یک تقویت کننده قدرت عمل می‌کند که عملکرد فیزیکی را افزایش می‌دهد یا یک دستگاه اصلاح کننده برای بازگرداندن تحرک است.

برخی از مردم بر این باورند که اسکلت‌های بیرونی یک چیز جدید هستند. این فناوری از سال ۱۸۹۰ وجود داشته است، اما تنها در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های سریع فناوری، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. مدل اولیه که توسط Nicholas Yagn طراحی و ثبت شد، یک دستگاه فنری بود که توانایی کاربر را برای دویدن و پریدن افزایش می‌داد.

امروزه اسکلت‌های بیرونی کاربردهای گسترده‌ای دارند و در زمینه‌های نظامی، پزشکی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنعت پزشکی، فیزیوتراپیست‌ها از آن‌ها به عنوان وسایل کمک حرکتی و آموزش راه رفتن برای بیمارانی استفاده می‌کنند که شرایط یا آسیبی دارند که بر تحرک تأثیر می‌گذارد. در حالی که در صنعت ساخت و ساز، بیشتر برای کمک به کارگران در حرکت اندام فوقانی با کاهش فشار و افزایش بهره‌وری استفاده می‌شوند.

دو نوع اسکلت بیرونی وجود دارد، فعال و غیرفعال. یک اسکلت بیرونی فعال حاوی موتورهای الکتریکی، اهرم‌ها، هیدرولیک و سایر فناوری‌هایی است که حرکت اندام را با افزایش استقامت و قدرت امکان‌پذیر می‌کند. این نوع اسکلت بیرونی با حس کردن حرکات کاربر، ارسال سیگنال به موتورها و ارائه پشتیبانی لازم کار می‌کند. یک اسکلت بیرونی غیرفعال به طور کامل مکانیکی است. با این حال، هر دو اسکلت بیرونی فعال و غیرفعال مزایایی مانند حمایت از شانه، کمر یا ران را ارائه می‌دهند. افزون بر این، هنگام بلند کردن وسایل سنگین، به حرکت کمک می‌کنند. اسکلت بیرونی فعال بیشتر در ارتش و فیزیوتراپی استفاده می‌شود، در حالی که اسکلت بیرونی غیرفعال بیشتر در ساخت و ساز و سایر صنایع صنعتی استفاده می‌شود.

اسکلت بیرونی و آسیب در صنعت ساخت و ساز

اسکلت بیرونی و آسیب در صنعت ساخت و ساز

آیا می‌دانستید که میزان اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار در ساخت‌وساز ۱۶ درصد بیشتر از مجموع همه صنایع است؟ شایع‌ترین آسیب‌ها در ساخت و ساز در پشت، شانه‌ها و سایر مفاصل است. این را می‌توان به کارهای طولانی و تکراری نسبت داد که در نهایت منجر به فشار بیش از حد روی بدن کارگران می‌شود.

آسیب محل کار منجر به بهره‌وری پایین‌تر می‌شود. همچنین بر توانایی فرد آسیب دیده برای تکمیل وظایف آینده تأثیر می‌گذارد و طول عمر کاری آنها را کاهش می‌دهد. با این حال، سازمان‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری روی اسکلت‌های بیرونی ساختمانی از این امر جلوگیری کنند.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مورد کاربرد اسکلت‌های بیرونی در صنعت و اثرات بالقوه آن‌ها بر حجم کار فیزیکی انجام شد، پژوهشگران دریافتند اسکلت‌های بیرونی خستگی را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند و در عین حال استقامت را بهبود می‌بخشند. افزون بر این، اسکلت‌های بیرونی ناراحتی شانه را کاهش می‌دهند و در نتیجه کیفیت کار و بهره‌وری را در بین کارگران بهبود می‌بخشند. اسکلت‌های بیرونی افزون بر کاهش خطر آسیب در محل کار، به کارگران سالخورده نیز کمک می‌کنند و به آنها فرصت می‌دهند تا فراتر از محدودیت سنی و فیزیکی خود کار کنند.

اسکلت‌های بیرونی ساخت و ساز به دلیل بهره‌وری که ارائه می‌دهند، آینده صنعت ساختمان هستند. هدف اصلی آنها این است: بهبود کیفیت زندگی کارگران ساختمانی و جلوگیری از آسیب.

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی

اسکلت‌های بیرونی ساختمانی دارای شکل‌ها و انواع گوناگونی هستند که برای یک کار خاص مناسب هستند. بسته به حجم کار، می‌تواند یک لباس کامل، یک جلیقه ساده برای پشتیبانی از حرکت اندام فوقانی یا تنها یک دستکش باشد. بیایید نگاهی به یک جلیقه اسکلت بیرونی بیندازیم.

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی یک پوشیدنی بالاتنه است که به طور ویژه برای پشتیبانی از حرکت اندام فوقانی طراحی شده است. هدف اصلی آن کاهش آسیب محل کار و خستگی کارگران با حمایت از فعالیت عضلات و حرکت مفاصل است. همچنین موجب کاهش ناراحتی هنگام انجام کارهای تکراری بالای سر می‌شود. بیایید یک واقعیت مهم را در نظر بگیریم؛ یک اسکلت بیرونی ساختمانی به شما قدرت فوق بشری «در سطح آدم آهنی» نمی‌دهد. در اصل، جلیقه برای کاهش بارهای اسکلتی عضلانی عمل می‌کند. شما همچنان همان مقدار بار را که پیش از این می‌توانستید بلند کنید الان هم بلند می‌کنید. تنها تفاوت این است که بار سبک‌تر و حمل آن آسان‌تر خواهد بود، زیرا از حمایت ماهیچه‌ای اضافی برخوردار خواهید بود.

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی چه ویژگی‌هایی دارد:

فریم سبک: این کار پوشیدن آن را آسان و راحت می‌کند.

مواد بادوام: این جلیقه برای محیط ساخت و ساز ساخته شده است پس می‌تواند در معرض خشن‌ترین عنصر قرار گیرد بدون اینکه هیچ آسیبی ببیند.

کمک قابل تنظیم: این پوشیدنی دارای نیروی کمکی قابل تنظیم است که به شما امکان می‌دهد میزان تکیه‌گاه بازو را تعیین کنید.

ردیابی طبیعی: می‌توانید اسکلت بیرونی را بپوشید و به طور طبیعی با استفاده از شهود، غرایز و رفلکس‌های خود برای کنترل آن حرکت کنید.

کمترین نقاط تماس: این به کارگران اجازه می‌دهد بدون مانع با دامنه حرکتی کامل و جریان هوای عالی کار کنند.

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی چگونه کار می‌کند؟

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی چگونه کار می‌کند؟

اسکلت‌های بیرونی بسته به شیوه تغذیه آنها به روش‌های مختلفی کار می‌کنند. اسکلت‌های بیرونی مکانیکی که از الکتریسیته استفاده نمی‌کنند، وزن را از قسمت‌های خاصی از بدن می‌گیرند و آن را روی نواحی دیگر توزیع می‌کنند. برای نمونه، می‌تواند هنگام انجام کارهای خسته کننده بالای سر، وزن را از بازوها یا پشت بگیرد و به هسته بدن شما منتقل کند تا خستگی و فشار روی ماهیچه‌ها و مفاصل کاهش یابد. اسکلت‌های بیرونی مکانیکی مزیت بیشتری دارند زیرا برای استفاده از آنها نیازی به شارژ مجدد نیست. افزون بر این، آنها طول عمر بیشتری دارند.

از سوی دیگر، اسکلت‌های بیرونی الکتریکی قدرتمندتر هستند و می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند. قاب آن به حرکت کاربر پاسخ می‌دهد و در صورت نیاز پشتیبانی ارائه می‌کند. به دلیل اتکا به برق، در صورت تمام شدن شارژ، دیگر کار نمی‌کند.

جلیقه اسکلت بیرونی ساختمانی یکی از فناوری‌های ضروری برای کارگران ساختمانی، تدارکات و انبارها و تولیدکنندگانی است که به افزایش ایمنی شغلی علاقه دارند. بهترین راه‌کار برای کاهش کشیدگی عضلات، آسیب‌های آرنج و ستون فقرات و رگ به رگ شدن کمر است. این نشان دهنده ترکیب انسان و ماشین است تا کار را آسان‌تر و کارآمدتر کند. بیایید در زیر به طور گسترده‌تر به مزایای آن بپردازیم.

۵ مزیت اسکلت بیرونی ساختمانی

5 مزیت اسکلت بیرونی ساختمانی

شما می‌توانید از مزایای بسیاری با استفاده از اسکلت بیرونی صنعتی، مانند بلند کردن بارهای سنگین، انجام کارهای تکراری، کاهش خطر آسیب، حمایت از مفاصل و افزایش راندمان کار بهره‌مند شوید.

پیشگیری از آسیب و فشار

اسکلت‌های بیرونی با حمایت از اندام فوقانی کارگران هنگام انجام فعالیت‌های یکنواخت، فشار را کاهش می‌دهند. آنها با کاهش فشار روی بازوها و شانه‌ها، وزن کاربر را به طور یکنواخت روی هسته و کمر توزیع می‌کنند. این منجر به کاهش صدمات محل کار مانند رگ به رگ شدن کمر و آسیب‌های شانه می‌شود.

تحمل وظایف تکراری

یک کارگر ساختمانی را تصور کنید که مجبور است ساعت‌ها دست‌های خود را بالای سر ببرد و دیواری را گچ کاری کند یا دیوار خشک نصب کند. این یک کار دلهره‌آور است، اما با یک اسکلت بیرونی ساختمانی، حجم کار آنها قابل تحمل‌تر می‌شود زیرا آنها از بازوهای خود پشتیبانی بیشتری دارند. آنها دیگر مجبور نیستند با درد مفاصل و کمر به خانه بروند و می‌توانند ساعت‌های بیشتری بدون اعمال فشار زیاد و در نتیجه افزایش بهره‌وری کار کنند.

بهره‌وری بیشتر

ثابت شده است که اسکلت‌های بیرونی استقامت کارگران را با کاهش میزان انرژی مصرف شده در کارهای تکراری افزایش می‌دهند. افزون بر این، از آنجایی که چارچوب، بخشی از بار اسکلتی- عضلانی را بر عهده می‌گیرد، فشار بر عضلات کارگر و خستگی را کاهش می‌دهد. همراه با آسیب و فشار کمتر، این یک افزایش دهنده بهره‌وری عالی برای کارگران است زیرا آنها می‌توانند طولانی‌تر و کارآمدتر کار کنند.

دقت بیشتر

پس از چند ساعت کار بالای سر، دقت به دلیل خستگی و فرسودگی عضلات کاهش می‌یابد. با این حال، با یک اسکلت بیرونی، می‌توانید بیشتر توجه خود را حفظ کرده و بدون حواس‌پرتی و خستگی، روی کار در حال انجام تمرکز کنید.

فرصت‌های بیشتر برای پیمانکاران مسن

با توجه به ماهیت فشرده کار ساختمانی، پیمانکاران مسن‌تر به دلیل توانایی‌های فیزیکی خود محدود می‌شوند. اما با استفاده از اسکلت بیرونی ساختمانی، این کارگران می‌توانند کارهای سخت‌تری را به طور مؤثر انجام دهند.

نتیجه

نتیجه

در سال‌های اخیر صنعت ساخت و ساز اتوماسیون بسیاری را تجربه کرده است. با این حال، هر کاری را نمی‌توان خودکار و با یک ربات جایگزین کرد. وظایف خاص، سنگین و تکراری وجود دارد که تنها انسان می‌تواند انجام دهد. و بهترین گزینه برای دستیابی به کارایی و بهره‌وری بیشتر در این وظایف غیرخودکار، سرمایه‌گذاری روی اسکلت‌های بیرونی است. آنها یک راه‌کار ابتکاری برای پیشگیری از آسیب هستند و پتانسیل بهره‌وری بسیاری را در صنعت ساخت و ساز ارائه می‌دهند.


>> اسکلت های بیرونی شرکت Ekso Bionics

>> Ekso Bionics از اسکلت بیرونی پیشرفته و راحت EVO رونمایی کرد


منبع: eksobionics.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *